Jeremy Clarkson: Jah, Seat Leon ST Cupra ongi parem kui Golf R

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Mis sulle Hispaaniale mõeldes esimesena pähe kargab? Mulle mõistagi eeskujulik haiglaravi kopsupõletiku puhul, aga teistele küllap palju muud.

Mõni manab silme ette pangaröövleid, kes matavad teisi pangaröövleid Marbella poolvalmis ujumisbasseinide alla. Mõni mõtleb katedraalidest ja Guernicast ja puutumatul Atlandi rannal äsjapüütud nuivähkide küpsetamisest.

Mäed ja kõrbed ja pulli pussitamine kitsastes pükstes

Hispaania on paljutki. See on mäed ja kõrbed ja pulli pussitamine kitsastes pükstes. See on ehani avatud klubid, mis kostitavad öös tuksleva muusikaga, mis tundub normaalne ainult pärast seda, kui oled sisse hinganud ämbritäie asja, mida ükspäev ekslikult metanooliks nimetasin.

See on ilus hõrk oliiviõli ja vanad mehed teeäärsetes valgetes plasttoolides, ootamas oma 120. sünnipäeva, sest Angela Merkel maksab neile päevade kaupa sisutult istumise eest. Ja siis veel paella, mille valmistamiseks tuleb keeta kotitäis riisi ning segada sinna sisse terve oma prügikasti sisu. Krevetikoored, kasutatud teepakid, suitsukonid, porgandilõpud ja muu. Taevas teab, kuidas see töötab. Aga ma armastan seda.

Oh, ja muidugi sport. Ühelt poolt Rafael Nadal, kes uriseb end kõigi maailma naiste südametesse ja püksikutesse (või nii nad loodavad), ja teiselt poolt Barcelona ning Real Madrid – maailma jalgpalli kõikevõitvad superjõud.

Autonduses on Hispaania ühel pulgal Etioopia ja Lõuna-Sudaaniga

Hispaania on vaimustav. See on mu teine lemmik Vahemere poolsaar. Mis on imelik, sest kui asi puudutab autosid, on see ühel pulgal Etioopia ja Lõuna-Sudaaniga. Jah, see on kinkinud maailmale Fernando Alonso, aga too venib nüüd rivi lõpus ja lõbustab teisi raadiosides. Või ilmutab end hoopis valel ringrajal valel spordialal.

Ja siis on veel Hispaanias auto juhtimine. Olen teinud seda korduvalt ja tahaksin teile väga rääkida, mis tunne see on, kuid ma ei mäeta. Tavaliselt sellepärast, et kell on neli hommikul ja mina istun rendiautos, mille rool kisub kangesti vasakule, või mis ei jää kuidagi seisma, ning ma olen väsinud. Sel aastal oli mul Nissan Micra ja ma vihkasin seda südamest, ma arvan. Tõeline saavutus, sest olin selle rooli istumiseks liiga haige.

Keegi – ja mulle meeldiks teda ühel päeval kohata, et talle kokteilitikke silma torgata – tuli mõttele (ilmselgelt pärast seda, kui auto ise oli juba valmis), et sel peaks olema sigaretisüütaja. Ja otsustas paigaldada selle kõrvalistuja jalgade ette, nii et iga kord vasakkurvi võttes purustab see tema vasema jala.

Hispaania autotööstuse kohta on Wikipedias neli rida

Aga kuis on lood Hispaania autotööstusega? 1898. aastal tuli välja miski, millest kujunes Hispano-Suiza. Aga see läks 1903. aastal pankrotti ja muutus hiljem prantslaseks. Pärast seda? Noh, kogu Hispaania autotööstuse sissekanne võtab Wikipedias neli rida ning see ütleb vist kõik.

Mõistagi, nüüd hakkavad Hispaania autoentusiastid – mõlemad nad – üles-alla hüppama, et meenutada mulle Seati. Ja neil on õigus. Seat on hispaanlane. Kui jätta kõrvale fakt, et selle omanik on Volkswagen, mis on sakslane, ja et selle masinaid tootetakse Tšehhis, Belgias, Argentinas, Portugalis, Ukrainas, Slovakkias ja loomulikult Saksamaal. Samas, auto, millest täna räägime, valmis tõesti Hispaanias. Ja kasutades samu osi, mida Volkswagen oma Golf R-is.

