Kuidas tänavu autoga Baltikumis unustamatu puhkus veeta?

Eestlased on teadagi üks suur reisirahvas ning laia maailma avastamine on meile nagu teine loomus.

Kui miski muu seda ei tõesta, siis vähemasti suur kirjandusklassik Hemingway olla kunagi öelnud, et igas sadamas on vähemalt üks eestlane. Tänavu on asjalood aga keerulised olnud ning paljude reisiplaanid on piiride kinnipanekuga justkui minema pühitud.

Ärklituppa saabus valguskiir mullu maikuus, kui valitsus otsustas kõikidel tervetel kodanikel lubada Baltimaade piires vabalt liikuda. Muutmaks kodumaal ning naaberriikides reisimist mugavamaks, otsustas Romet Tiikmaa luua ühe väga erilise kaardirakenduse nimega Balti Suvi.

Balti Suvi aitab kõikidel reisisellidel hõlpsalt üles leida põnevad ja vaatamist väärt kohad Baltikumis ning lisaks veel sõidumarsruuti efektiivselt planeerida.

“Sisuliselt aitab see välistada tüütut guugeldamist ning nn Top 10 reisikohta artiklite otsimist,” räägib Tiikmaa oma projektist lähemalt. Eesmärgiks on aidata ka praegu kesisemas seisus olevat turismisektorit.

Kaarti saab täiendada täiesti ise

Iga riigi kohta on märgitud kaardile enam kui 3000 asukohta ning nimistu aina täieneb. Põhiliselt lisavad põnevaid asukohti maakondade turismiinfokeskused või turismiettevõtted ise, ent käed võivad külge lüüa kõik.

Selleks tuleb lehekülje päisest valida viisnurkne tööriist, millega saab maamärgistada kindla ala ning seal peituva kategoriseerida. Tiikmaa sõnul jagunevad maamärgid peamiselt silmaga vaadatavateks, tegevusi pakkuvateks ning majutusteks ja söögikohtadeks. Lisanduvad veel Spa-hotellid ning variasse kuuluvad kohad.

Kõige mugavam viis kolme riigi avastamiseks on iseenesestmõistetavalt neljal rattal. Vahemaad on pikad ning teeolud võivad kergesti varieeruda, mispärast läheb vaja kindlasti midagi mugavat, mahukat ning säästlikku.

Missugune võib välja näha ideaalne reisiauto?

Praegusel ajal on autoturul enimlevinud just linnamaasturid, mispärast on tihedas konkurentsis meeldejäävat kogemust pakkuvaid autosid raske leida. Citroën C5 Aircross võib sellega aga just üllatada.

Tegu pole mitte Nürburgringi rekordeid jahtiva sportmaasturiga, vaid hoopis ülimale mugavusele orienteeritud pereautoga.

Linnamaastur kasutab erilist Progressive Hydraulic Cushions vedrustust, tänu millele ei pea juht enam sisuliselt muretsema, mis tema rataste all toimub. Traditsioonilisema veermikulahenduse potentsiaali suurendatakse läbi uute hüdrauliliste patjade, mis neelavad endasse kõik teekonarused, augud ning kühmud.

Teadagi võime Läti Kura poolsaarelt leida palju kruusateid ning ka liivasemaid teeotsi, mispärast on Aircrossile paigaldatud plastikust kerekaitse – Airbump. Kivid, tolm ning muud ebameeldivad osakesed jätavad seega värvi kahjustamata.

Leedu laiadel ning suurema kiirusepiiranguga kiirteedel sõitmise jaoks on Citroëni varustuses tipptasemel maanteesõidu abisüsteemid, mis aitavad poolautonoomselt hoida rida, jälgida eessõitjaga distantsi, tuvastada liiklusmärke ning vahetada ööpimeduses automaatselt tulesid.

Mootorivalik koosneb nii kütuse- kui ka loodussäästlikest jõuallikatest, millega pole probleem tankimata sõita Toompea jalamilt kauni Leedu Trakai lossi väravate ette. Peatselt on saabumas ka uus pistikhübriidne versioon, mis suudab täiselektriliselt sõita kuni 50 kilomeetrit – täiesti piisav vaikuses ümber Riia kulgemiseks!

Viimaks, kui kogu auto on innukalt valmis sinu sõitu seitsmenda taevani mugavdama, saab Baltikumi reisisihte jälgida meelerahu ning mugavust sisendavast salongist. Tänu digiekraanidele, kvaliteetsele polsterdusele ning silmipaitavale värvigammale jääb mulje, et viibiksid justkui moodsas Püreneede mägimajas.

Oma ideaalse Baltikumi teekonna koostamiseks tuleb klikkida siia ning Citroën C5 Aircrossiga saab lähemalt tutvuda siin!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.