Sisuturundus

Citroëni Baltimaade müügijuht Margus Ilus: inimestele on jäänud elektriauto laadimisest natuke vale arusaam

Foto: Citroën.

Viimastel aastatel on üha rohkem hakatud rääkima elektriautode pealetungist. Tõsiasi on see, et nendest mitte ainult ei räägita, vaid nende arv teedel kasvab iga aastaga aina tempokamalt. Järjest enam inimesi on võtnud suuna keskkonnasäästlikkuse poole ning hakanud soetama elektriautosid.

Jah, elektriauto eest tuleb küll alguses mõnevõrra rohkem välja käia, kuid sealjuures näiteks sõidu- ja hoolduskulud on hoopis väiksemad kui fossiilkütusel töötaval sõidukil. 

Laadimisega seotud müüdid

Kui nii-öelda tavalise sõiduki tankimiseks kulub kõige rohkem paar minutit, siis elektriauto laadimine võtab olenevalt laadijast aega 30 minutit kuni mõni tund. Citroën Baltikumi müügijuht Margus Ilus juhib aga tähelepanu asjaolule, et tegelikkuses käib elektriauto laadimine peamiselt ju siis, kui sõidukit ei kasutata. 

“Inimestele on jäänud elektriauto laadimisest natuke vale arusaam. Arvatakse, et selleks peab alati mööda linna laadimispunkti taga otsima ja seejärel veel ootama, kuni aku täis saaks laetud. Siiski toimub ligi 85% elektriauto laadimisest kodus, kui sõiduk parasjagu seisab. Õhtul töölt koju jõudes pannakse sõiduk laadima ja hommikuks on aku kenasti uuesti täis laetud.”

Elektriauto kasuks räägib kahtlemata veel mugavus. Esiteks sõidab elektriauto väga sujuvalt ja vaikselt. Kuna elektriauto mootor on müra- ja vibratsioonivaba, siis näiteks muusikat kuulata või kaasreisijatega vestelda on tunduvalt mugavam ja meeldivam. 

Lisaks on elektriautoga lubatud sõita ühistranspordirajal, mis on tipptunnil justkui taeva õnnistus. 

Tihti võetakse luubi alla elektriautode sõiduulatus. Ka selles osas on Ilusa sõnul toimunud võrdlemisi tubli areng: tänapäevaste elektriautode sõiduulatus on piisavalt suur, et kõik igapäevased toimetused tehtud saaks. “Lisaks tuleb sõiduulatuse puhul meeles pidada, et see sõltub sellistest teguritest nagu kiirus, küttesüsteemi kasutus, maastik ja muidugi ka ilmaolud,” sõnab Ilus.

“Näiteks uue Citroën ë-SpaceToureri sõiduulatus on kuni 330 kilomeetrit. Citroëni eesmärk ei ole kasutada kõige suuremat ja võimsamat akut. Suurem aku tähendab seda, et ka sõiduki mass kasvab, mis omakorda põhjustab energiakulu suurenemist. Mainimata ei saa jätta veel asjaolu, et sel juhul tõuseks ka sõiduki hind.”

“Keskmine sõiduauto sõidab päevas 50–100 kilomeetrit, sõltuvalt kodu ja töökoha vahelisest kaugusest. Linnaelanikud sõidavad tihtipeale isegi vähem. ë-SpaceToureri valikus olevad akude sõiduulatused aga vastavad enamiku klientide vajadustele,” räägib Ilus.

“Ka pikematel reisidel pole elektriautoga sõitmist vaja karta. Ikka tehakse ju söögi- ja WC-pause ning selle aja sees saabki autot laadida. 100 kW avalikus laadimispunktis saab ë-SpaceTourer juba 10–15 minutiga juurde ligi 100 kilomeetrit sõiduulatust,” selgitab Citroëni Baltimaade müügijuht.

Elektriautod on tulnud, et jääda

Elektriautode tehnoloogia on jõudnud päris kaugele: nii nende akud kui ka laadijad on piisavalt võimsad. Kiirlaadijate võrgustik järjest laieneb, selle arendamisse teevad üha enam jõupingutusi nii riigid kui mõistagi ka ettevõtted. 

Hiljuti jõudis Eestisse kompaktne ë-SpaceTourer, mis on saadaval kolmes pikkuses: L1 (4,6 m), L2 (4,95 m) ja L3 (5,3 m). Lisaks saab valida kahe aku vahel: 50 kWh ja 75 kWh.

ë-SpaceTourer saadaval kolmes pikkuses: L1 (4,6 m), L2 (4,95 m) ja L3 (5,3 m). Lisaks saab valida kahe aku vahel: 50 kWh ja 75 kWh.Foto: Citroën.

50 kWh aku puhul on sõiduulatus kuni 230 kilomeetrit ja see on saadaval nii mudelitele L1, L2 kui ka L3. Võimsam, 75 kWh akuga varustatud versioon pakub 330 kilomeetrit sõiduulatust ning on saadaval mudelitele L2 ja L3. 

Kuigi tegu on mahtuniversaaliga, sobib ë-SpaceTourer tänu mugavatele tagaistmetele suurepäraselt ka perebussiks: valikus on nii 5-, 7- kui ka 8-kohaline versioon.

Foto: Citroën.

Broneeri täiselektrilise Citroën ë-SpaceToureriga proovisõit lähimas Citroëni esinduses või internetis aadressil www.citroen.ee. Valik autosid on ka kohe laos.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.