Kuidas toimib veevaba autopesu?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Go&Wax autopuhastus ja -hooldusvahendid pakuvad uudset, veevaba pesu lahendust ning aitavad seeläbi säästa maailma veevarusid.

Kuigi tootja on  kuivpesu olulisima eelisena toonud välja keskkonnateema ning vee säästmise, siis meie testi fookus oli pigem mugavus. On väga palju olukordi, kus autopesu on vajalik, aga vee puudumise tõttu keerukas või võimatu.

Näiteks elukoht kortermajas välistab autopesu oma koduhoovis. Või on ees pidulik sündmus kohas, kus lähim pesula on kilomeetrite kaugusel, aga tahaks minna puhta autoga. Müüd autot ja enne ostja saabumist oleks vaja teha kiire pesu? Need on vaid mõned näited.

Kuidas see toimib?

Go&Wax toote põhimõte on väga lihtne. Aine pritsitakse sõiduki kerele, see kapseldab mustuse ning tekitab mustuse ja kere vahele kaitsekihi, mille saab ohutult korjata spetsiaalse ja pehme mikrokiud lapiga.

Peamine mure on autoomanikul kindlasti see, et kuidas ilma veeta pesu ikkagi auto värvile mõjub?

Vastus on lihtne aga ühe olulise klausliga – Go&Wax on täiesti ohutu, aga väga oluline on teha asju nii, nagu kasutusjuhend ütleb. Tootja sõnul katsetasid nad oma lahendust vaid 7 päeva vana auto peal ja pesu järgselt ei olnud kerel ühtegi kriimu.

Kui musta autot pesta saab?

Kui auto on väga mudane, siis soovitatakse kasutada rohkem mikrokiud lappe või võimalusel ikkagi kiirelt survepesuga üle lasta.

Meie viisime oma testi läbi autol, millel oli tavaline mustusekiht. Ei midagi väga karmi, aga pesulat mõnda aega mitte külastanud Saab. Tolm, maanteemustus, mõned “kingitused” lindudelt. Punasel autol oli kogu see kultuurkiht väga hästi silmahakkav.

Pigi ja putukajäänuste kohta on tootja öelnud, et värskemate ja väiksematega peaks puhastusvahendid hakkama saama, aga raskematel juhtudel oleks mõistlik eelnevalt kasutada spetsiaalseid eemaldusvahendeid.

Katseautol oli ilmselgelt tegemist karmima juhtumiga ja illusiooni, et suvekuumaga kinni kuivanud putukad ja pigikihi maha saame, meil ei olnud.

Kuna toode ei vaja vett ning võimaldab pesemist ükskõik kus, siis võtsimegi ette autopesu kontori parklas ning proovisime, kui palju aega ja vaeva see nõuab. Sarnast toodet varem me kasutanud polnud ning lähtusime vaid toodetel olevatest juhenditest.

Soovitatakse puhastada autot ühe detaili kaupa ja ülevalt allapoole liikudes. Tavaline algaja viga on kasutada pesuainet liiga palju. Ilmselt tegime seda ka meie, kuna hirm värvikihti kahjustada oli ikkagi sees. Kogu pesu lõpuks oli kulunud pool pudelit pesuainet.

Protsess näeb ette, et kui pesuainega kaetud keredetaililt on pesulapiga mustus eemaldatud, siis tuleb teise lapiga kohe kuivatada ka järgi jäänud niiskus.

Kiire kuivatamine on oluline

Meie kogemus näitas, et kuuma ilma korral võiks kuivatuslapp olla kohe teises käes, et kuivatusliigutus saaks toimuda võimalikult ruttu. Kui aine jõuab siiski kuivada, siis midagi hullu ei ole. Väike sorts pesuainet kasvõi kuivatuslapile aitab triibud eemaldada.

Nagu arvata oli, siis putukate ja pigi vastu esimesel pesul abi ei olnud. Kuna juhend ütleb, et pesemisel ei tohi lapiga tugevalt edasi-tagasi nühkida vaid tõmmata ainult ühes suunas, siis ei hakanud me ka putukajäänustega väga võitlema.

Tavamustus tuli aga küll üllatavalt hästi maha. Enamikel pindadel piisas tõepoolest vaid ühest tõmbest, vaid rattakoobaste ja karpide juures vajas ideaalse tulemuse saavutamiseks mitut.

Kui esimestel pestud detailidel kippus pesuine enne kuivama, kui lapiga üle tõmmata jõudsin, siis kogemuse kasvades aitas eelmainitud kahe lapi tehnika ilusti.

Kogu protsess võttis umbes 45 minutit. Järgmisel korral saaks ilmselt vähemalt poole tunniga hakkama, võib olla kiireminigi.

Kokkuvõte

Tulemuseks oli puhas ja läikiv auto, kuhu oleks julgenud ka valge särgiga vastu toetada. Ideaalset tulemust segaski raskem mustus, mis nõuab erikeemiat.

Tunda oli ka, et juba tavalise pesuaine sees on natuke vaha, sest auto pind oli mõnusalt sile. Tootesarja kuulub ka eraldi vaha, aga seda me hetkel ei proovinud, kuna enne tuleks teha põhjalik pigieemaldus ja putukatõrje.

Samuti on Go&Wax sarjas olemas interjööri puhastusvahend. Kasutasime seda armatuurlaua puhastamisel ja tulemus oli täpselt selline, nagu vaja – ei mingeid valgeid triipe või mustusejääke, mis eriti tumedal armatuurlaual kipub ise pestes jääma.

Testi olulisim kokkuvõte vast polegi see, et toode toimib nii nagu lubatud.

Pigem on tegu ideaalse vahendiga, mis võiks koguaeg pagasiruumis kaasa reisida, et ükskõik kus viibides ja vaba hetke olemasolul, saab oma auto puhtaks. Kasvõi ülikonnas ja pulmarongi starti oodates.

Vaadake toote kasutamist ka videost:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.