Sisuturundus

Pigi, tolm ja väljaheited – kas ja millist pesu mu auto vajab?

Me ei räägi täna sellest, et autot on vaja pesta. Iga autoomanik teab ja teeb seda niigi. Kes peseb ise koduhoovis, kes uhab auto puhtaks selvepesulas, kes viib sõiduki automaat- ja kes käsipesulasse. Peamine eesmärk – auto puhtaks – saab täidetud.

Millega aga nende pesude puhul arvestada? Targemate valikute tegemise jaoks tutvustame erinevaid autopesu müüte ja räägime nendega seoses erinevatest autopesu viisidest pisut lähemalt.

Mõni “mustus” on kriitilisem kui teine

Autopesu kohta on levinud mitmed arvamused. Mõne määrdumise, näiteks lindude väljaheidete korral leitakse, et puhastamisega pole üldse kiire – mida see paar “plekki” ikka teeb. Ja teinekord soovitatakse tõhusaima tulemuse nimel minna automaatpesulasse. Mis on tõsi ja mis mitte?

Enne, kui autot üldse põhjalikult pesema asuda, tuleb sõiduki kere üle leotada. Vastavalt hooajale leidub erinevaid leotusaineid, neist kõige levinum on muidugi pigileotus. Pigipesu soovitatakse teha vähemalt kaks korda aastas, pärast suvehooaega ja pärast talve. Muidugi, tihedam pesuring ei tee halba.

Nagu nimigi ütleb, aitab säärane pesu autokerelt maha saada pigiplekid, mis kogunevad asfaltkattelt auto külgedele, rattakoobastesse, uksevahedesse ja stangedele. Pigi on värvkatet kahjustava toimega ning võib viia autokere roostetamiseni. Ühtlasi on neist mustatäpiliseks muutunud auto kole. Pigise auto pesemine ilma spetsiaalse leotuseta võib lõppeda kere kriimustamisega.

Ilmselt on igale autoomanikule tuttav ka olukord, kui parklasse oma auto juurde pöördudes teda lindude poolt “pommitatud” auto tervitab. Kindlasti tuleb sellisel juhul lindude väljaheidete likvideerimisega võimalikult kähku tegeleda, sest peale silmailu riivamise on väljaheited happelised ja söövitavad värvi.

Mida kauem väljaheide auto peal kuivab, seda kahjulikumaks see muutub. Üldiselt saab sääraste olukordade juhtumise riski vähendada, kui autot puu või posti alla ei pargi.

Kolmas oluline asi, millega arvestada, on tolm. See võib tunduda suisa ohutu, kui mõned päevad seisnud auto väikese tolmukihi peale saab, ent reaalsuses on tolmuosakestel kriipiv toime ja pikalt ei tohiks sel auto peal “lebada” lasta. 

Tolmu ei tohi kindlasti puhastada kuiva lapiga, sest nii kriimustab auto värvi kohe kindlasti ära. Ei maksa unustada ka pidurite pealt pudenevat ja tavaliselt velgedele settivat tolmukihti – ehk veljepuhastusega võiks samaväärselt palju vaeva näha.

Tuletame meelde, et eriti kriitiline on autot pesta muidugi talvel, kui sool ja pori pea igasse auto nurka pugema kipuvad.

Kas pesta ise, käia tanklapesus või külastada käsipesulat?

Ise auto pesemisel tuleb alustada kindlasti õigete vahendite valimisest, sealhulgas on vaja õiget šampooni (nõudepesuvahend ei lähe mitte!), mitut veeämbrit, švamme, puhtaid mikrofiiberlappe ning erinevaid lisaaineid. Kõike tuleb tagatipuks teha veel õiges järjekorras. Internetist leiab siinkohal põhjalikke õpetusi.

Kuna suuremal osal autoomanikest kodust selvepesula varianti ei ole ega ole ka soovi vastavates teenuspunktides lobistada, siis kõige mugavam ja soovitatavam valik on kindlasti usaldada töö professionaalide hoolde ja suunduda usaldusväärsesse käsipesulasse. Miks mitte ja kas mitte kunagi automaatpesulasse?

Peaaegu igas suuremas tanklas on tänapäeval automaatpesula, kus toimetavad auto kallal suured ja võimsad harjased. Kuigi ka neid puudutav tehnoloogia muutub aina paremaks ja puhtamaks, on automaatpesu miinus see, et harjased korjavad endasse palju mustust ja osakesi, mis pesus olevale autole kriimustusi tekitada aitavad. Lisaks ei suuda harjased kõiki auto detaile puhtaks teha.

Pesulast väljudes paistab auto särav ja kena, kuid lähemal vaatlusel ilmnevate kahjustuste likvideerimiseks võib peagi vaja minna hoopis poleerija kätt. Korralik poleerimisteenus maksab omajagu raha. Vana ja kulunud värvkattega autoga automaatpesulasse minemine reeglina nii hull polegi, ent uute või värskelt värvitud-taastatud autodega tasub sealt eemale hoida.

Hoopis parem alternatiiv on korralik käsipesula, kus peale põhjaliku pesu pöörab pesumeister eraldi tähelepanu ka auto detailidele. Klient saab auto tagasi alati defektideta ja säravpuhtalt. Tavaliste pesutööde kõrval käiakse auto üle ka savi või vahaga ning vajadusel tehakse väiksemaid poleerimistöid. Enamasti on teenuse sees ka salongipuhastus. Hind võib olla küll krõbedam, aga see-eest on tulemus vaieldamatult parim.

Selliseid käsipesulaid on Eestis rohkelt. Küll aga nõuab nende leidmine autoomanikult aega internetiotsinguteks ja soovituste hankimiseks. Meil on hea uudis: WiseDrive’i keskkonnaga on liitunud mitmed käsipesulad, kes kvaliteetset pesu pakuvad. Väga lihtne on kiirelt leida sobivaima asukoha ja hinnaga pesula. Kui sul just praegu tolmune, pigine või väljaheitene sõiduk nukralt pesu ootab, siis tule WiseDrive’i lehele ja küsi autopesu hinnapakkumist.

Kokkuvõttes jäägu autopesu meetod iga autoomaniku enda otsustada. On olukordi ja aegu, kui sobib nii üks kui ka teine viis. Kõige olulisem, mida meeles pidada, on see, et määrdunud sõiduk ilmselgelt erilist esteetilist väärtust ei paku ning lisaks kahjustab pikalt autole “viibima” jäänud mustus kere ning loob eeldused värvikahjustuste või rooste tekkeks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.