Oh, ja muidugi sport. Ühelt poolt Rafael Nadal, kes uriseb end kõigi maailma naiste südametesse ja püksikutesse (või nii nad loodavad), ja teiselt poolt Barcelona ning Real Madrid – maailma jalgpalli kõikevõitvad superjõud.
Autonduses on Hispaania ühel pulgal Etioopia ja Lõuna-Sudaaniga
Hispaania on vaimustav. See on mu teine lemmik Vahemere poolsaar. Mis on imelik, sest kui asi puudutab autosid, on see ühel pulgal Etioopia ja Lõuna-Sudaaniga. Jah, see on kinkinud maailmale Fernando Alonso, aga too venib nüüd rivi lõpus ja lõbustab teisi raadiosides. Või ilmutab end hoopis valel ringrajal valel spordialal.
Ja siis on veel Hispaanias auto juhtimine. Olen teinud seda korduvalt ja tahaksin teile väga rääkida, mis tunne see on, kuid ma ei mäeta. Tavaliselt sellepärast, et kell on neli hommikul ja mina istun rendiautos, mille rool kisub kangesti vasakule, või mis ei jää kuidagi seisma, ning ma olen väsinud. Sel aastal oli mul Nissan Micra ja ma vihkasin seda südamest, ma arvan. Tõeline saavutus, sest olin selle rooli istumiseks liiga haige.
Keegi – ja mulle meeldiks teda ühel päeval kohata, et talle kokteilitikke silma torgata – tuli mõttele (ilmselgelt pärast seda, kui auto ise oli juba valmis), et sel peaks olema sigaretisüütaja. Ja otsustas paigaldada selle kõrvalistuja jalgade ette, nii et iga kord vasakkurvi võttes purustab see tema vasema jala.
Hispaania autotööstuse kohta on Wikipedias neli rida
Aga kuis on lood Hispaania autotööstusega? 1898. aastal tuli välja miski, millest kujunes Hispano-Suiza. Aga see läks 1903. aastal pankrotti ja muutus hiljem prantslaseks. Pärast seda? Noh, kogu Hispaania autotööstuse sissekanne võtab Wikipedias neli rida ning see ütleb vist kõik.
Mõistagi, nüüd hakkavad Hispaania autoentusiastid – mõlemad nad – üles-alla hüppama, et meenutada mulle Seati. Ja neil on õigus. Seat on hispaanlane. Kui jätta kõrvale fakt, et selle omanik on Volkswagen, mis on sakslane, ja et selle masinaid tootetakse Tšehhis, Belgias, Argentinas, Portugalis, Ukrainas, Slovakkias ja loomulikult Saksamaal. Samas, auto, millest täna räägime, valmis tõesti Hispaanias. Ja kasutades samu osi, mida Volkswagen oma Golf R-is.
Selle nimi on Seat Leon Miski-Või- Miski-Muu 300 4Drive universaal ja kui astusin kontorist välja ning seda parklas kükitamas nägin, langesid mu õlad längu nagu oleks kogu õhk minust välja torgatud. Golf R universaal pole samuti suurem asi, kui see tundus omamoodi hullemgi. Õige nimi sellele oleks Paksu Plika Kole Õde. Meeldejäävam igatahes. Ja tunduvalt ausam.
Pöörete tipus tegi see vaimustavat häält
Seest on see Golf, ainult et hiiglaslike esiistmetega, mis osutusid erakordselt mugavateks. See tegi mulle rõõmu, kui pusisin tüütu GPS-i kallal, käivitasin 2-liitrise Golfi mootori (mis on Golfiga sarnaselt saanud 10-hobujõulise lisa), lükkasin esimese käigu Golf DSG käigukasti ja võtsin suuna provintsi poole.
Kiirteel tundus see sisuliselt nagu Golf, kui muidugi suurepärased istmed kõrvale jätta, aga Cotswoldi jõudes tegi see midagi imelikku. Kuskil pöörete tipus – seal, kuhugi ükski Seati juht eales pole sattunud – tegi see absoluutselt vaimustavat häält. Mitte kuskilt tagant nagu tänapäeval tavaks, vaid eest. Ja see polnud mingi elektrooniline akustikavemp summutajas. Ei, see oli päris mootor, mis nautis end päriselt.