Reaalsuskontroll: kas sa oled soodsa Saksa luksusmargi omamiseks piisavalt jõukas?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
5nda seeria BMW, mille mudelipõlvkond kannab nime F10/F11.

“Hetkel on laual pakkumine mootoriketi vahetuseks koos mootoripadjaga summas 4300 eurot.”

Sellise lause ütles Autolehe kasutatud autode ülevaates 3-liitrise diiselmootoriga Audi A6 Allroadi omanik. Hämmastav number.

Oleksite te valmis viis aastat vana auto puhul, mille hinnad on 20 000 euro ringis, remondiarveks summas 4300 eurot? See on rohkem kui 12 kuu liisingumakse.

Olen ma arg, vaene või mõlemat?

Ma tahan endale juba ammu uut autot. Terve mõistus ütleb, et kuni 25 000 euro eest saab täitsa normaalse uue ja garantiiga sõiduki, mõnel juhul on see lausa 7 aasta pikkune.

Mitte nii terve mõistus ütleb: “Hah! Nõrk! Vaata parem siia…” Silm hakkab tõmblema, selg läheb higiseks, käsi trükib brauserisse kasutatud autode portaali aadressi ning otsingutingimustesse BMW 5. seeria, hinnaklassiks seesama kuni 25 000 eurot ja unistamist alga!

Valik on tohutult suur

Eelmise mudelipõlvkonna (F10/F11) ehk 2010-2016 aasta 5. seeria BMWsid on selles hinnaklassis müügil üle 200 (!) auto.

Tänavapilt kinnitab, et ma ei ole ainuke, kellel sellised hood peal käivad. Sama kehtib ka sarnaste Audide ja Mercedeste kohta. Paljud inimesed on seega juba murdnud. Kas väga julged või väga rikkad?

Pole mingit kahtlust, et premium-klassi autod on väga mugavad, turvalised ja pakuvad kõike, mida eluks vaja.

5. seeria interjöör on stiilne, elegantne ja luksuslik. Me kõik tahame seal olla, aga sellel on hind.

Samamoodi pole kahtlust, et kõik need sajad autod, mis soodsalt müügis on, ei oma enam kehtivat garantiid, pooltel on läbisõit üle 200 000 kilomeetri ja kõik, mis liigub, kulub.

See on läbisõit, kus enam ei loe, kas tegu on jaapani igiliikuri või mõne peenema autoga – kuluosasid tuleb vahetama hakata.

Kui palju sul raha tagavaraks on?

Kui kõrgema klassi auto kulub, siis kulub ka raha, ja mitte vähe. Mis viibki meid selle loo tuumani – kui paljud on valmis või finantsiliselt võimekad neid autosid korrektselt remontima või isegi veel hullem – kui palju müügis olevatest sõidukitest ongi seal seetõttu, et omaniku jõud ei hakka peale?

Küsisime erinevatelt autoteenindustelt BMW 5. seeria kohta mõned näidishinnad. Usun, et ei pane väga mööda, kui eeldame, et ametliku margiesinduse hinnad on pigem kõrgemad. Suuremate tööde puhul tasub pakkumine igal juhul võtta võimalikult paljudest kohtadest.

Ennetades kohe kommentaare, et “loll, kes niipalju maksab. Ma sain selle jupi netist poole odavamalt ja naabri-Pets kruvis külge”, siis me räägime suurusjärkudest. Iga juhtum on erinev, iga remonttöö võib sisaldada veel lisakulusid või ootamatuid töid. Kui said korraliku varuosa ja soodsamalt, siis on ju hästi.

Pihusti hind on 315 eurot, aga vaja läheb neid 8 tükki

5. seeria BMW kohta küsisime kommentaare BMW sõidukite remondile keskendunud Carmastersist Valdek Eesalu käest. Tema sõnul liigub bensiinimootoritega autosid järelturul väga vähe, aga kui midagi nimetada, siis on nõrgaks kohaks pihustid, mis reeglina hea tulemuse saamiseks vaja kõik korraga välja vahetada (8 tk). Ühe pihusti hind umbes 315 eurot.

Samuti on bensiinimootorite nõrgaks kohaks kõrgsurvepump, hind 900 euro kanti ning sageli lekkiv klapikambrikaas mis tuleb asendada uuega (450 eurot).

Diiselmootorite puhul on murelapseks ketiajam, mille vahetus on umbes 1800-1900 eurot.

Läbi on käinud ka juhtumid, kus sisselaske kollektoris oleva tahma tõttu puruneb sisselaske kollektori pöördklappide mehhanism ning siis on vaja vahetada juba terve sisselaske kollektor, mille hind on umbes 1100 eurot. Väga levinud on ka EGR jahutite purunemine. Uus EGR jahuti maksab ca 680 eurot.

