Eesti moekunstnik: autojuhid peaksid bussiga sõitma hakkama ning bussiliine tuleb juurde teha

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Moelooja Kristina Viirpalu ei istu sageli autorooli, sest palju praktilisem on kasutada ühistransporti ning uued kergliiklusteed pakuvad võimalust mugavalt jalgrattaga liigelda.
“Kasutan suures osas ühiskondlikku transporti, sõidan rattaga või käin jala,” rääkis moelooja enda liiklemisharjumustest.

“Ühistranspordi kasutamine kesklinna piirkonnas on väga praktiline. Kui tipptunnil ühistranspordiga liigelda, saab oluliselt kiiremini kohale. Lisaks kaovad ära kesklinna parkimismured. Väga palju inimesi ikkagi sõidab üksinda autos, mis on äärmiselt ebapraktiline ja mõttetu,” sõnas Viirpalu.

“Kutsun üles, et Eesti autojuhid võiksid kasutada rohkem ühistransporti. Meil on praegu uued bussid, trammid ning need on puhtad,” lausus moelooja. Tema hinnangul võiks Eestis olla isegi rohkem bussiliine, sealhulgas kiirliine, siis hakkaksid inimesed kindlasti veelgi rohkem kasutama ühistransporti.

Viirpalu sõnul on eriti tänuväärne see, et avati lennujaama trammiliin ning kesklinnast lennujaama saab nüüd sõita otse. “See on ülimalt positiivne,” rõõmustas ta.
Jalgratturina liigub moelooja palju Stroomi piirkonnas, Vabaõhumuuseumi teel ja Nõmme kandis. “Stroomis on väga uus ja ilus kergliiklustee, kuigi Paldiski maanteele üle minnes on mõned kitsaskohad,” märkis ta.

Jalgratturina liigeldes on Viirpalu sõnul tore see, et ülekäigurajal lastakse rattureid kenasti üle tee. Parem võiks aga olla see, et kergliiklusteid on linnas veel liiga vähe ning kui autojuhid sõidavad hoovist teele, siis sageli ei märka nad kergliiklusteel sõitvat jalgratturit. “Jalgrattureid võiks rohkem märgata, see kultuur on meil natuke nõrk,” lisas Viirpalu.

Hea eeskujuna toob ta välja Skandinaavia ja Šveitsi. Skandinaavias on hästi välja töötatud jalgrajad ning inimestel on seal lihtne liigelda ja jalgrattaga sõidetakse hästi palju. “Rattaga sõitmine ja ühistranspordi kasutamine on seal popp. Kuid ka meie jõuame samm-sammult sinnapoole.”

Viirpalu on ka Šveitsis jalgratturina liigelnud ning kuigi teed on seal kitsad ja keerulised, on autojuhid väga püüdlikud ja arvestavad jalgratturitega.

 

Maanteeametil toimub septembris ja oktoobris kampaania “Viisakus algab meist endist. Ka liikluses.”. Selle raames ilmub Geeniuse autoportaalis kaheksa artiklit, kus tuntud inimesed räägivad, mis neile liikluses meeldib ja mis ei meeldi.

Liiklusviisakuse eeldusteks on liiklusreeglite tundmine ja järgimine, lugupidamine enda ning kaasliiklejate vastu, empaatilisus ja mittekonfliktsus ning erinevate liiklejate rollide mõistmine.

Liiklusviisakust mõjutab kõige enam liiklejate endi positiivne eeskuju. Ohutu liiklemine ja omavaheline viisakas suhtlemine liikluses saab toimuda ainult üksteist märgates. Liikluskeskkonna jagamisel on oluline liiklejatüüpide omavaheline koostöö.

Olgem viisakad. Ka liikluses.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.