Selle nimi on Seat Leon Miski-Või- Miski-Muu 300 4Drive universaal ja kui astusin kontorist välja ning seda parklas kükitamas nägin, langesid mu õlad längu nagu oleks kogu õhk minust välja torgatud. Golf R universaal pole samuti suurem asi, kui see tundus omamoodi hullemgi. Õige nimi sellele oleks Paksu Plika Kole Õde. Meeldejäävam igatahes. Ja tunduvalt ausam.

Pöörete tipus tegi see vaimustavat häält

Seest on see Golf, ainult et hiiglaslike esiistmetega, mis osutusid erakordselt mugavateks. See tegi mulle rõõmu, kui pusisin tüütu GPS-i kallal, käivitasin 2-liitrise Golfi mootori (mis on Golfiga sarnaselt saanud 10-hobujõulise lisa), lükkasin esimese käigu Golf DSG käigukasti ja võtsin suuna provintsi poole.

Kiirteel tundus see sisuliselt nagu Golf, kui muidugi suurepärased istmed kõrvale jätta, aga Cotswoldi jõudes tegi see midagi imelikku. Kuskil pöörete tipus – seal, kuhugi ükski Seati juht eales pole sattunud – tegi see absoluutselt vaimustavat häält. Mitte kuskilt tagant nagu tänapäeval tavaks, vaid eest. Ja see polnud mingi elektrooniline akustikavemp summutajas. Ei, see oli päris mootor, mis nautis end päriselt.

Mulle meeldis see heli niivõrd, et veetsin kogu testi aja meelega valel käigul. Mille tulemusel võttis see umbes kaks liitrit kütust kilomeetrile. Järele mõeldes tõenäoliselt rohkemgi, sest keegi voltis maha tagaistmed, et toppida terve hiiglaslik pagasiruum täis mööblitükke, mida keegi pidi kuhugi mujale viia. Selleks kelleks osutusin mina. Vähemalt osaliselt.

See lihtsalt peab olema odavam kui Golf

Veel midagi? Noh, see on mugavam, kui ette suudad kujutada – eriti arvestades selle sportlikkuse ambitsioone, nelivedu kulub marjaks ära hobuseentusiastide peres, ja sellele on paigaldatud kõik, mida ühelt selles hinnaklassis autolt ootad.

Nii jõuame huvitava küsimuseni. Kui kasvatad tülikad adenoidid ja tõmbad selga kampsuni, mida kõik hinnatundlikud motoristid praegu kandvat tunduvad, torkab silma Seati ligi 1500 eurot odavam hind kui VW sõsarautol. Kui sa just ei taha seda soetada punaseks värvituna, mis lisab arvele ligi 750 eurot.

Värviküsimust eirates tundub kõik klappivat. Miljonid inimesed maailmas tahavad endale kuuma ja kiiret neliveolist Volkswageni universaali. Samas kui inimeste arv, kes tahavad kuuma ja kiiret neliveolist Seati, on umbes null. Nii et hinnavahe lihtsalt peab olema. Sest Seati müügimees peab saama öelda: “Sa võid saada selle ja DFS sohva veel pealekauba ühe terve Golf R eest.”

Hinnapoliitikasse põhjalikumalt süvenedes saab peagi aga selgeks, et VW teeb praegu Golfile tõsiseid soodukaid. Meie telemeeskonnas sõidab kaks personali liiget sellega praegu just nimetatud põhjusel. Nad isegi pargivad neid vahel kohta, mis on reserveeritud minu odavamale Golf GTI-le, ja ma isegi ei maini tõsiasja, et nad on paremast autost hoolimata lihtne personal ja et nad peaksid õppima selgeks oma koha elus. Või noh, vähemalt ei maini ma seda tihti.

Küll aga kavatsen ma hakata mainima – ja mitte vähe -, et Mis-Iganes-Nimega-Seatis on paremad istmed kui nende Golfis. Ja et see teeb ilusamat häält. Ja et nad on rumalad, et ei valinud hispaanlast.

Jah, osta,

See on nagu Golf R aga paremate istmete ja ilusama häälega. Lisaks ka odavam.

Seat Leon ST Cupra 300 4Drive

Mootor1984 cm3, 4 silindrit, bensiin
Võimsus296 hj
Pöördemoment379 Nm
Kiirendus0-100 km/h 4,9 sek
Tippkiirus249 km/h
Kütus / CO27,2 l/100 km / 164 g/km
Kaal1545 kg

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.