Volkswagen Amarok on pikapite maailmas tõusnud legendi staatusesse, kuigi on konkurentidega võrreldes turul olnud üsna üürikest aega – kõigest pisut enam kui kümmekond aastat. Uus ja silmatorkav teise põlvkonna V6 turbomootoriga Amarok on nüüd Eestis müügil ja kohe ka saadaval, hind algab 52 308 eurost.
Eestis kasvas pikapite segment 2023. aastal 48 protsenti võrreldes eelneva aastaga. See peegeldab klientide – nii ettevõtete kui ka eraisikute – soovi uuendada oma autoparki, eelistades uuemaid, moodsamaid ja tehnoloogiliselt paremini varustatud autosid.
Uus Amarok on suurem ja võimsam, kui kunagi varem. Samas sobib moodsa välimusega ja mugava sõiduga Amarok suurepäraselt ka vabaajasõidukiks. Varustustasemeid on kolm – Style, PanAmericana ja Aventura. Loomulikult on kõik Amarokid nelikveolised ja sõidurežiimide valik on maastikusuutlikule sõidukile kohane. Amaroki jõuallikas on 3-liitrine V6 turboga varustatud diiselmootor, mis arendab 240 hj ja 600 Nm, paariliseks 10-käiguline automaatkäigukast.
![](https://auto.geenius.ee/app/uploads/sites/4/2024/07/79173d41dc38bdfb9d0a6889ecdccb1d.jpg)
Erinevalt oma konkurentidest on Amarok saadaval ainult täiskabiiniga, see tähendab, et Amarokil on alati neli ust ja täismõõdus harjumuspärane tagaiste. Väljendusrikas ja hoogne Amarok tõmbab oma välimusega pilke nii kaubanduskeskuse parkimisplatsil kui ka maastikul mütates. Iseloomulik uus iluvõre, X-disainiga esipõrkeraud ja jõuline suurtähtedes reljeefne mudelitähis „AMAROK“ veokasti tagaluugil annavad juba kaugelt teada, et tegemist on premium-klassi pikapiga.
Uus Amarok on 5350 mm pikk ning selle kabiinis on varasemast rohkem ruumi, lisaks on sõiduk veelgi maastikusuutlikum tänu 3270 mm telgede vahele, mida on 173 mm enam kui varem. 12-tolline ekraan juhi ees ja moodne 12-tolline multimeedia puuteekraan on põhivarustuses. Puuteekraanilt hallatavad funktsioonid kombineeruvad füüsiliste nuppude ja lülititega.
![](https://auto.geenius.ee/app/uploads/sites/4/2024/07/5e262b43baedc792c579c14573978b25.jpg)
Juhi istumisasendi saab seada eeskujulikuks, iste on mugav ja väljavaade suurepärane. Siinkohal aitavad kaasa kõrged küljeaknad, head peeglid ja manööverdamist lihtsustav korralik tahavaatekaamera.
Toekas rooliratas on Volkswagenitelt tuttav, aga multimeediaekraan on asetatud püstiselt, nii-öelda portreeformaadis. Kaardi vaatamiseks ja navigeerimiseks hea ülevaatlik lahendus. Nutitelefonid ühenduvad muretult, mis kindlasti on oluline juhtidele, kes eelistavad näiteks Waze’i kasutada. Muusika kuulamiseks on pardal kvaliteetne Harman Kardoni helisüsteem.
Eestis on Amarok müügil 3-liitrise turboga varustatud V6 diiselmootoriga, mis arendab 240 hj (177 kW) ja 600 Nm ning on paaris 10-käigulise automaatkäigukastiga. Nelikveosüsteem 4MOTION koos erinevate sõidurežiimidega on põhivarustuses. Eelseadistatud sõidurežiimid toetavad juhti kõige mitmekesisemates maastikusõidu olukordades, samuti libedal pinnasel, aga ka rahulikult maanteel kulgedes. Sõltuvalt varustustasemest on saadaval tagadiferentsiaali lukustus.
![](https://auto.geenius.ee/app/uploads/sites/4/2024/07/7e6cbdf35a3336a35842393b9378367e.jpg)
Amaroki pardal on esmakordselt rohkem kui 30 juhiabisüsteemi. Eesliikuja kiirusega kohanduv kiirushoidja, IQ.Light LED Matrix esituled, dünaamiline kaugtulede automaatlülitus Dynamic Light Assist ja teised juhti abistavad süsteemid annavad oma osa, et Amarokiga on veelgi lihtsam ja nauditavam sõita.
Samas on Amarok jätkuvalt võimekas masin, mis suudab vedada kuni 3500 kg järelhaagist. Veokastis on rattakoobaste vahel piisavalt ruumi, et sinna laadida ristipidi euroalus, mille saab aasade külge tugevasti kinni tõmmata. Kõrvuti mahub veokasti kaks euroalust. Loomulikult saab soetada veokastile elektrilise rullkatte, laadimisalal on ka LED-valgustus ja 12V pistikupesad.
Maastikul töötades või seiklusi otsides on hea teada, et Amarokiga võib läbida kuni 800 mm veetakistust. Seda on 300 mm rohkem kui eelkäijal ning pikenenud telgede vahe koos lühenenud ülenditega võimaldab maastikul sõita suurema kaldenurgaga kallakutele kui varem.
![](https://auto.geenius.ee/app/uploads/sites/4/2024/07/0bb6a02b19a4aaa4a4e8c08126808085.jpg)
Matkajaid rõõmustab kindlasti asjaolu, et Amarokil on nüüd 350 kg kandevõimega katus, mis tähendab, et pikapi katusel saab muretult telkida. Sõitva auto katusel tohib olla siiski kuni 85 kg pagasit.
Kokkuvõttes on tegemist võimsa ja maastikusuutliku pikapiga, millel on ruumikas kabiin ja mahukas veokast. Amarok sõidab hästi nii linnas, maanteel kui ka raskel maastikul ning silmapaistev välimus on ainult boonuseks.