Sisuturundus

Elektriauto ei pea olema kallis. 5 soodsat valikut kasutatud sõiduki ostmiseks

Enam ei ole pealtnähagi aru saada, et tegemist ei ole sisepõlemismootoriga sõidukiga. Näiteks Volkswagen e-Golf näeb välja samasugune nagu tavaline Golf.FirstEV

Elektriautode soetamist soositakse, kuid probleem on sageli selles, et täiselektriliste sõidukite hinnad on kolossaalsed – vaadates keskmise eestlase rahakotti, paistab siiski olevat mõistlikum osta traditsioonilise sisepõlemismootoriga sõiduk.

See aga ei pea nii jääma. Nüüd on head elektriautod jõudnud ka järelturule ning nende hinnad ei olegi senilevinud mootoritega sõidukitega võrreldes väga palju kõrgemad. Ja vaatamata sellele, et tegemist on kasutatud sõidukitega, on ka sellisel juhul elektriauto hoolduskulud alati soodsamad kui sisepõlemismootoriga sõidukil. Üheks kasutatud elektriautode müügile spetsialiseerunud ettevõtteks on FirstEV. Vaatame, millised on viis soodsat valikut elektriauto soetamiseks.

Hyundai Ioniq, 22 900 €

Hyundai Ioniq Foto: FirstEV

Elektriautot valides tasub kindlasti vaadata Lõuna-Korea tootja Hyundai poole, kelle mudel Ioniq 5 oli tõeliselt hästi õnnestunud – see võeti autoomanike seas ka kiirelt omaks.

Hyundai Ioniqu jõuallikaks on 88 kW elektrimootor ja aku on 31 kwH. 2019. aastal tehasest väljunud mudeli läbisõiduks on 77 000 km. Keskmine energiakulu 100 km läbimiseks on 14 kWh. Täislaetud aku maksimaalne sõiduulatus on 274 km ehk suuremate vahemaade läbimine ei ole probleemiks.

Hyundai kasuks räägib kindlasti garantii, mis kehtib 7 aastat või kuni 150 000 km läbimiseni. Seega on sel konkreetsel autol pool garantiist veel alles. 

Hyundai Kona, 27 900 €

Hyundai Kona Foto: FirstEV

Kui sulle meeldivad väikesed linnamaasturid, siis on hea valik täiselektriline Hyundai Kona – sel on väga õnnestunud soojuspump, mille tehnoloogia abil säilitatakse suur sõiduulatus ka külmemates oludes, mis meie kliimas on hädavajalik.

Kona kasuks räägib veel see, et selle on oma autoparki valinud ka mitmed vastutustundlikud ettevõtted. Näiteks nii Telia kui ka Enefit kasutavad just täiselektrilisi Konasid.

Müügil oleva Kona läbisõiduks on 60 200 km. Aku maht on 42 kWh ning auto keskmine energiakulu on 14,3 kWh / 100 km. Täislaetud akuga saab sõita julgelt 250 km, mis tähendab, et Tartust Tallinnasse jõuate ühe laadimisega muretult. 

Volkswagen e-Golf, 27 900 €

Volkswagen e-Golf Foto: FirstEV

Kui otsid autot, millele esimest korda pilku peale visates ei saagi aru, et tegemist on täiselektrilise sõidukiga, siis võib õige valik olla 2020. aasta Volkswagen e-Golf.

Tegemist on eestlaste seas armastatud ja tunnustatud Saksa kvaliteediga sõidukiga. E-Golfi mootor arendab võimsust kuni 100 kW ja aku maht on 36 kWh. Kokku on see auto läbinud 45 272 km. Täislaetud akuga saab nautida sõitu kuni 280 km järjest. Seega on see suurepärane valik linnaautona, kuid ei jäta hätta ka maanteel vurades. 

Antud e-Golfil on kehtiv Volkswageni garantii ning rikkalik lisavarustus. Hästi toimiv soojuspump aitab säilitada suuremat sõiduulatust ka alanud külmal ajal. 

Volkswagen e-UP, 16 250 €

Volkswagen e-UP Foto: FirstEV

Kui sa maanteele väga ei kipu ning otsid tõeliselt mugavat linnaautot, siis hetkel kõige soodsam elektriauto FirstEV müügisalongi valikus on Volkswagen e-UP

e-UPi iseloomustab Saksa autole omane kvaliteet. Tegemist on täiusliku linnaautoga, millega saab vältida ummikuid – tänu elektrimootorile tohib nendega sõita ka bussiradadel ning kitsastes kohtades on pisikese Volkswageniga mõnus manööverdada.

Autol on elektrimootor, millel võimsust 60 kW ja aku 16 kWh. Kuna e-UPi aku on väiksem, on ka auto sõiduulatus veidi väiksem kui eespool mainitud sõidukitel, ulatudes 120 kilomeetrini. Sellest aga piisab linnaliikluses täiesti ning muresid e-UP juhile kindlasti ei tekita. 

Renault Zoe, 23 900 €

Renault Zoe Foto: FirstEV

Väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega on ka prantslaste Renault Zoe. Tegemist on väga populaarse mudeliga, mis sobib linnas sõitmiseks ideaalselt.

Zoe trumbiks on tema suur sõiduulatus. Täislaetud akuga võib Zoega sõita järjest koguni 386 kilomeetrit, seega võib julgelt ka pikemaid vahemaid ette võtta. Seda võimaldab suur 52 kWh aku ning mootori võimsust on 99 kW. Keskmine energiakulu on 14,3 kWh / 100 km.

2020. aastal välja lastud Zoe läbisõiduks on kõigest 39 400 kilomeetrit. Zoe kasuks räägib ka kiire laadimisvõimekus, milleks on 22 kW.

Autol on rikkalik lisavarustus, mille krooniks on Easy Link multimeediasüsteem, mille suur ekraan teeb süsteemis navigeerimise väga hõlpsaks.

Kui oled huvitatud kasutatud elektriauto ostmisest, siis võta ühendust FirstEV teenindusega, kes aitab sul sobiva sõiduki välja valida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.