Lexus LC 500, Estonia ooperiprimadonna ja neli huvitavat fakti

Foto: Aurelia Minev

Jah, osta,

"Jah" sõna saaks Lexus LC 500 ka ainult stiilselt futuristliku disaini eest. Kõik, mis toimub kapoti all ja mis sind ümbritseb salongis, on juba puhas boonus. Võimalik osta ka hübriidina.

Igal tööl on teatud eelised. Õpetajatel on suvevaheaeg. Arstid teavad ka seda, mida arstid teile ei räägi. Toidupoe müüja saab valida alati kõige värskema piimapaki. Progejatel on hea palk. Autoajakirjaniku jaoks on selleks lakoonilised e-mailid subjektireaga “Lexus LC 500 proovisõit”.

Ma ei varjagi oma erutust, kui tekib võimalus järjekordse, minu hetkelistest fiskaalvahenditest 14 parseki kaugusel asuva autoga proovisõitu teha. Lähimad sõbrad saavad sellest kohe FBs teavitatud. Jagamine on hoolimine, nagu öeldakse. Kui selline e-mail tooks huulile tülpinud ohke, siis võib juhtuda, et olen valesse kohta oma kolm tilka verd andnud.

Eeldused ja tegelikkus

Entusiasmi jahutati küll sellega, et kahjuks ei ole LC 500 mulle määratud pikaks nädalavahetuseks, aga see-eest saan teha ühe tunnise ringi koos mulle määratud kaassõitjaga – rahvusooper Estonia primadonna Helen Lokutaga. Kõlas huvitavalt, mina kuulsale inimesele sohvriks. Või nii vähemalt mu aju selle tööülesande ära salvestas. Kui ma Estonia teatrimaja juurde jõudsin, sain aru, et asjad võivad sootuks vastupidi minna.

Foto: Aurelia Minev

Peagi väljus majast Helen Lokuta, kes libistas end galantselt (kes on kunagi sportautodesse istunud, teavad, et seda galantselt teha on vägagi keeruline) juhiistmele ja tundus, et ei kavatse sealt enam lahkuda. Kiire sisemine ümberhäälestus ja libistasin end vähemgalantselt kõrvalistmele. Sisenemise tegi natuke keerulisemaks fakt, et kaheukselises kupees oli minu selja taha ennast seadnud Lexuse müügiesindaja Oskar, kelle ülesandeks oli meid igatmoodi assisteerida.

Huvitav fakt nr 1: see on suur auto

Lexus LC 500 on üks sentimeeter pikem kui Land Cruiser V8. Te ju teate, kui hiiglaslik on tavalise Land Cruiseri suurem vend? Kolm istmerida ja muu selline? LC 500s pidime me Oskariga igatahes mõlemad tegema olulisi järelandmisi istumisasendis, et ära mahtuda. Mingi kummaline nihe dimensioonides.

Helen Lokuta proovisõitjana ei olnud ilmselt päris juhuslik valik, sest kohe oli aru saada, et tegemist on autosõbraliku inimesega. Ei mingit kohmetust või aukartust, mida võiks 120 000 eurot maksev ulmelise disainiga sõiduk tekitada. Iste ja peeglid paika, kiired juhtnöörid Oskarilt, kõne valvelauda, et Estonia ees asuvad piirdepostid maasse kaoks ja minek. Ja mineku all ma ei pea silmas, et uje kulgemine mööda Estonia puiesteed. Ei, V8 ja kõik 477 hobujõudu läksid kohe esimese foori ajal käiku. Ei mingit kiljumist või ehmatust, pilk kindlalt teel juhtis Helen meid läbi liikluse Tartu maantee poole vabamatesse vetesse.

Foto: Aurelia Minev

Peagi kukkus kokku ka mu teine plaan, et proovisõidu ajal teen primadonnaga üldisema ülevaate tema ja automaailma puutepunktidest ehk siis persoonilugu koos proovisõiduga. Sain teada, et talle meeldib kiiresti sõita, tal on Subaru ja Audi Q5 ning et Subaru asemel tahaks varsti midagi uut. Põhimõtteliselt kõik. Kogu ülejäänud aja oli autos juttu ainult Lexusest ja sõiduelamusest. Mis, kus, kuidas ja kui kiiresti. Ma tundsin end seal nagu kaaspiloodina, kes assisteeris peamiselt meediasüsteemi ja muude teisejärguliste nuppudega, püüdes oma eksistentsi millegagi õigustada.

