Tallinna Tööstushariduskeskuse õppekavade seast leiab mitu põnevat autoeriala. Ühele neist – sõidukite kere‐ ja värvitööde meister – on alanud vastuvõtt. TTHK transporditehnika valdkonna juhataja Raivo Kruusik räägib, keda õppima oodatakse.
Millised karjäärivõimalused ootavad sõidukite kere‐ ja värvitööde meistri eriala lõpetajat?
Eriala lõpetanute valikuvõimalused tööturul on suured. Sinust saab valdkonna üks tippspetsialiste, kes saab hakkama ka suuremate töökodade juhtimisega. Osa lõpetajatest on juba aastaid töötanud autoremondi valdkonnas mõnes töökojas, teised jällegi on rajanud enda töökoja ja alustanud ettevõtlusega.
Tegemist on täiendõppega, mille eelduseks on keskharidus, 4. taseme vastavad kutseoskused ning 1-2 aastat töökogemust. Tasub ka märkimist, et antud valdkonna tippude töötasud on muljetavaldavalt kõrged!
Kas ka tüdrukud tunnevad antud eriala vastu huvi või on see pigem poiste pärusmaa?
Aasta-aastalt on huvi ikka kasvanud! Enamasti tahavad edasi õppida just automaalrid ja kindlustuse kahjukäsitlejad, et oma tööd veelgi paremini osata. Õppe oleme muutnud võimalikult mugavaks – kestab kokku kümme sessiooni ja kohapeal on vaja käia üks kord kuus, reedel ja laupäeval.
Kindlasti sobib see eriala neile, kel valdkonna vastu on suur huvi juba olemas. Väga raske on seda õppida, kui autod pole pigem need, millega sooviks tõsisemalt tegeleda. Sel juhul on ka poolelijätmise oht väga suur, kuna ei pingutata piisavalt kooli- ja eraelu lahus hoidmisega.
Kui tavapärane on, et koolipingist liigutakse otse ettevõtlusesse?
Neid juhuseid on mitmeid olnud! Eks see üksi on keeruline, aga näiteks on meil praegu paar automaalrit, kes varsti lõpetavad ja plaanivadki oma töökoja avada. Selleks on nad avaldanud soovi õppida edasi ka sõidukite kere‐ ja värvitööde meistriks.
Õpilastele oleme soovitanud praktika- ja töökohaks vaadata mõne ettevõtte AMTELi nimekirjast. Sealt leiab kõik tunnustatud keretöökojad, kus oma teadmisi praktikasse panna.
Mis on selle eriala puhul õpilaste jaoks kõige põnevam/üllatavam olnud?
Väga suure osa õppest moodustab kahjukäsitlus. Antakse ette auto, mille puhul tuleb teha kalkulatsioonid ja põhjendused, miks just see või teine kahju sellises summas kirja sai. See on olnud silmiavav nii maalritele kui kahjukäsitlejatele! Ja muidugi on olnud õpilastele põnev ka klienditeeninduse osa – kuidas kliendiga suhelda ja talle infot edasi anda.
Kandideerimine sõidukite kere‐ ja värvitööde meistri erialale lõpeb 2025. aasta 21. veebruaril. Lähemalt saad erialaga tutvuda siin.