Kuus ohumärki autoaku hääbumisest

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

See hetk, kui sa saad aru, et su auto enam ei käivitu, on igavene nuhtlus. Rääkimata sellest, et päevaks planeeritud sõidud ja toimetamised tuleb edasi lükata või lausa ära jätta.

Et sellist olukorda vältida ja teiste liiklejate närve säästa (rääkimata enda omadest) jälgi neid kuut ohumärki, mis ennustavad peatset aku teise ilma minekut.

Sinu auto esituled on ei valgusta enam nii hästi, kui enne.

Õhtul pimedas sõites on sul tunne, et laternad ei valgusta enam nii hästi, kui varem? Kuidagi ähmasem on. Tõenäoliselt pole asi pesemata autotuledes. Ja ära hakka kohe süüdlast otsima oma ka silmadest.

Tõeline süüdlane on auto aku. See hakkab ära väsima ning auto laternad ei saa sõidu ajal enam piisavalt voolu ning seetõttu valgustavad need ka teed senisest vähem.

Auto teeb klikkivat heli kui sa süütevõtit keerad.

See klassikaline klikkiv heli märgib ära, et sa oled uue aku muretsemisega juba veidi hiljaks jäänud. Sa võid ju auto isegi tunniks rahule jätta (kui sa just pole eelmainitud tipptunni liikluses) ning hiljem uuesti proovida, kuid tõenäoliselt hakkab sinu auto aku kohe üles ütlema või on seda juba teinud.

Auto käivitamine on vaevaline ja mootor ainult jaurab.

Selline jauramine (parema sõna puudumisel kasutame seda, aga sa tunned selle heli ära, kui kuuled) tekib siis, kui auto mootor ei saa käivitamiseks piisavalt tugevat voolu. Ära ignoreeri seda ohumärki. Seekord võib su auto veel käivituda, kuid järgmine kord ning eriti külma ilma puhul, ei pruugi see õnneks minna.

Sinu auto ei taha enam käivituda, kui see on öö otsa seisnud

Kui su autoaku ei kannata välja ühte ööd sisse ununenud salongitulega ja auto ei käivitu enam, siis tuleb leida uus aku. Kui sa auto veel seekord käima saad, siis piisab esialgu aku korralikust laadimisest.

Autoeksperdi arvamus sel teemal on leitav ka kasulikus Tartu Postimehe artiklis.

Auto käivitamisel tuleb sul anda usinasti gaasi.

Tavalises olukorras ja terve ning korraliku akuga piisab ainult süütevõtme keeramisest, et auto käivituks tõrgeteta. Peale käivitumist võib auto täiesti korrektselt käituda ning mingeid probleeme ei esine, aga kui auto käivitamiseks tuleb juba füüsilist tööd teha (kasvõi gaasipedaaliga), siis annab see märku akust, mis on vaja varsti välja vahetada.

Sinu autot on vaja käivitada teise aku toel.

Ükskõik, mis põhjusel sul on vaja kasutada “krokodille” ja auto teise aku abiga käima saada, see ei tähenda head sinu auto akule. Kui selline tegevus juba harjumuseks muutub (kaks-kolm korda nädalas), siis sellisele šokiteraapiale ei pea kaua vastu ka kõige uuem aku.

Kui kaua üldse üks aku vastu peab?

Akude tavaline eluiga on kuskil kaks-kolm aastat. Isegi kui akutootja väidab, et see on viis või rohkem aastat. Siit tulenevalt võid oodata esimesi ohumärke juba kahe või kahe ja poole aasta möödudes. Ole valmis.

Ükskõik, mis põhjusel sinu auto aku juba minekul on, ära jäta uue aku soetamist viimasele hetkele, eriti külmade ilmade saabudes.

Suure valiku tuntud tootjate autoakusid leiad soodsate hindadega e-poest Kaup24-ee.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.