Turbo läks katki – kas remontida või osta uus?

Mis on otstarbekam, kas turbokompressorit remontida, osta taastatud või täiesti uus seade?Foto: Shutterstock

Turbol on keerukas ülesehitus, selle võll teeb kuni 200 000 pööret minutis ja talitlus toimub ülikõrgetel temperatuuridel. Seadme nõuetekohane toimimine eeldab piisavat kvaliteetõliga varustatust ning abrasiivsete osakeste ja võõrkehade puudumist süsteemis.

Turbo riket põhjustavad näiteks ülekuumenemine, tahma kogunemine tööpindadele, tasakaalutus ja sellest tulenevalt tiiviku lõtk ning kulumine. Kui turbokompressor läheb katki, tekib küsimus, kuidas probleemi kiiresti ja odavalt lahendada – mis on otstarbekam, kas turbokompressorit remontida, osta taastatud või täiesti uus seade.

Turbo remont

Tänu tehnoloogiate ja materjalide täiustamisele on muutunud ka turboseadmed töökindlamaks ja tõhusamaks ning turbode remont on väga levinud.

Volitatud töökodades testitakse turbosid eriseadmete abil, võetakse need koost lahti ja tehakse arvutidiagnostika. Pärast põhjuse väljaselgitamist saavad spetsialistid vea kõrvaldada ja turbo kvaliteetselt remontida, kasutades tehaseseadistusi ja originaalvaruosi. Viimased on turbokompressori tööea pikendamise jaoks üliolulised. 

Turbo remontimise kasuks räägib hind – remont on nimelt ligi kaks korda soodsam, kui uue turbo ostmine.

Miinuseks on aga aeg, täpsemalt see, et probleemi ei saa lahendada kiiresti, sest oodata tuleb seadme remontimist.

Defektse turbokompressoriga sõitmine võib kahjustada mootorit.Foto: Shutterstock

Uus turbokompressor

Uute turbode hinnad jäävad umbes 400–2000 euro vahele. Kui hind pole takistus, siis on loogiline näiteks suhteliselt uuele väikese läbisõiduga autole paigaldada täiesti uus turbokompressor. 

Uue kompressori kasuks räägib see, et nii saab säästate vea otsimisele ja remontimisele kuluvat aega. Ning mudiugi annab tootja uuele seadmele ka garantii. 

Miinuspoolelt tuleb välja tuua hind. Uus turbokompressor võib maksta lausa kaks korda rohkem kui olemasoleva remont.

Taastatud turbokompressor

Mitteprofessionaalil on keeruline eristada uut ja taastatud turbokompressorit. Nüüdisaegne taastamisprotsess võimaldab saavutada toote väga hea kvaliteedi.

Taastatud turbo on suurepärane alternatiiv, sest sellel on garantii ja tehaseseadistused nagu uuel seadmelgi. Oluline on ka see, et taastatud turbokompressor läheb maksma ligi kaks korda vähem kui uus. Lisaks on tTaastamise positiivne pool ka ajasääst.

Miinuseid aga välja tuua ei saa, sest neid lihtsalt ei ole! Seega – kui otsite katkise turbo probleemile soodsat ja kiiret lahendust, on mõttekas osta taastatud turbokompressor. Taastatud turbokompressori maksumus on võrdne remondi maksumusega ja saate täpselt samasuguse garantii kui uuele seadmele. 

Taastatud turbokompressori leiate auto registreerimisnumbri järgi veebisaidilt turbo.ee.

Tasub meeles pidada, et turbo toimimine on lahutamatult seotud mootoriga ja vastupidi – mootori rikked võivad turbo välja lülitada, samuti võib defektse turbokompressoriga sõitmine mootorit kahjustada. Seetõttu on oluline tuvastada ja kõrvaldada eelmise seadme rikke põhjus, et olukord ei korduks.

Enne turbo paigaldamist tuleb kindlasti kontrollida auto väljalaske-, õhu- ja õlisüsteemi. Vastasel korral on oht, et uude turbokompressorisse satuvad võõrkehad, mis põhjustab seadme kiire rikke.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.