Brittide duellis Jaguar F-Pace ja Range Rover Velar: samast perest, aga kumba valida?

Millega James Bondi pahalased filmistsenaariumi välisel ajal oma igapäevatoimetusi korda ajavad? Jaguar CX-75 või raketiheitjatega XKR ei käi madala profiili hoidmisega väga kokku, sestap on neil mõistlik vaadata midagi praktilisemat ja maalähedasemat.

Kohe kindlasti peab see auto olema Briti päritolu, olema meister kõikvõimalikel aladel ning ka piisavalt stiilne, et musta kaeluskampsuni ning valge kassiga sealt väljudes kellelgi küsimusi ei tekiks.

Valik on ilmselge – Jaguar Land Rover grupi ühemunakaksikud Range Rover Velar ning Jaguar F-Pace. Nad kasutavad sama alumiiniumkandmikku, samu mootoreid, enamasti samasid veermikulahendusi, isegi nende teljevahe on täpselt üks ühele sama. 

Mõnele võib see kõlada nagu tüüpiline Volkswageni impeeriumi “kõik on väga erinev, aga tegelikult väga sama” retsept, aga päris maailmas eristuvad luksusbritid üllatavalt suurel määral.

Seda ütleb ka Jaguar Land Rover ise, kelle sõnul sa istud F-Pace’is sees ning Velaris justkui peal.

Jaguar on teinud tohutu arenguhüppe, Velar jätkab sama rada pidi

F-Pace’i näol on tegu Jaguari kõige esimese linnamaasturiga, mille tootmiskellal tiksub juba viies aasta. Velar on see-eest väiksema Evoque’i ja suurema Spordi vahele platseeruv stiilne nišitoode.

Lühidalt öelda, siis F-Pace panustab sportlikkusele ja dünaamikale, samas kui Velar mängib mugavale kulgemisele ja suuremale maastikusuutlikusele. Jaguar näeb välja smokingu selga tõmmanud Conan McGregor, Velar aga kusagilt helikopterist telefoni teel kaost korraldav Tom Hiddleston.

Suuruselt on nad üldjoontes samad, aga Velarit on võimalik õhkvedrustusega tõsta, samas kui Jaguarile seda ei pakutagi.

F-Pace’i salong jättis mudeliuuenduse eelselt natuke soovida. Materjalid ja disain polnud otseselt kehvad, aga noobelliku fiilingu asemel kumises seal ikka tippklassi Mondeo hõng. Aga see on nüüd muutunud, kardinaalselt.

Uue Jaguari salong meenutab aristokraatliku lounge’,i Peaaegu täielikult nahkset interjööri kaunistavad alumiiniumist iluliistud, kroomist pöördlülitid ning peaaegu olematu hulk plastikut. Kõik on kvaliteetne, kaasaarvatud uus infosüsteem, mis on ülilihtne, kiire ja hea graafikaga.

Istumisasend on täiesti juhifookusega ning jäme rooliratas rõhub sportlikkusele. Tegu poleks nagu mitte mudeliuuenduse, vaid täiesti uue mudeliga.

Velari juhikoht on seevastu nagu kuulsa Aston Martin Lagonda moodne ilmutus, kus lõpmatu nahanduse vahele on integreeritud võimalikult palju ekraane ning puutetundlikust. Esmapilgul on Velar seest rohkem kosmoselaev kui auto ning seda heas mõttes.

Materjalikvaliteet on sama kõrgel kui Jaguaril ning ainsa autotootjana on suutnud Land Rover valmistada kõike vajalikku koondava kaldekraani, mille kasutamine on intuitiivne ja mugav. Uus Mercedese S-Klass sellega mu meelest näiteks hakkama ei saanud.

Kolmeliitrised diislid on kõige optimaalsem valik

Mõlemal autol on valikus nii kahe- kui ka kolmeliitrised turbomootorid, kirssideks tordil on ülelaetud kolmeliitrised V6’d ja viieliitrine V8. “Kahesed” on küll piisavad, aga jäävad autode massi arvestades natuke liiga jõuetuks.

Võimsad 3,0 V6 ja 5,0 V8 Supercharged kvalifitseeruvad emotsioonipommidena ning kahtlemata oleks neid tänaval äge näha, ent kui mõistlikkus on sinu trumpkaart, siis Fordi-sugemetega 300 hj kolmeliitrine turbodiisel on parim võimalik valik. Moodsatele aegadele vastavalt on neil nüüdsest abiks ka 48V poolhübriidsüsteem, mis kiirendusele kaasa aitab.

