Te olete seda autot Eestis näinud. Rannarestoranid, Tallinna eeslinnad, ökopoodide parklad ja Virtsu sadama rajad kirjaga “BRON” on täis seda marki autosid. See on tõeline Eesti rahvaauto – kui maanteeamet loetleks kokku peale reaalselt müüdud autode ka kõik meie unistused. See on Lexus RX.
Miks see on oluline
Asume kohe keerutamata kõige tähtsama asja juurde. Lexuse strateegia on pakkuda igast oma mudelist kohe ka hübriidjõuallikaga autot (mõnest mudelist ainult hübriid ongi valikus!). Ja see põhimõtteline otsus teeb selle auto nii eriliseks.
Asi pole ainult müügisaali väljapanekus ja nagu tegelikult sõidetaksid kliendid minema korraliku diisliga. Reaalsuses ongi ligi 90% Eestis müüdud Lexustest hübriidid ja aastaid oli RX Eesti kõige müüduim hübriidauto ilma, et riik oleks maksnud hübriidi ostmiseks mingeid toetusi või teinud maksusoodustusi, mis mujal Euroopas selliste sõidukite müüginumbrid suureks on ajanud.
Sellele mõelda võib olla üsna imelik. Eestlased ostavad hübriide, aga nad ei võta mingit Priust või Honda kompakte, vaid eelistavad 60-80 000 eurot maksvat linnamaasturit.
See on nagu lugu kuskilt Tommy Cashi videost, kes oskab oma post-soviet räpis nii ilusti kokku panna meie armetu pärandi ja ihaluse kallite ja läikivate asjade järele. Kas Eesti inimene elab ka ikka lagunenud datšas või paneelikas, aga ihkab hirmsasti sõita Lexusega? See mõte jäi painama ja inspireeris ühe väikse fotolavastuse:
Aga ei, see poleks Lexuse suhtes päris õiglane. Asja point on ikkagi see: kuna Lexus otsustas pakkuda “standardis” hübriidmootoriga autosid, on neid meie tänavatel palju. See on näide sellest, et kui autotootja teeb targa otsuse, siis see mõjutab reaalses maailmas tegelikku tänavapilti.
Kas hübriidmootor on maailma parim asi? Ilmselt ei, aga kordame üle selle suured plussid. Esiteks ei lase see energiat raisku. Sisepõlemismootor lihtsalt põletab kütust, aitab autol kiirendada, aga suur osa tekkinud energiast kaob ära soojusena ja kasuliku osa pidurdame me jälle maha.
Esiteks oskab hübriid vähemalt osa energiast pidurdades jälle “üles leida”, teiseks saab linnakiirusel rahulikult sõita ka ainult elektri jõul, mis on kordades efektiivsem kui sisepõlemismootor.