Suur lugu

Võrdlustest: kolm haruldust Eestis, millel V-6 mootor ja soodne hind

Fotod: Karl-Erik Idasaar

Neid autosid ühendab praeguseks peaaegu kadunud mootoritüüp V-6 ning karakter, millega võrreldavat uutel autodel tavaliselt pole.

Geeniuse tellijale

Olid ajad, mil V-6 oli enam-vähem kõikide tootjate valikus alates kas või Mazda pisimootoritest kuni Mercedes-Benzi ülivõimsate kompressoriga V-6-teni välja. Aga kui palju V-6-mootoriga autosid praegu tehakse? Kui palju teile selliseid meelde tuleb? Noh, mõni ju tõesti on, aga enamasti on tegu kallite ja eksootiliste autodega.

Järelturul leiab V-asetusega kuuesilindrilisi aga küll ja küll ning tegu ei pea sugugi olema igava pere-Audi või mõne lõpuni aetud esindusautoga. Leiab ka muid, mitte ainult mootori mõttes põnevaid alternatiive. Eriliseks võib pidada isegi suuri mitte-noobelsedaane ja -kupeesid, sest need on edukalt välja söönud linna-, kupee-, sport, elektri-, luksus- jne džiibid. Sel korral meenutamegi häid aegu, mil autoostja valikuvõimalused olid laiemad, ning võrdleme kolme omapärast V-6-mootoriga autot.

Kes need kolm on?

Alustame tähestiku algusest, aga samas ka kõige vanemast ja kõige traditsioonilisema keretüübiga autost ehk sedaankerega Alfa Romeo 164-st. Esiveolist 164 esitleti juba 1980. aastate teises pooles ning toona peeti seda õigusega üheks paremaks Alfaks läbi aja. Koos Saabi, Fiati ja Lanciaga loodud auto veetleb praegugi ilusa disainiga, aga hirmutab vanade Alfade kohta liikuvate hirmujuttudega.

Edasi: Ford Cougar. Fordi järjekordne katse pärast Caprit ja Probet pakkuda suuremat sorti sportkupeed. Cougariga ei läinud neil üldse hästi, sest pärast mõnda aastat punnitamist ohati raskelt, lõpetati tootmine ja loobuti järeltulija peale vist isegi mõtlemast.

Kolmas auto on kõige praktilisem, aga ka kõige haruldasem – otse Inglismaalt ning inglaste enda mootoriga universaalkerega MG ZT. Selle sõsarmudelit, enamasti diiselmootoriga Rover 75-t on ju aeg-ajalt ikka sõitmas nähtud, kuid 2,5-liitrise V-6-ga sportlikumaks timmitud ZT-d ei meenugi.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 24, juuni 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.