Test

Eksperiment: panime autokauged tudengid Mercedes-Benz GLC 300e kupeemaasturisse ja viisime nad Ida-Virumaale

Jah, osta,

Kupeemaasturid tõmbavad sae käima oma polariseeriva välimuse ning väiksema pakiruumiga. Kui nendest mööda vaadata, on tegu Mercedesele omaselt väga mugava, võimsa, heade sõiduomaduste ning suutliku linnamaasturiga. Hübriidi poole tasuks jällegi vaadata vaid siis, kui laadimisvõimalus on igapäevaselt olemas.

Kuidas turgutada pingelisest lõputöö kirjutamisest väsinud ajakirjandustudengeid? “Korralda üks korralik pidu!” oleks hiljaaegu rahvahääletuse kõige populaarsem tulemus olnud, aga praegusel hetkel vaadatakse ilmselt sellele kaunis viltu.

Teine, samuti hästi levinud ning loomulikult ülipopulaarne variant on neile anda tutikas ja hästivarustatud Mersu kupeemaastur ning seejärel nad linnast kuhugi maale ära kupatada. Kuna ajad on moodsad, siis peab auto olema kindlasti hübriidajamiga, veel parem kui pistikhübriidajamiga.

Plaan minna ja kaaskonnaga Eestimaad avastada langes juhtumisi kokku uue GLC 300e prooviperioodiga, mispärast võrsus mul väike mõte: aga mis siis, kui ma laseks osaliselt autot arvustada inimestel, kes automaailmast niivõrd ei huvitugi?

Virumaadele turismitiiru tehes soovitan kindlasti läbi hüpata ka Toolse linnusest.

Mu kursusekaaslased ei ole kohe kindlasti mitte autoinimesed. Nende jaoks on see lihtsalt nelja rattaga tarbeese, mille kasutamine peaks olema propageeritud vaid elektritõukside ning ühistranspordi absoluutsel puudumisel. Kui taksod välja arvata, siis satuvad nad ka üsna harva mõne uuega autoga pikemat maad sõitma.

Kuna tavaliselt oleme harjunud oma pisikesi roadtrippe tegema väsinud amortidega Mondeos või kehtivate dokumentideta Civic Type-R’is, siis oli neile laupäeva hommikul maja ette ilmunud GLC nagu jumalik ilmutus.

“Karl, miks sa meile koguaeg selliseid autosid autosid ei too?”

Kõlas nagu ühest suust. Auto ümber tehti paar tiiru ning koheselt pommitati mind küsimustega auto imeliku katusejoone, tagastangel asuva isevärki “bensuaugu” ning telefonilaadimisvõimaluste kohta.

Minu alateadlikult ettevalmistatud sotsioloogiline seletuskõne kupeemaasturite populaarsusest ning liitium-ioon akude paaritamisest turbomootoritega sai aga kiire lõpu, kui nad olid avastanud keskkonsoolis asuva ekraani.

Sinimusta graafikaga kõrgresolutsiooniga infoteinment oli nende meelest varastatud Elon Muski tehnoloogialadudest ning temperatuurivahetusega värvi muutev miljöövalgustus oli kindlasti ebamaist päritolu.

Mersudel on praegu salongides hea aeg. Viimistlus on kenasti korraldatud, keskkonsoolis valitseb sümmeetria ning materjalid jätavad margile omase premium tunde. Subjektiivselt on MBUX infosüsteem kõikidest luks-sakslastest mu silmis kõige parem.

Foto: Mercedes-Benz

GLC erineb teistest Mercedese maasturite salongidest ka sellega, et pikalt üle armatuuri ulatuva kaksikekraani asemel on infosüsteem eraldi välja tõstetud. Lahendus pole nüüd kõige kenam, aga ületab meeletult eelneva põlvkonna kasutajaliidest.

Mahutavuse poole pealt üllatas GLC meid kõiki korralikult. Välisfassaadi vaadates tekivad paratamatult eelarvamused, et pikemad inimesed löövad taga pea ära ning viiekesi läheb piinlikult kitsaks. Need kummutatakse koheselt.

Tõepoolest, mõned miinused on: hübriidajamiga on pakiruum veelgi väiksem (368l) ning laadimisava liialt kõrgel, ent viis spordikotti koos kaameravarustuse ning toidukottidega mahuvad kenasti ära.

“Vaadake, Mersu märgid keerlevad posti otsas!”

Sellised sõnad kõlasid tagaistmelt kui olime jõudnud Viru-Nigulasse ning esiklaasist avanes panoraam kohalikule tuulepargile. Lisaks tuulikutele keerlesid ühe reisiselli pea ümber ka linnukesed, sest GLC jõuline (235kW/700nm) kiirendus oli tema sisikonnaga teinud oma töö.

