BMW vs. Peugeot ja Kia: testis kiired kupeesedaanid, millest üks tundub lausa soodne!

Testis kohtub 374-hobujõulise R-6-mootoriga BMW M440i umbes sama võimsa Kia Stinger V6 ning pistikhübriidse Peugeot’ga. Fotod: Auto Bild
Geeniuse tellijale

Neljaukseline Gran Coupé on BMW mudelivalikus omapärane mudel. Uhiuue tippversioonina M440i astub see vastu samas võimsusklassis Kia Stingerile ja Peugeot 508-le.

Meile meeldivad teistsugused asjad, näiteks uus BMW M440i xDrive Gran Coupé. Kapoti all on kuuesilindriline bensiinimootor, sel on nelikvedu, kujult on see nagu kupee, aga nelja uksega, suur tagaluuk – tundub erinev ja samas nauditav. Samas ei maksa arvata, et M440i oleks autoturul ainulaadne nähtus. Sarnaseid leiab veel, näiteks Kia Stinger GT 3,3 T-GDI AWD. Seegi on haruldaseks muutunud laugpärakerega, laseb laulda kuuesilindrilisel mootoril ning läkitab automaatkastile umbes sama palju „hobuseid“, nimelt 366. BMW saavutab võrdluseks 374 hj ja „ainult” 360 hj on ette näidata ­Peugeot 508 PSE Hybrid 360 4WD-l.

Tänu suurele tagaluugile pakuvad Kia, BMW ja Peugeot palju veoseruumi, vastavalt kuni 1114, 1290 ja 1537 liitrit.

Peugeot toodab oma võimsuse veidi eripärasel viisil ning peidab selle ülimalt apetiitsesse kesta. Terava „pilgu“ ja muljet avaldavate tagatuledega kuulub 508 disainilt kõige ägedamate keskklassi autode sekka. 508 PSE jõud ja võimsus tuleb praegusel ajal pigem juba tüüpilisest pistikhübriidsest lahendusest. See tähendab elektri­mootori tuge 1,6-liitrisele turboajamile, nende summaarsest ponnistusest tekib lausa 520 Nm pöördemoment. Praktikas hübriidajam paraku nii võimekas ei tundu, kui paberilt paistab. Hoolimata elektri toest osutub 1,6-liitrine täiskiirendusel ja suuremal kiirusel pisut jõuetuks. Sõitu saadab tüütu müra ning neljasilindrilisele tüüpiline vibratsioon 5000 p/min kandis.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.