Sisuturundus

Tegutse kohe: miks on oluline, et romusõiduk jõuaks vanametalli kokkuostu?

Fotod: AS Kuusakoski.

Tõenäoliselt leiab hulk autoomanikke end ühel hetkel seismas küsimuse ees – mida teha oma vana seisma jäänud romusõidukiga? Sisuliselt on siinkohal kaks valikut: kas viia see vanametalli kokkuostu või autolammutusse.

Kuna küllaltki palju on läbi käinud jutte, et romu müümine osadeks on rahaliselt võib-olla pisut kasulikum, peab Kuusakoski vajalikuks selgitada, miks selline otsus ei pruugi olla kõige mõistlikum.

Miks just vanametalli kokkuostu?

Teeme esmalt selgeks, mis vahe on autolammutusel ja vanametalli kokkuostul. Autolammutus ostab kokku kasutatud autosid, võtab nende pealt varuosi ja müüb need edasi. Vanametalli kokkuostu viidud vana, seisma jäänud sõiduk purustatakse metalliveskis.

Autolammutus on tihtilugu huvitatud ainult neist osadest, mida on võimalik kasutada töötava sõiduki peal. Mis saab aga neist juppidest, mille järele nõudlus puudub, see jääb meile teadmata. 

AS-is Kuusakoski käiakse romudega ümber hoopis teistmoodi. Enne metallipurustisse saatmist lastakse sõidukist välja absoluutselt kõik vedelikud ehk kõikvõimalikud õlid, kütus, klaasipesu- ja jahutusvedelikud ning viiakse need ohtlike jäätmete käitlejatele.

Samuti eraldatakse aku, rehvid ja klaasid, mis suunatakse taaskasutusse. 

Järgmine samm on sõiduki saatmine metallipurustisse. Vanametalli kokkuostuga tegeleva Kuusakoski metallipurusti on Eestis omalaadne ja ainus – see võimaldab eraldada musta ja värvilise metalli ning mittemetalse materjali, millest toodetakse jäätmekütust. Kokku jahvatab metallipurusti 30 kuni 40 autot tunnis.

Kuusakoski juhatuse liikme Toomas Kollamaa sõnul suudab Kuusakoski taaskasutusse suunata koguni 95% romusõidukist. 

Teiseks juhib Kollamaa tähelepanu metalli hinnale. Nimelt oli metalli hind aastaid järkjärgulisel langusteel, kuid viimasel ajal on see märkimisväärse tõusu teinud. Miks mitte saada vana romu äraviimise eest mõningane lisaraha?

Ära jäta romu kuhugi seisma

Paljud vanad sõidukid jäetakse paraku lihtsalt vedelema. Kollamaa rõhutab siiski, et romusid ei tohi jätta kuhugi kodukuuri alla seisma, kuna ajapikku võib neist hakata vedelikke lekkima, mis ei mõju keskkonnale sugugi positiivselt.

Pealekauba rakendub seisma jäetud sõidukitele aasta möödudes sundkindlustus, mis pole rahakotile just kõige meeldivam. Viies oma vana romu metalli kokkuostu, kustutab Kuusakoski ise kliendi sõiduki Maanteeameti liiklusregistrist.

“Kuusakoski jälgib väga täpselt jäätmeseadusest tulenevaid keskkonnanõudeid ning tagab, et meie taaskasutusprotsess oleks algusest lõpuni korrektselt ja võimalikult keskkonnasõbralikult teostatud,” lisas Kollamaa. AS Kuusakoski on sertifitseeritud ISO 14001:2015 keskkonnajuhtimissüsteemi standardi järgi, mida ettevõte on oma keskkonnamõjude vähendamiseks rakendanud alates 2006. aastast.

Tänu romukampaaniale on taaskasutusse jõudnud üle 1000 sõiduki

Liiklusregistris on endiselt väga suur arv sõidukeid, mis on üle 10 aasta vanad, kuid millega ei ole aastaid käidud tehnoülevaatusel ning millele ei ole sõlmitud liikluskindlustust. 

Just seetõttu toimub iga aasta sügisel Eesti keskkonnaministeeriumi eestvedamisel romukampaania, mille raames viivad Kuusakoski ja Eesti Autolammutuste Liit üle Eesti vanad autoromud tasuta ära. 

Romukampaania on seni toimunud järjest kolmel sügisel ning selle tulemusena on Eesti tehtud ligi 1000 romusõiduki võrra puhtamaks.

Lisainfot romude äraviimise kohta vaata www.kuusakoski.com 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.