Test

BMW X4: Nunnude beebipõskedega naabripoiss, keda on raske vihata

Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

Eeldusel, et sa kuulud sellesse leeri, kellele BMW kupeemaasturite disain meeldib. X2 polnud veenev ei maasturi ega sportliku linnaautona, X6 on liiga massiivne. X4 kõrvaldab nii oma pereliikmete vead kui ka iseenda esimese põlvkonna puudujäägid.

BMW tuleb viisakalt vastu turule, kus pikisilmi oodatakse linnamaastureid – veelgi rohkem, veelgi erilisemaid.

BMW X-seeria paaritute numbritega mudelite eesmärgiks on täita vajadus erinevate suurustega praktiliste linnamaasturite järele. Nende kõrval seisvate paarisnumbritega mudelite eesmärgiks on olla oma sõsarmudelitest veidi tavatumad ning julgema disainiga, ohverdades siin-seal praktilisust ja tõsisust.

2019. mudeliaasta X4 on jätkumudel 2014. aastal esmakordselt ilmavalgust näinud esimesele generatsioonile. X4 põhineb X3 platvormil ning on kuldseks keskteeks küsitava maasturiväärtusega X2 ning maskuliinse ja mahukama X6 vahel.

Kaks väga selget leeri

Üks on selge, langeva tagaosaga X4 on üks oakommikujulistest BMW maasturitest, mis löövad inimesed selgelt kahte leeri. Ühed arvavad, et kupeeliku välimusega lõigatud tagaosa muudab maasturi, mis niikuinii pole suurem asi maastikuhunt, veidigi stiilsemaks ning atraktiivsemaks. Teised jälle on kindlad, et lisaks kadumaläinud salongi- ja pagasiruumile on tegu totaalse fopaaga disainiinseneride poolt.

Mind kupeemaasturid nina kirtsutama ei pane, ometi mõistan, et neid võib olla raske armastada, kui sinus elab lisaks imelikule esteetikapisikule veel ka mingisugunegi praktilisuse austaja.

Jätame korraks kõrvale küsimuse, kas kõnealuseid kupeelaadseid maastureid ehk SAC (Sports Activity Coupe) tüüpi sõidukeid, nagu BMW ise neid nimetab, maailmale üleüldse vaja on.

Punnpõskne naabripoiss, mitte beebitransformer

Disain on lõpuni välja subjektiivne teema, ent üks põhilisi aspekte, miks mina varem X4 võimaliku igapäevasõidukina ei arvestanud, oli tema pisut veider ja kohmakas disain. Uus X4 on üldmuljelt tunduvalt sidusam. Eelmise generatsiooni võõrkehana tundunud udutuled on asendunud stange disainiga ühtesulavate tuledega.

Esituled ei sula enam neerudega ühte ning tänu sellele pole autol enam ebamugavusttekitavat monokulmu ilmet. Otsevaates nägi eelmise generatsiooni X4 välja nagu tusane beebitransformer, uus on aga tunduvalt pehmema ja sõbralikuma, punnpõskse naabripoisi näoga.

Esimese põlvkonna X4

Uue disaini küsitavaim osa on ilmselt tagaosa, mis meenutab vägagi Mercedes-Benzi GLC Coupe oma. Ja see ei ole kompliment.

Suurem auto, mis näeb väiksem välja

Üldjoontes näeb uus X4 välja pisem ning sportlikum, ehkki numbrid räägivad vastupidist. Ümar 2019. mudeliaasta versioon võidab nii teljevahes (54 mm), pikkuses (81 mm) kui ka laiuses (37 mm), mis väljendub mõnevõrra ka tagaistmel reisivate sõitjate jalaruumis ning pagasiruumis.

Tagaistme mugavus pikemate inimeste jaoks on langeva tagaosa tõttu endiselt küsitav. Uue mudeli puhul langeb katus maapinnale veel tervelt kolm millimeetrit lähemale. Tänu kergematele materjalidele on auto vaatamata suurematele gabariitidele umbes 50 kilogrammi kergem, kui eelmine.

Interjööri puhul kehtib endiselt kuldreegel, et kui sa juba kord oled BMW juhipositsiooniga sina peale saanud, tunned end nagu kodus mis tahes mudelis. Ometi on kogu interjöör saanud kerge uuenduskuuri.

Uue eksklusiivsema variandina leiab valikust Vernasca naha, mis julgemate interjöörilahenduste austajatele on saadaval ka kirkas Tacora Red toonis. Siiski on ka tagasihoidlikumad sisuvalikud varustatud kontrasti lisavate värviliste õmblustega. Üldpildis mõjub interjöör BMW-le omaselt kvaliteetse ning konkreetsena.

Kriitikut on raske ümber veenda

Olen täiesti kindel, et ühtegi SAC keretüübi kriitikut ei pane uut X4 armastama ükski autoartikkel. Sõiduelamus ehk veel, arvestades, et BMW on X4 uudismudeliga rihtinud sportlikuma olemuse ning meeleolukama ringrajakogemuse suurendamise poole.

Ometi ei leia ma, et X4 ringrajale kuulub. Pigem on ta hea alternatiiv maasturi kõrgema istumisasendi trendi lummusesse langenud ostjale, kes päris maasturi omadustest liiga palju ei hooli ning otsib seltsilist, kes tänavapildis rohkem silma paistaks.

Oma pere parim laps

Olles sõitnud varasemalt nii X2 kui ka X6-ga, pean tõdema, et X4 mõjub tõepoolest kuldse keskteena.

BMW-le omaselt ei saa nuriseda tundetu rooli ega pedaalide üle. Võrreldes X2-ga on maasturile omast mugavust ning pehmust rohkem, ent puudu on X6 õõtsuv ning üledimensioneeritud olemus.

Kuni selle korrani, kui ma X6-ga päriselt sõitmas käisin, kuulus mu süda salamisi just nimelt talle, sest mulle on kupeemaasturite sabad alati meeltmööda olnud. Roolis olles jõudsin aga järeldusele, et tegu on minu jaoks liiga massiivse tegelasega.

Uus X4 väärib sportliku kupeetüübi silti tunduvalt rohkem ning säilitab lootuse, et kui sõpradega rajapäevale lähete, on X4-ga minemine natukenegi õigustatud.

BMW X4 xDrive20d

Mootor1995 cm3,
Võimsus190hj
Pöördemoment510 Nm
Aeg 0-100 km/h8,0 s
Tippkiirus213 km/h.
Keskmine kütusekulu5,4-5,6 l/100 km
Tühimass1815 kg.
Hindal. 45 850 eurot, proovisõidu auto hind al. 49 670 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.