Akude täisoleku korral see auto tõepoolest hüppab. Kaheliitrine turbomootor (155kW) teeb tööd koos 90 kW elektrimootoriga ning demonstreerib kiirendusel tõelist tour de force’i. Brošüür väidab 5,8 sekundit sajani, ent tunne on jõulisem.

Saame kokku seal kus Kreenholm.

Ei-ei, ma ei huligaanitsenud, eriti mitme reisijaga pardal olles. Aga möödasõit veokikolonnist toimus tihti inimkeelde tõlgendatuna sõnade “Ossa k-” ja “Mul on paha olla, pea kinni korra” saatel.

Arvestades fakti, et täislastis on tegu ligi 2,5 tonni kaaluva maasturiga, oli kütusekulu mööda rannikut Narvani ja tagasi sõites väga mõistlik, jäädes keskmiselt 8 l / 100km kanti. Elektri jõul lubab Mercedes läbida kuni 50 kilomeetrit, ent praktikas saab puhtalt akude peal sõita umbes 30 kilomeetri kanti.

GLC 300e pistikhübriidi ostmise põhimõte on sama, mis kõikidel teistel omalaadsetelgi: vaid siis, kui igapäevaselt on kusagil laadimisvõimalus olemas.

Välimus poolitab arvamusi, aga kõik luksusauto väärtused on olemas

GLC baseerub suuresti C-klassi põhja peal ning tuleb kahes keretüübis, nii traditsioonilise maasturina kui ka siinkäsitletud kupeena. Nagu enne mainitud, siis viimase puhul tehakse kompromiss pakiruumi arvelt, mis hübriidajamiga sõidukis on veelgi väiksem. Kas kupeemaasturid on linnapildis vajalik nähtus, jääb subjektiivselt otsustada.

Ja isegi kui sulle välimus tõesti ei meeldi, siis tuleb vähemalt sõiduomadusi ning laia kasutuspõhja kiita. GLC on linnasõitudeks ülimugav ning ei löö risti ette ka maastikule ronides.

Külastasin huvi pärast Ida-Virus ringi sõites samu off-road sektsioone, mida sai paar nädalat enne XV’ga tehtud ning Mercedes ronis nii liivast, porist kui kiviklibustest kallakutest suurima südamerahuga läbi. 4matic nelikvedu on kõikidel mudelitel standardvarustuses.

Juhitavus, veermik ning müratase on selle hinnaklassi (baashind 64 272 eurot) Mercedesele kohaselt vägagi tasemel ning elektriajam ainult suurendab sujuvat iseloomu.

Aga mida siis rahvas arvab…..?

Andsin jaatavalt nädalavahetuse lõpus autole heakskiidu ning pinnisin arvamused välja ka reisikaaslastelt.

Elu24 reporter Kert, kes teab autodest võib-olla pisut rohkem, arvab nii: “GLC on üks tummine tükk Saksa Rauda, millega kindlameelselt üle Ida-Viru postovjeetliku maastiku kulgeda. Esmapilgul tundub teiste kallimate Mercedestega üsna tagasihoidlik, ent siis sa hakkad katsuma, nuppe vajutama ning sõitma – see auto on lihtne, aga pakatab äratuntavast kvaliteetsusest

Mootor väriseb ka märkimisväärselt mõnusasti, Aga kahjuks saab selle maasturiga vähem asju kaasa võtta kui tahaks, sest kupeekere röövib pagasiruumist suure osa. Miks keegi peaks üldse trad. kerest eemale hoidma? “

Kohalik Ida-Viru filmimees Jasper leiab: “No tegemist on ju väga stiilse kruiisimasinaga, mis võib igasuguste kohalike vaatamisväärsuste juures ise vaatamisväärsuseks osutada. Ja kui sealt välja tulla, siis olen mina ka äkki vaatamisväärsus? Aga Toila randa laskudes tunned end siin taga küll nagu Oru lossi valitseja.”

Teine Elu24 reporter Rasmus võtab kõik aga väga konkreetselt kokku: “Väga hea auto oli.”

2020 Mercedes-Benz GLC 300e Coupé 4MATIC

Mootor2,0 (155 kW) + elektrimootor (90 kW)
Koguvõimsus235 kW / 700 nm
Käigukast9-käiguline automaat
0–100 km/h5,8 s
Kliirens150 mm.
Pakiruum368 liitrit
Keskmine kütusekulu8l / 100km (laadimata akudega)
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.