Nelikveolisel autol uus vahekast 3500 eurot

Nelikveoliste korral tuleb tähelepanu pöörata vahekasti korrektsele toimimisele. Reeglina rikutakse vahekastid ära vales mõõdus rehve / rattaid kasutades või driftides. Tegemist kergesti rikutava kalli detailiga, mille remont on 1000-1500 eurot, sõltub sellest, kui katki on sõidetud. Uus vahekast on ligi 3500 eurot.

Automaatkastide remondiga tegeleva Hõbenoole juhi Jürgen Riimi sõnul on BMW ja Audi 8-käiguliste kastide peamine mure õigeaegselt tegemata jäänud hooldus. Tulemuseks võib olla juhtploki (1500-2000 eurot) või turbiinide kulumine (1000 eurot).

Tasakaalu mõttes on oluline mainida, et käigukasti rike on suure tõenäosusega väga kulukas ka odavamatel automarkidel.

“Seda konkreetset BMWd igapäevasõidukiks kindlasti ei ostaks”

Kõige kurikuulsamad on BMW mudelid, millel on 4,4-liitrine V8 bensiinimootor (tüüp N63) mudelitel 550, 650, 750 ja mõned X-maasturid.

Valdek Eesalu Carmasterist ütleb: “See 550i on selline auto mida ma endale kindlasti igapäeva sõitudeks ei ostaks. Kui, siis pigem hobisõidukiks.”

Problemaatiline N63 mootor, mille vead on kas kallid või ulmeliselt kallid.Foto: Wikipedia, Dr. DOHC

Mootori poole pealt on suurimad murelapsed ketiajam, mille puhul tuleb arvestada kuluks umbes 4000-5000 eurot. Läbi lähevad ka turbod, mille remont on umbes 400 eurot tükk või vahetus 2400 eurot tükk.

Mootori alumine osa kipub ära kuluma, see tähendab, et uus mootoriplokk koos kolbidega on ligi 5600 eurot + murekohaks on ka väntvõll ja saaled, hind umbes 3000 eurot.

Eesalu sõnul häid ja korras N63 mootoriga 5. seeria autosid põhimõtteliselt järelturul ei liigu.

Peaks vist siis Audi ostma?

Eriti ei aita. Audide osas troonib loo sissejuhatuses toodud mootoriketiga toodud näide. Carfox’ist kommenteeris töökoja juhataja Tarmo Liik, et sama mootori ketivahetuse saaks neil tehtud ka natuke rohkem, kui 2000 euroga, aga seda juhul, kui vahetada ei tule nukkvõlle.

Luksusautodel on sageli varustuses õhkvedrustus, mis on väga mugav aga valdavalt problemaatiline. Näiteks vanemate Audi Q7 õhkpadi maksab alates 350st eurost, koos amortisaatoriga 1200 eurot. Kompressorite hinnad on 540-800 eurot.

Samuti levinud probleem pihustitega tähendab seda, et ühe tüki hind on 300-400 eurot, aga harva õnnestub pääseda ühega.

Mida sellest õppida?

Tähelepanelik lugeja muidugi nägi, et jutt käis ainult mootorist ja käiguosast, aga lisaks elementaarsele nagu tuled või klaasid, on luksusklassil veel rohkelt elektroonikat, andureid, mugavusvarustust ja tehnovidinaid. Lisage ka kõik need riskianalüüsi.

Õppida ongi siit ühte – kui sul raha on, siis 5. seeria BMW ja sellega võrdväärsed teised premium-klassi autod on väga head sõidukid, muidu ma sellest ei unistaks. Osta, maksa ja naudi.

Kui sa aga arvutad viimse sendini välja, kui palju suudad maksta liisingut ja kaskot, võib olla lisad eelarvesse ka korraliste hoolduste kulu ja kütuse ning hing ongi kinni, siis ära osta. Mitte mingil juhul. Rikud ära enda tuju, lisad turule järjekordse hingevaakuva sõiduki ja tõmbad üldist mainet alla.

Loogika!

Tasub mõelda loogiliselt – kui auto on ostes ligi 100 000 eurot, siis on selle pidamiskulud hinnale vastavad. Kui auto hind on langenud viie aastaga viis korda, siis pidamiskulud jäävad ikkagi 100 000-eurose auto väärtusesse. Nii lihtne ongi.

Nii, millise uue, garantiilise ja … tavalise auto ma siis nüüd ostan.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.