Sisuturundus

Mis on Fordi tarbesõidukite müügiedu põhjus?

Ford sai nii 2020. aasta kaubiku kui pikapi tiitli.

Selle aasta jaanuaris oli Eesti tarbesõidukite müügitabeli konkurentsitu liider Ford. Enam kui saja müüdud sõiduki seas oli võrdselt esindatud pea kogu Fordi tööautode valik, Transiti kaubikust kuni Rangeri pikapini. See näitab, et Fordil on hetkel tugev kogu mudelirivi, mitte vaid üksikud hitid.

Samasugust edu on Ford tegelikult nautinud juba aastaid kogu Euroopas, olles enimmüüdud tarbesõidukina selgelt esikohal. Alates 1965. aastast, kui Ford Transit müügile tuli, ei ole poodiumi ülemisele astmele teistel eriti asja olnud. Alates 2016. aastast naudib Ford Transit samasugust edu ka Ameerika Ühendriikides. Edu kinnitavad ka auhinnad, mida saadi mitu tükki ka 2020. aasta mudelivaliku eest.

Kõnekas on ka fakt, et mitmel pool on nimi Transit saanud juba omadussõnaks, millega üldiselt tähistatakse Ford Transiti mõõtu kaubikuid. Mis on Fordi populaarsuse taga?

Tarbesõiduk iga töö jaoks

Esmalt olekski mõistlik vaadata Fordi valikut ja teha selgeks mudelite nomenklatuur. Väiksemate mudelite puhul on kõigepealt kaks tähistust – Transit ja Tourneo. Transiti puhul on tegu kauba vedamiseks mõeldud versiooniga, kus taga puuduvad küljeaknad ning istmed. Tourneo on esmajoones inimeste veoks ehitatud, aga muidugi on võimalik ka istmed ajutiselt välja tõsta.

Edasi näitavad nimed suurust:

  • Courier tähistab kõige väiksemat tarbesõidukit, mille otstarvet selgitab kõige paremini tema nimi – Courier tähendab ingliskeeles kullerit. Kandevõime on kuni 590 kg, kaubaruumi mahutavus kuni 2.4 m3
  • Connect on natuke suurem versioon, mida saab kahe erineva kerepikkusega. Pikema versiooni puhul mahub näiteks Tourneo Connecti kolm istmerida ning Transit Connecti kaubaruumi 3,6 m3 kaupa. Kandevõime on kuni 890 kg.
  • Customi puhul on tegemist Tourneo versioonis juba täismõõdulise ja kõigi mugavustega reisibussiga, kuhu on võimalik mahutada kuni üheksa inimest ning pikema kerega versioonil jääb veel ohtralt ruumi ka pagasi jaoks.
  • Lihtsalt Transiti nime kannab peamine kaubikuvalik, kuhu kuuluvad kümned erineva pikkuse ja kõrgusega versioonid. Samuti raamautod, kuhu peale saab tellida kõike, alates kastist kuni erivahenditeni.
  • Ranger on Fordi valikus praktiline ja võimekas pikap, millel on võrdselt head maastiku ja maanteeomadused. Selle sportlikum ja ägedam versioon kannab nime Raptor.

Mis on Fordi peamised tugevused?

Mis on Fordi tarbesõidukite fenomen ja eelised, et neid nii palju ostetakse? Üks põhjus on muidugi nimi Transit, mis seondub enamikele pika ajaloo ja miljonite teel vuravate tarbesõidukitega. Ilmselt samamoodi seostati enam kui 100 aastat tagasi sõnaga “auto” just Ford Model T nime kandvaid sõidukeid.

Aga ainult legendaarsest nimest piisaks ilmselt vaid mõneks aastaks, kui seal taga ei oleks sisu. Sisu tulebki aastate ja kogemusega – seesama “alates aastast 1965”. Iga uus põlvkond ja mudeliuuendus tähendab aina rohkem täpset peenhäälestust.

Tähelepanu all on jäikus ja rooste

Infot ja kogemusi tarbija vajaduste, eripärade ning autode kasutuse kohta koguneb aina juurde, mida saab siis järgmiste mudelite arendamisel kasutada. See on ressurss, mida Fordil on kogunenud väga palju.

Näiteks on praeguse Transiti põlvkonna puhul võetud erilise tähelepanu alla jäikus. Suure kubatuuriga tarbesõidukite puhul on see ülimalt tähtis, kuna kerestruktuurid võivad hakata läbi painduma. Seda näeb näiteks sõidu ajal peeglist auto külgi vaadates – kas võbelevad või ei. Transitil seda probleemi ei ole ning see tagab kere hea seisukorra säilimise ka pikema aja jooksul.

