Suur lugu

Võistleja ja mehaanik selgitab, mida peidab endas outlaw-klassi kiirendusauto

Nitroballoon on, aga "Kiirete ja vihaste" moel seda ei kasutata.

Pildistamise ajal on veel palju asju auto küljest puudu, aga mingit polstrit ega luksust pole mõtet oodata. Autos on ainult hädavajalik. Fotod: Paula Johanna Adamson

Kui raske on ühe autoga 400 või 200 meetrit kiiresti otse sõita? Käisime Harri’s Weldworks and Motorsporti garaažis, kus sai viimast lihvi outlaw– ehk autode vabaklassis võistlev sõiduk.

Geeniuse tellijale

BMW 3. seeria E30 mudeli originaalkerest on alles üsna vähe. Sõltuvalt võistlusklassist ei pruugi originaalauto olemasolu üldse oluline ollagi, võib ka täitsa ise ehitada. Seejuures kehtivad aga reeglid, millele sõiduk vastama peab.

Kui tavalistes autotestides võrdleme mitut aspekti ning erinevaid olukordi, kus üks või teine auto hakkama võiks saada, siis kiirendussõidu kõrgemates klassides on ruumi ainult väga kindlatele funktsioonidele. On oluline, et rattad püsiks maas, auto stardiks võimalikult kiiresti, koguks kiirust võimalikult palju ning jääks ka seisma. Selle kõige kõrval on tähtis, et kui midagi läheb valesti, on kõik ka turvaline.

Sel hetkel, kui Harri garaaži lugu tegema jõuan, on autolt puudu veel tagarattad ning kõik keredetailid, seega meenutab see tavalist autot küllaltki vähe. Toorikuks valitud BMW E30 kerest on alles üksnes esiklaasi ümbritsev raam ning katus. See kõik on asetatud keerukale toruraamile. Küll aga on autol küljes juba mootor ning vedrustus.

Ilmselgelt on tagumistel ratastel suurem roll, sest hobujõud peavad teeni jõudma just nende hiiglaste abil.

Mootoreid on konkreetse sõiduki „aiste“ vahelt läbi käinud mitu, näiteks BMW V-8 ning reaskuuesed mootorid erinevates seadetes. Vastupidavuse eesmärgil on Harri nüüd läinud LS-tüüpi GM-i mootori teed, mida võib leida Chevrolet’ ning GMC „kastikate“ ja veokate pealt ning mis kannatab isegi originaalis kuni 1000 hobujõudu.

Harri kiirendusautol on praegu jõudu sellest rohkem ning originaalmootorist erineb näiteks see, et maksimumhetkel võib kõikide silindrite peale kokku mootorist läbi käia ligikaudu 35 liitrit metanooli minutis.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 13, juuli 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.