Test

Kia Xceed: elustiilimaailmas on kõik kallis, isegi Kia linnamaastur

Kia Xceed

Jah, osta,

Tänapäevase Kia tase, mis tähendab head ja ilusat autot. Hinna mõttes ei ole enam tegu odava autoga, seega mõtle, kui palju oled stiili eest valmis maksma?

Kui see töötab, siis ära püüa seda parandada. Kuulus vanasõna ja iga laiskvorsti mantra. Kellele raha meeldib, saab seda natuke parafraseerida – kui see töötab, siis püüa seda võimalikult vähese vaevaga korrata.

Kia Ceed on tänaseks täiesti arvestatav konkurent väiksemas keskklassis kõigile vanadele tegijatele, alates Volkswagen Golfist kuni Ford Focuseni. Seda nii omadustelt, kui ka müügiedu mõttes. Kia püüab nüüd võtta segmendist kõik, mida võtta annab.

Luukpärale ja universaalile järgnes hiljuti Proceed, mis on neljaukseline kupee ja sihib pigem sportlikumat ja disainilembest segmenti. Ja me kõik teame, mis oli veel valikust puudu – Ceedi linnamaastur, millel nimeks Xceed.

Kia õigustuseks tuleb öelda, et väga väike see kordamise vaev muidugi polnud, sest väliselt jagab Xceed tavalise Ceed’iga vaid esimesi uksi, kõik muu on uus.

Kui Proceed näeb välja nagu väike Porsche Panamera (vabandust kolleegid, aga ma jätkuvalt arvan nii), siis Xceed võib teatud nurga all meenutada Porsche Macani. Või siis mitte, aga igal juhul on tegemist järjekordse õnnestumisega disainirindel.

See on selline auto, mille puhul värv on oluline

See on stiiliauto ja seega on esimene ülesanne valida õige värv. Pressisõidul olnud värvivalikust töötas kuldkollane selgelt kõige paremini. Sinine on ka täitsa kena ning seda tooni tavalisi Ceed’e on päris palju liikvel. Aga näiteks punane, kummalisel kombel, ei kõnetanud üldse. Kuidagi tuhm ja tavaline.

Pildil efektne, päriselus natuke tuhm punane. Aga eks see on maitseasi.

Punane on üldse keeruline toon, väga raske seda õiget leida, aga kui õnnestub, siis muutub iga auto palju ferrarimaks.

Mootorivalikuid on Eesti hinnakirjas neli: kolm bensiinimootorit (1,0, 1,4 ja 1,6) ja 1,6-liitrine diisel. 1-liitrise ja manuaalkasti valik on küll hinnakirjas olemas, aga suur tõenäosus on, et seda laoautona Eestis ei ole ja saab vaid eraldi soovi avaldades. Raske küll mõista, miks sa seda peaks tahtma. Tahaks leiba, aga mitte pehmet, sobib see eelmise nädala oma küll.

Ainult üks mootor on õige

Kia on õnneks mootori valimise teinud õige lihtsaks. Võtke 1,4-liitrine bensiinimootor ja kõik ongi hästi. 1-liitrised mootorid ei ole pikas perspektiivis mõistlikud ja maailma nendega ei päästa.

Suurem bensiinikas, mis peaks panema rasvase linnukese lahtrisse “sportlik”, jääb sellega natuke hätta. Paberil on kirjas 204 hj, aga tervelt 64-hobujõulist vahet 1,4-liitrise mootoriga pole eriti tunda.

Säästke kindlustuse ja soetushinna arvelt ning sõitke näiteks hoopis reisile või tõstke see raha investeerimiskontole.

Kui ma Proceedi puhul leidsin, et hetkel kõige nõrgem koht on Kia’l interjöör, täpsemalt selle igavus, siis elustiili-Xceed on seal sammuke edasi astunud.

Salong on poolel teel, aga mitte veel kohal

Esiteks on keskkonsoolis uus 10,25″ ekraan, mis on madalam, aga laiem kui varasemalt. Seega häirib vähem, kui tavalised “kurvisime tahvelarvuti armatuurlauda” ekraanilahendused.

Uus ekraan on madalam, aga laiem ja jätab parema mulje.

Loomulikult on salong ka värvilisem kui tavapärane hall ning eriti kalli mulje jätavad aktsenttikanditega istmed. Nagu Lamborghinis, noh. Kliimaseadme konsool ja selle ümbrus on jätkuval nagu tava-Ceed ehk igav ja märkamatu.

Sõiduomadustele pikki lõike pühendada oleks meie kõigi aja raiskamine. Tegemist on maapinnast kõrgemale tõstetud Ceed’iga (184 mm), põhjakõrgus isegi suurem kui Kia enda Sportage’l (172 mm).

Kuna tegemist on kompaktse linnamaasturiga, siis tavakasutaja ilmselt aru ei saa, et raskuskese on kõrgemal või tunnetus on tuim. Kuna ma neid ridu siin kirjutan, siis on see ilmne, et Marsseille’ kandi mägiteedelt ma välja ei põrutanud. Seega kindla juhitavusega ja turvaline sõiduk.

Lööb kogu mudelirivi segamini

Aeg Xceedi kõige kurioossemaks osaks – kuhu see paigutub Kia mudeligammas? Ceedi edu kordamisel on arendustiim läinud veidike ülemeelikuks ja see teeb Kia salongi tulijale asja keeruliseks. Nagu öeldud, autol on rohkem põhjakõrgust kui Sportagel, samas on ta mõõtmetelt ikkagi natuke väiksem.

Tikitid istmed jätavad väga kalli mulje.

Sportage’i ainuke suur erinevus on nelikveo võimalus, mida Xceedil ei ole. Hinnakirja vaadates ei lähe ka asi kergemaks. Manuaalkasti ja mikromootoriga versioon algab 22 790 eurost, kõrgema varustustasemega 1,4-liitrine aga 30 290 eurot.

Suurema venna Sportage’i hinnad algavad lausa 18 990 euro juurest ning tipnevad 35 990 euroga (nelikvedu, tippvarustus, diisel). Kui komplekteerida 30 290-eurose Xceediga võrreldav Sportage, siis hind kipub tulema odavam, kuigi auto on suurem.

Sportage on mõistlik, aga tahaks Xceedi

Seetõttu ongi Xceed elustiili krossover “urbanistlikule inimesele, kes teab, mida ta elult tahab” või muu klišeelik parfüümi-iseloomustus. Mõistlik pereauto? Pereautoks sobib küll, aga see mõistlikkuse osa hakkab nõrgaks jääma. Pragmaatilisel inimesel on raske leida Xceedi eeliseid Sportage’i ees (tehaseandmed kütusekulu kohta on siiski Xceedi kasuks).

Kelle jaoks on emotsioonid olulisemad, selle valik on kindlalt Xceed – ilusam, värvilisem, uuem ja igatepidi moodsam. Kas sa oled mõistlik või emotsionaalne?

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.