Teine asi, millele Ford on väga suurt tähelepanu pööranud, on roostekindlus. Olles oma kvaliteedis kindel, annab Ford kerele 12 aastat garantiid juhul, kui sõidukit käiakse ka peale garantiiaja lõppu esinduses regulaarselt ette näitamas.

Kui suur on auto jääkväärtus?

Tarbesõidukid viibivad teel palju rohkem kui sõiduautod ning seega on kere hea seisukord oluline, eriti meie tingimustes. Mootorit saab suure läbisõidu korral hooldada, aga kui kere paindub läbi ning rooste sööb selle ära, siis on ka sõiduki elukaar otsa saanud.

Transitit saab osta ka sportliku versioonina.

Isegi, kui ostja plaanib peale liisinguperioodi võtta kohe uue auto, siis suurem jääkväärtus annab parema liisingumakse. Fordi tarbesõidukid on järelturul hinnas, seega on tõenäoline saada liisingu igakuine makse sarnane odavamate konkurentide omaga. Mis viibki meid järgmise punktini ehk hinnani.

Kõige odavam vs kõige parem

Kõlab kummaliselt, aga populaarsust ei ole Ford saavutanud kõige madalama hinnaga. Fordi tarbesõidukid ei ole kallid, aga eesmärgiks ei ole kunagi olnud pakkuda mitte turu kõige odavamaid, vaid kõige paremaid sõidukeid.

Hind on selles klassis kahtlemata oluline argument, aga praktilise meelega ostjad oskavad ka vaadata ja võrrelda, mida sa oma raha eest saad. Siin kehtivad teised reeglid kui sõiduautode maailmas ja oluline on praktiline külg, mitte luksuslisad. Tugevus, vastupidavus ja nutikad lahendused on märksõnaks.

Väga suur valik

Kui vastupidavus ja töökindlus on tagatud, siis järgmine oluline asi on valikuvõimalus. Igal kliendil on väga spetsiifilised ja täpsed vajadused kaubaruumi, kandevõime, mõõtude ja paljude muude asjade osas. Nagu öeldud, selles klassis tehakse pragmaatilisi otsuseid ja mida õigem auto on valikus olemas, seda parem kliendile.

Fordi tarbesõidukite erinevate keretüüpide ja suuruste valikus on üle 30 erineva versiooni. Ja see on enne mootori, veoskeemi, käigukasti ja varustustaseme valimist. Kui need võrrandisse lisada, siis läheneb valikute arv sajale ning sealt edasi jätkub erilahenduste ja lisavarustuse võimalustega. Seega on kindel, et sobiv auto leidub iga töö jaoks.

Esi-, taga- või nelikvedu

Mootoriks on Ford Transiti kaubiku puhul kõikidel sõidukitel 2-liitrine diisel, millel on erinevad võimsused 105-185 hobujõuni. Veoskeemideks on olenevalt auto suurusest kas esi-, taga- või nelikvedu. Samamoodi on valida ka automaat- või manuaalkasti vahel.

Väiksematel, Connect ja Courier autodel on kasutusel 1,5-liitrine diiselmootor vahemikus 100-120 hobujõudu ja Courieri valikus on ka 1-liitrine Ecoboost bensiinimootor. Rangeri ja Raptori võimsused ulatuvad kuni 213-hobujõuni

Tarbesõiduki tuleb ise proovida

Kõiki võimalusi siin loos ette lugeda ei jõua ja pole ka mõtet, tark ostja läheb nagunii kohale ja laseb endale komplekteerida kõige parema versiooni.

Kuna tarbesõiduki puhul on olulised niivõrd paljud erinevad asjad, siis esinduse külastamine on igal juhul mõistlik. Kas iste on mugav? Kuidas on ergonoomika? Millist lisavarustust on võimalik paigaldada kohapeal? Kõik sellised küsimused saavad kõige parema vastuse just kohapeal.

Tarbesõidukit valides on kindlasti mõistlik Ford valikusse võtta, sest aastakümnete pikkune müügiedu Euroopas ja maailmas ei ole juhus, vaid tuleneb miljonite juhtide kogemusest. Ja kui vaadata jaanuarikuud, siis 106 müüdud sõidukit näitab midagi ka Eesti kohta.

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.