Tulemuseks on kolossaalsed 700 Nm pöördemomenti, väga jõuline kiirendus ning 8-9 l/ 100 km suurune kütusekulu. Muidugi, Jaguari sportliku iseloomuga käivad bensiinimootorid paremini kokku. Valikus on nüüd ka pistikuhübriidid, aga neid me ei proovinud.

Jaguar on kindlasti parema juhitavusega kui Velar, ehkki Velar väga ei pretendeerigi Nürburgringi kuninga tiitlile.

“Kaslase” rool on täpsem, auto ise jäigem ning ka pidurid haaravad natuke aplamalt. Velar saab kiire sõiduga samuti kenasti hakkama, aga kerekaldumist ja pehmust on oluliselt rohkem. Ka vedrustuse käik ja kliirens on suurem kui Jaguaril. Tagasild on muidugi Range Roveril imelikult jäik.

Velari trump on see-eest võimekus keerata tee pealt maha ning seal Jaguar kaugele maha jätta. Erinevalt Jaguarist pakutakse talle õhkvedrustust ning erilist Terrain Response 2 tarkvarasüsteemi, mis peaks juhti mudas ja maastikul aitama. Standardkõrguses meenutab Velar kusjuures rohkem kõrget universaali kui tavapärast maasturit.

Hinnakirjas kasutatakse mõlemal ühesuguse tähisega varustuspakettide nimesid aga F-Pace’i hind algab tunduvalt madalamalt. Kaheliitrise mootoriga D165 stardib 50 400 euro juurest ning tipneb 5-liitrise SVR versiooni puhul 102 600 euroga.

Optimaalne 3-liitrine diiselmootor koos hea varustusega jääb 80 000 euro juurde. Range Rover Velari hind stardib 62 050 eurost ning jõuab tippmudelil 93 400 euroni. Suurt 5-liitrist mootorit hetkel Velari hinnakirjas ei ole. Proovisõidu auto hinnaks oli natuke üle 70 000 euro.

Milline on siis parem?

Oleme hetkeks päris ausad, päriselus ei roni luksusmaasturite ostjaskond peaaegu mitte kunagi pori sisse müttama. Kruusateed või festivaliaegne põlluparkla on ainus off-road, mida nad kogevad. Tore on teada, et Range Rover suudab mäe otsa ronida, aga kui tihti sa seda päriselt selle autoga teha tahad?

Seega maastikusuutlikuse faktor on keskmise Range Roveri või Jaguari ostja jaoks peaaegu olematu tähtsusega. Kui tahad akronüümist SUV saada eelkõige sportlikkust, siis on F-Pace õige valik. Kui tahad sametisemat mugavust ja praktilisust, siis iga kell Velar. Tahad lihtsalt stiilset maasturit, millega kogu sellest X5, Q7 ja GLE massist erineda, siis on mõlemad väga hea valik.

Võrdlustest vajab aga võitjat. Ning selle pärja asetame siinkohal Jaguarile, sest ühe mudeliuuendusega on pisut kohmakast luksusdžiibist saanud üks kõige paremaid võimalikke variante endataoliste seas.

Velari mudeliuuendus on pigem tagasihoidlik, auto on jätkuvalt väga hea, ent Jaguari arenguhüpe on lihtsalt märgatavam. Julgen tõdeda, et F-Pace võib vabalt olla ka hetkel üks parimaid luksusdžiipe turul.

Jah, osta,

Õige mootorivaliku tegemisel on Jaguar üks parimaid luksusmaastureid Eesti turul. Velar sobib paremini inimesele, kes vajab natuke rohkem ruumi ja hindab mugavust üle dünaamika.

Jaguar F-Pace vs Range Rover Velar

AutoJaguar F-Pace
MootorR-4 diisel, 1998 cm³, el.-mootor
Jõunumbrid150 kW (204 hj) / 430 Nm
Käigukast8-käiguline automaat
Tühimass2098 kg
0-100 km/h8,0 s
Tippkiirus210 km/h
Hind alates50 400 EUR
AutoRange Rover Velar D300
MootorV-6 diisel, 2998 cm³, el.-mootor
Jõunumbrid221 kW (300 hj) / 700 Nm
Käigukast8-käiguline automaat
Tühimass2248 kg
0-100 km/h6,0 s
Tippkiirus234 km/h
Hind alates63 750 EUR

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.