Suur lugu

Väikeautode test: mida suudab uus Škoda Fabia populaarse Hyundai i20 ja Renault’ Clio vastu

Nutikas valik: umbes 100-hobu­jõulised bensiinimootorid. Sellise suurusega autode puhul on kütusekulu ja kiirendusvõime kompromiss õnnestunud. Fotod: Auto Bild

Uus Škoda Fabia küünitab väikeautode klassis kuningakrooni järele. Aga troonile jõudmiseks peab ta end esmalt tõestama Renault Clio ja Hyundai i20 vastu.

Geeniuse tellijale

Parem hilja kui mitte kunagi. Neli aastat pärast kontsernikaaslast Polot saab Fabia alles nüüd MQB-A0-modulaarplatvormile. Seega pole neljanda põlve Fabial eelkäijaga suurt midagi ühist ning ootused on kõrged. Arvudes väljendades tähendab see 4,11-meetrist pikkust, millega Fabia polegi teab kui palju väiksem kui näiteks Volkswagen Golf. Ja selle testi rivaalidest (Hyundai i20 ja Renault Clio) on väike tšehh vastavalt kuue ja seitsme sentimeetri võrra pikem. See ei saa tähendada küll mäekõrgust erinevust, küll aga soovime testis selgeks teha, kas erinevus jääb ainult paberile või mitte.

Hyundai i20 on praeguseks turul olnud napilt aasta. Ja sellesse autosse tuleks suhtuda vägagi tõsiselt, sest erinevates testides on i20 seljatanud vägagi nimekaid rivaale, Mazda 2 ja Opel Corsa kaasa arvatud. Ning, üllatus-üllatus, Volkswagen Polostki on see korealane saanud jagu!
Kolmas ja selle testi vanim mudel on Renault Clio, mille viies generatsioon jõudis turule juba 2019. aastal. Renault’lgi on ette näidata sisukas CV, sest aastate jooksul on see võrdlustes võitnud nii Mazda 2 kui ka Peugeot 208-t.

Aga kuidas tagaistmel?

Väikeautode probleemid paljastuvad tavaliselt tagaistmel. Kuidas selle trioga on? Sageli kasutatav fraas „suuremat autot tegelikult polegi vaja“ tähendab ruumikuse mõttes seda, et ka neljakesi pardal ei tunne sõitjad end nagu puuri pressituna. Sama kehtib käesoleva kolmiku kohta, kuigi teatud erinevustega.

Mõõtmistulemuste järgi pakub enim ruumi Hyundai, kuid 1,85-meetrised sõitjad tunnevad end kõige paremini hoopis Fabia tagareas. Põlveruumi jagub ning pearuumi samuti. Clio puhul osutub tagaistmele jõudmine pisut tülikamaks ja auto sisemuski tundub kitsam. Juba alates 1,8-meetrisest pikkusest puudutab istuja pea lage. See tähendab, et pikema teekonna läbimise järel kuluks ära korralik kaelamassaaž.

Clio interjöör meelitab aga hoopis teiste trumpidega. Materjale valides kaeti raamatupidajate silmad ilmselt kinni, sest nii armatuurlauale kui ka ustele jõudis rohkem meeldivalt pehmet materjali. Fabia ja i20 kõvaplast mõjub kargemalt. Päris taevani Clio sisemuse kvaliteeti kiita ei saa, sest mitugi nüanssi võiksid olla paremad, näiteks istme seadmise hoovad, koostepilud ning värvi kvaliteet. Parima üldmulje jätabki sestap hoopis Fabia, millel on ka suurim pakiruum, enim ümberseatavust ning parem nähtavus, eriti just võrdluses Renault’ga.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 43, november 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.