Vali parimad talverehvid: hea töövõime, vastupidavus ja ohutus

Foto: Daniel Foster / Unsplash

Eesti kliimas on korralikud talverehvid hädavajalikud. Selleks, et ootamatuks lumesajuks, mustaks jääks ning lörtsiks valmis olla, peavad rehvid olema kvaliteetsed ning vastama talverehvide standarditele.

Vaatame lähemalt, mida talverehvide valimisel silmas pidada ning millised on turu parimad talverehvid.

Kas valida lamell – või naastrehvid? 

Talverehvid võivad olla lamell- või naastrehvid. Lamellrehvid on Eesti oludes lubatud aastaringselt, naastrehvid on hooajaväliselt keelatud.

Lamellrehvid on mõeldud pigem pehmemateks talveoludeks, näiteks lumes, lörtsis või soolasulast märgadel teedel. Need sobivad hästi linna- ja maanteesõiduks, kus teed on sageli lükatud ja puhastatud. Lamellrehvide eeliseks on madalam müra ja väiksem kütusekulu. Üks miinus on aga see, et paksus lumes, jääl ja väga libedatel pindadel võivad need tagada vähem haarduvust kui naastrehvid ning on pikema pidurdusteekonnaga.

Naastrehvid, või suupärasemalt ka naelrehvid, sobivad hästi karmidesse talveoludesse, tõeliselt jäistele ja lumistele teedel. Kui elad maal või pead päeva jooksul sõitma väga erinevate tingimustega kohtades, siis naastrehvid on kindlam valik. Samas teevad need veidi rohkem müra, tõstavad veidi kütusekulu ja kulutavad asfalti. 

Tänapäeva rehvide tootmisel kasutatakse mitmeid kõrgtehnoloogilisi lahendusi, mis muudavad lamellrehvide kasutamise sama efektiivseks ja ohutuks kui naastrehvide. Kui kõhkled endiselt, kumb oleks parem valik, arvesta oma sõidustiili ja tavapärast marsruuti. Eelnevale lisaks tasuks kindlasti lugeda ka sellest artiklist nõuandeid, millised talverehvid valida. Nii saad teha veelgi teadlikuma valiku. 

Foto: Alexander Fastovets / Unsplash

Heade talverehvide omadused

Eesti ilm võib päeva jooksul mitmeid kordi muutuda, seega nii autojuht kui ka auto ise peavad olema valmis igasugusteks tingimusteks. Lisaks kvaliteetsetele talverehvidele on sõiduturvalisuse tagamisel oluline tähelepanu pöörata ka juhi seisundile. 

Talvistes tingimustes, kus libedus ja nähtavus võivad sõitmist keerulisemaks muuta, on eriti oluline, et juht oleks kaine ja tähelepanelik. Alkomeeter autos aitab kontrollida juhi kainust enne sõitma asumist, vähendades riski ohtlikes teeoludes.

Milliste omadustega on ühed head talverehvid, mis saavad hakkama nii rasketes tingimustes, kui hoiavad sõidukit teel ka sulalumega? 

  • Hea veojõud ja töövõime: rehv peab pakkuma suurepärast haarduvust, kiiret pidurdusvõimet ja stabiilsust kurvides, et hoida teel ka madalatel temperatuuridel ja jäistes oludes.
  • Vastupidavus: Kvaliteetne rehvimaterjal ja tugev ülesehitus aitavad pikendada rehvi eluiga. Muidugi on oluline tugev ja paks muster, mis ei kulu liiga kergelt.
  • Ohutus: Rehvide ohutusnäitajad sõltuvad libeduse vastasest pidamisest, stabiilsusest ja veojõust jäisel teel. Spetsiaalselt väljatöötatud mustrid ja naastud võivad oluliselt parandada pidurdusvõimet ja haarduvust libedatel pindadel. 
  • Uued ja kõrgtehnoloogilised lahendused: paljud tootjad täiustavad rehve pidevalt, kasutades uusi ja tõhusaid meetmeid, muutes need veelgi paremaks. 

TOP 5: parimad talverehvid

Müügilt leiab mitmete erinevate omadustega rehve, seega valik võib silme eest üsna kirjuks lüüa. Tähelepanu tuleb pöörata rehvi omadustele ja sertifikaatidele, aga paljude jaoks on valiku langetamisel argumendiks ka tootja ja tootmisriik. Vaatame lähemalt viite talverehvi. 

Pirelli Winter IceZero FR

Foto: 1a.ee

Pirelli Winter Ice Zero FR on premium-klassi talverehv, mis on mõeldud karmides talveoludes sõitmiseks. Tänu spetsiaalsele kummisegule ja täiustatud tehnoloogialt on sel tugevad haardumisomadused jääl ja lumel isegi ilma naastudeta. 

See konkreetne mudel on tugevdatud XL versioon, mis pakub täiendavat vastupidavust ja paremat kandevõimet näiteks maasturitele. Kui tugevdatud rehv saab sõidu pealt viga, siis ei mõjuta see oluliselt sõiduki juhitavust ning juht saab autoga ohutult peatuda. 

Michelin X-Ice Snow

Foto: 1a.ee

Michelin X-Ice Snow on kvaliteetne talverehv, mis sobib ideaalselt karmidesse talveoludesse. Sügav muster pakub suuremat stabiilsust ning head haarduvust talvetingimustes. Samuti on sel tavapärasest lühem pidurdusteekond ja tootja lubab, et tegu on pika elueaga rehvidega. 

Continental VikingContact 7

Foto: 1a.ee

Continental VikingContact 7 on kõrgelt hinnatud naastudeta talverehv. See rehv on loodud pakkuma suurepärast haarduvust ja veojõudu nii lumel kui ka jääl, muutes selle ideaalseks valikuks juhtidele, kes sõidavad sageli rasketes talvistes tingimustes. 

Ka siin on tegu XL tugevdatud versiooniga. Üks rehvi silmapaistvamaid omadusi on PolarPlus tehnoloogia, mis aitab säilitada rehvi elastsuse madalatel temperatuuridel. Sellel rehvil on tavapärasest lühem pidurdusmaa ja täiustatud juhitavus libedatel teedel.

Goodyear UltraGrip Ice SUV Gen-1

Foto: 1a.ee

Goodyear UltraGrip Ice SUV Gen-1 on suure jõudlusega talverehv, mis on spetsiaalselt loodud suurematele sõidukitele nagu linnamaasturid. Selle ainulaadne kummisegu tagab paindlikkuse ka äärmiselt madalatel temperatuuridel. Optimeeritud muster parandab haarduvust lumel ja jääl, samas kui laiad sooned aitavad ära juhtida lörtsi ja vett, vähendades vesiliu ohtu. 

Toyo Observe GSi-6 LS

Foto: 1a.ee

Toyo Observe GSi-6 LS puhul on kasutatud mitmeid uudseid kõrgtehnoloogilisi lahendusi. Microbit tehnoloogia tähendab, et haarduvuse suurendamiseks see sisaldab pähklikoori osakesi. Rehvi spetsiaalne ränidioksiidil põhinev kummisegu tagab hea pidamise. Lisaks aitab suunatud turvisemuster parandada veojõudu ja vähendab sõidumüra.

Kvaliteetsed talverehvid tagavad ohutuse ohtlikel talveteedel. Vastavalt enda vajadusele võid valida lamell- või naastrehvid. Kui mõtled, millised rehvid valida, siis 1a.ee veebipoes on lai valik nii suve- kui ka talverehve. Tule leia oma autole uued rehvid mugavalt kodust lahkumata!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.