Vana mootor jäi natuke lahjaks, muigab ProModi klassi kuuluva kiirendus-Tšaika piloot Riivo Sinijärv, meenutades 9,6-liitrist V-8-jõuallikat, mis sõltuvalt keemilise kaheastmelise ülelaadimise seadest ehk mootorisse doseeritud naerugaasi kogusest arendas 1500–2100 hobujõudu. Uus täisalumiiniummootor on samuti V-8, kuid töömahtu on sel 12,13 liitrit.
„Klapi läbimõõt on suurem kui pereauto kolvil,“ kirjeldab Sinijärv jõuallika mastaapi. Klappe on sel endiselt silindri kohta vaid kaks ning neid käitavad silindriridade vahel süvendis asuvalt nukkvõllilt tõukurvardad (OHV) – kiviaeg, ütleks siinkohal nii mõnigi. Samas röögatab hiidmootor vajadusel sama valusalt kui mõne sportauto oma, sest kannatab kuni 8500 p/min.
Taoline erksus ja pööretelembus tuleb muuhulgas tänu titaanklappidele, kergetele alumiiniumist sepistatud kolbidele ja alumiiniumkepsudele ning pöörlemistakistust vähendavale kuivkarterõlitusele. Abiks on ka karteri vaakumpump, mis ei lase karterigaasidel takistada kolvi liikumist allapoole. „Pump annab juurde umbes 50 hobujõudu,“ hindab Sinijärv.
14 : 1 surveastmega mootorit määrib muruniidukiski kasutatav SAE 30 mineraalõli, kuid jõuallika parameetreid jälgivast ja seadistusi ohjavast elektroonikast paremat ei saa mingi raha eest.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 27, juuli 2021
Kõik selle ajakirja lood