Huvitav fakt nr 2: nelikroolimine

Lexus LC 500 Sport+ versioonil on nelikroolimine. See tähendab, et teatud määral pööravad ka tagumised rattad. Aga seal on peidus veel üks huvitav fakt. Aeglastel kiirustel pööravad need vastasuunas, aidates manööverdamisel. Suurtel kiirustel aga samas suunas, mis esimesed, et tagada paremat juhitavust.

Peale tunnist ringi Tallinna lähiümbruses pöörasime kõik neli ratast tagasi teatri juurde. Helen Lokuta, kes iseenesest mõistetavalt oli autoga vägagi rahul, jäi sinna kaaluma, kas LC 500 võiks olla Subaru asendamiseks sobiv ning kas teatri ning Lexuse vaheline sponsordiil võiks kuidagi abiks olla. Mina aga olin jõudnud Oskariga kokkuleppele veel ühes tunnises ringis – sedakorda juba minu juhtimisel.

Huvitav fakt nr 3: kümne käiguga kast

Lexusel on 10-käiguline automaatkast, mida saab loomulikult ka labadelt käsitsi lülitada. 10. käik on pigem väga stabiilseks kulgemiseks, kuna 110 km/h puhul olid pöörded umbes 1500 juures. Aga kuratlikult lõbus on Sport+ režiimis võimalikult kõrgetel pööretel käike alla vahetada: iga vahetus tekitab väljalaskesüsteemis põrgukoeraliku haugatuse, mis on autofännil suu kõrvuni veab. 10 käiku tähendab aga palju rohkem haugatusi.

Foto: Aurelia Minev

Lühidalt: LC 500 on uskumatult äge auto.

Jah, kiire ja superluksuslik ja kvaliteetne ka. See on ootuspärane. Aga vaadake pilte, lihtsalt vaadake! See on BMW i8 sarnane julge samm disainis, mis ei tarvitse olla kõigi maitse järgi, aga viib meid mitu astet lähemale sellistele autodele, mida me oleme näinud ulmefilmides. Mäletate “Minority Report” nimelist filmi ja seda Lexust, millega Tom Cruise’i tegelane sõitis? Kuidagi peab ju sinna jõudma ja iga mudeliuuenduse puhul natuke tulede kuju muutmine viib meid sinna umbes aastaks 3017. LC 500 võitis meile vähemalt paarsada aastat. Lexuse iga mudeliga aina kasvav iluvõre, mis jätab mulje nagu auto hakkaks iseennast ära sööma, on LC 500 puhul õigel kohal. Näete, kuidas need hallid rombid allapoole sulavad. Ma peaaegu kujutan ette, kuidas need võikski mingi kosmostehnoloogia abil seal liikuda.

Foto: Aurelia Minev

Huvitav fakt nr 4: laserplaat pole kuhugi kadunud

Kõrgtehnoloogiast pungil Lexuses on CD mängija! Mis oli vägagi abiks, kuna meil oli kaasas Estonia poolt välja antud plaat, mis on toodetud justnimelt autos kuulamiseks – nivood spetsiaalselt sobivaks keeratud ja muu selline spetsiifiline värk.

Kahjuks läks vett vedama ka mu kolmas plaan: lasta auto helisüsteemile anda hinnang inimesel, kes muusikast ka päriselt midagi teab. Kogu selle aja, kui autos oli Helen Lokuta, keeldus Mark Levinsoni helisüsteem ühtegi nooti väljastamast. Alles peale tema lahkumist ja väikest restarti saime hääle kätte. Tundus kvaliteetne…

Foto: Aurelia Minev

Geeniuse ostusoovitus tuleb praegu esmamulje ja välimuse pealt. Sest välimus on lihtsalt nii äge ja ühtegi kobisetavat puudust ma ei leidnud. Igatahes ma loodan, et sajad Porsched ja Bentley’d saavad endale konkurendi, kes toob ühe mudeliga linnapilti rohkem 21. sajandit, kui mõni teine mitme mudelipõlvkonnaga.

Jah, osta,

"Jah" sõna saaks Lexus LC 500 ka ainult stiilselt futuristliku disaini eest. Kõik, mis toimub kapoti all ja mis sind ümbritseb salongis, on juba puhas boonus. Võimalik osta ka hübriidina.

Lexus LC 500 Sport+

Hindalates 105 000 EUR
Mootor4969 cm3, bensiin
Võimsus477 hj
Pöördemoment540 Nm
Käigukast10-käiguline automaat, tagavedu
Kiirendus0-100 km/h 4,7 sek
Tippkiirus270 km/h
Kütus (linn/maantee/keskmine) ja CO217,6/8,2/11,6 l/100km / 267g/km
Kaal1935 kg