Volvo XC60 ja XC90 maasturitel on nüüdsest kasutusel uus elektritehnoloogia (KERS), mille esmane eesmärk on vähendada kütusekulu ja CO2 heitmeid ning samas parandada dünaamikat.
Uue mootorilahenduse tähiseks on B ja sarnaselt tavalistele mootoritele lisandub number vastavalt võimsusele – kas B4, B5 või B6.
Tegemist on nii-öelda pehme hübriidlahendusega, mis ei nõua auto laadimist juhtmega ning samas ei lisa akude näol liiga palju kaalu.
Tehnoloogia põhimõte on tegelikult väga lihtne – auto pidurdamisel tekkiv energia salvestatakse akudesse, et see siis omakorda kiirendamisel ära kasutada. Sama tehnoloogiat kasutavad muuseas ka vormel 1 autod. Tavalisel autol läheb pidurdusenergia piduriketta ja -klotsi omavahelisse hõõrdumisse ning energia eraldub soojusena.
Kuidas seda energiat salvestatakse?
Kui juht tõstab jala gaasipedaalilt ja/või vajutab piduripedaali, siis auto kasutab hoo maha võtmiseks nii mootorit kui pidureid. Just mootoriga pidurdamise ajal kantakse see energia spetsiaalsesse generaatorisse ning liikumise energia muundatakse elektrienergiaks. See talletatakse omakorda 48-voldisesse akusse.
Kiirendamisel liigub energia teistpidi, kasutades elektrienergiat mehaanilise liikumise tekitamiseks. Samuti on 48-voldine süsteem palju tõhusam auto käivitamisel, mis eriti on abiks start/stop süsteemi puhul, muutes ümberlülitused erakordselt sujuvaks.
Sääst tulebki sellest, et auto oskab ära kasutada rohkem energiat, mis muidu oleks lihtsalt soojusena õhku haihtunud.
Tavamootor on samuti efektiivsem
Lisaks KERS-süsteemi lisamisele on tehnoloogilisi arendusi tehtud ka tavamootoris. Näiteks on nüüd mootorisse mineva õhu temperatuur vesijahutusega madalamaks viidud. Mida jahedam õhk, seda tihedam see on ning mootoril on põlemisprotsessideks rohkem hapnikku. See omakorda suurendab mootori võimekust kütusekulu suurendamata.
Mootoris on uute tehnoloogiate ja määrete abil vähendatud ka hõõrdumist. Liikuvad pinnad on teistmoodi töödeldud ja mootoriõli on samuti välja arendatud spetsiaalselt Volvo jaoks.
Bensiinimootorites on lisandunud silindrite deaktiveerimine, mis tähendab, et stabiilsel kiirusel lülitatakse pooled silindrid välja ja see omakorda suurendab jälle säästu.
Sääst nii kütusekulus kui ka heitmetes
Volvo XC90 ja XC60 linnamaasturitel on tänu kõigile nendele uuendustele kütusekulu ligi 15% väiksem, samuti väheneb CO2 heitmete osa.
Volvo XC90 B5 diiselmootori ja elektri koostöös on kütusekulu vaid 6,4-7,5 liitrit ja XC60 puhul 6,1-7,2 liitrit saja kilomeetri kohta. Sealjuures XC60 B4 mootor on võrreldes D4-ga 7 hj võrra võimsam. Kütusekulu numbrite puhul on oluline, et kasutatakse juba uut, WLTP mõõtmissüsteemi, mis on palju lähedasem reaalsetele oludele ning saavutatav ka pärisliikluses.
Elektrooniline käigukang ja uued disainielemendid
Rohkelt kiitust pälvinud uue põlvkonna Volvode disain on saanud XC90 mudeliuuendusega kerge värskenduse. Modernsemaks on muutunud iluvõre ja peeglite kuju, lisandunud kaks uut värvitooni – Thunder Grey ja Birch Light Metallic.
Interjööris on olulisimaks muutuseks juba XC40 mudelil esitletud efektse disainiga elektrooniline käigukang.
Esimestena on Eestisse Volvo ainsa ametliku edasimüüja Info-Auto esindustesse kohale jõudnud diiselmootoriga XC90 B5 ja XC60 B4, millega saab teha ka proovisõitu.
XC60 B5 on ka hinnakirjas juba olemas ning tellimine avatud. Bensiinimootoriga versioonid lisanduvad järgmise aasta alguses.
Kerghübriidmootoriga Volvo soetamine on hetkel kliendile taskukohasemaks tehtud. Info-Autos on Volvo XC90 B5 ja Volvo XC60 B5 saadaval soodushinnaga alates vastavalt 60 990 ja 49 990 eurost.