Test

Lexus RX: Kõige nurgelisem suur auto enne Cybertrucki

Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

sest see on ülivaikne ja elegantne auto, kus olles on koguaeg natuke kerstine* tunne.

Kunagi sattusime emaga autoteemadel vestlema ja ta küsis, et millised autod mulle üldises plaanis disaini poolest meeldivad. Ma olin tol hetkel umbestäpselt 18-aastane ja ütlesin, et nad peaksid olema nagu… edgy’d.

Ja ma ei tee nalja, aga mu ema arvas, et ma räägin Ford Edge’ist, kuigi ma ei teadnud sellest autost tol hetkel midagi (Eesti turul seda ei müüdud). Kui ma talle hiljem Bahreini külla lendasin ja nägin, et ta oli endale ostnud sellesama Edge’i, siis kindlasti ei olnud see, mida ma silmas pidasin…

Mulle meeldivad autod, millel on teravad kerejooned, Põrnikate vastandid. Ja ühed teravamate joontega autod enne hulktahkse rüüga Tesla Cybertrucki on justnimelt Lexused. Jah, Lamborghinid on ka nurgelised, aga nendega ei suhestu meist kuigi paljud rohkem kui, et meile meeldib neid aeg-ajalt Laeva tänava salongis ja uhkematel autoüritustel vaadata.

Mõni aeg tagasi õnnestus mul käia Saaremaal ning Hiiumaal peaaegu sama ulatuslikul ringreisil nagu kunagi Väljasõidu rubriigis tehtud sai, seekord aga uusima Lexus RX maasturiga.

Tähesõjad kohtuvad Muumidega

Tuleb tõdeda, et tänaseks olen ma linnamaastureid testinud juba nii palju, et tahes-tahtmata tekib iga uue puhul küsimus, miks just see? Kui peaksin RX-i kaitseks sellele küsimusele vastama, siis oleks see vastus kirjas justnimelt selle artikli esimestes lõikudes – see on kõige tähesõjalikum emme-muumi, mis täna turul on!

Lexus RX on tõsimeeli kõige vaiksem auto, millega ma ealeski sõitnud olen. Enamasti meeldib mulle autos küll muusikat kuulata, aga juhul, kui sulle meeldib vaikust nautida, siis see on selleks väga õige auto. Selline auto, mille vaiksesse salongi ei kostu ka mingit edvistavat mootorimürinat.

Ainus mürin, mida kuulda võis, oli siis, kui Kärdla kesklinna poole jõudes hakkas mööda voorima rahvarallil osalevaid bemme – nende taotuslikke ja mittetaotuslikke plärinat oli salongi muidugi aimata, aga üldplaanis on see auto ikka õudselt vaikne. Eriti piinarikas, kui satud autosse kellegagi, kellega vaikuses istumine on piinlik.

Lexuse fännidele on uuel RX-il üksnes rõõmustavad uudised. Lõpuks ometi on tal lisaks touch pad’ile ka puutetundlik 12,3-tolline ekraan koos Apple Car Play’ga!

Suur iluvõre võib ka kaunis olla

RX-ile on võimalik juurde võtta ka kolmas istmerida, seega on see üks nendest autodest, mis on päriselt variandiks nendele inimestele, kellel on lapsi rohkem kui meil aastaaegu (ma tean, et koolis õpetatakse, et meil on neli, aga ma keeldun seda tunnistamast, sest tegelikult meil on soe, halb ja lumi ehk siis kolm).

Subjektiivsetel teemadel jätkates – RX-il on meeletult ilus nina. Iluvõre koosneb erilistest väljaulatuvatest rombilaadsetest kujunditest ja ta tuled ning esistange moodustavad imetabaselt hurmava koosluse.

Samas on mul vastakad arvamused tagumiku osas. RX-i tagaosa lihtsalt ei tööta minu puhul kuidagi. Seal on midagi valesti ja ma päris täpselt ei tea, mis see on. Selle vastu aitab muidugi see, kui sa alati parkimiskohale tagurdad. Siis ei pea sa seda kunagi ülemäära palju vaatama.

Kõige mugavamad istmed praamis

Positiivne on aga, et suurema osa ajast, kui su pilk selle auto disainile langeb, istud sa selle sees ja interjöör on alati olnud ja on jätkuvalt Lexuse üks kõige põlvinõrgestavam külg. Loomulikult on see puit, mis sa enda interjööri valida saad, ehtne ning välja treitud päris puidust ja ühest ning samast puust, et mustrid ikka kindlasti harmoniseeruksid.

Foto: Karl Kirs

Nädalavahetus mmöödus suuremas osas autos. Hiiumaalt ei lähe kuigi palju praame Saaremaale ning seega graafiku huvides olime sunnitud loksuma vahepeal mandrile ning sealt edasi Saaremaale. Koju jõudes oli kõigest hoolimata autost-kopp-ees tase võrdlemisi madal. Rääkimata sellest, et kõik praamisõidud said veedetud autos, sest ruumi oli piisavalt, et lebosse lasta ja päris kindlasti praamist seest nii head sohvat ei leia.

Kas Cybertrucki madrats mahuks?

Minu testipäevadel sattus ostulisti paraku uus madrats, mis mitte kuidagi RX-i ära ei mahtunud, aga kuniks ma ei tea, kas näiteks Cybertrucki mahuks madrats, siis ei saa ma seda Lexusele pahaks panna. Kõik mõistlikus suuruses esemed mahuvad RX-i kenasti ja mitmekordselt.

Eesti kliima ja valge Muumimamma ei ole alati parim kooslus.

RX-i hinnad algavad 67 250 eurost ning lõppevad topelt L-idega – pikk kere (450hL) ning Luxury pakett, mille hinnaks on ligi 84 000 eurot.  Kolme ja poole liitrine V6 mootor (193 kW) üheskoos kahe elektrimootoriga (123 kW + 50 kW) aitavad sellel Piripiigal jõuda nullist sajani 7,7 sekundiga. Seejuures on need ühed väga elegantsed ja sulnid 7,7 sekundit su elust.

Elegantsile lisaks ka rohkem sportlikust

RX on selline auto, millega isegi Partsi karjääri rallit vaatama ronides on kerstine* olla, eriti kuni istud sees ja ei tea, kui räpane see lumivalgeke väljast on. Samas on RX nüüd kogu selle elegantsi juures sportlikum kui varem.

Väidetavalt on uue RX šassii puhul kasutatud kümme korda vähem kereliimi ning kinnitused on tehtud hoopis uudse keevitusmeetodiga, mis laseb keevituspunkte detailidesse istutada topeltpalju, ilma et konstruktsioon ülekuumenemise tagajärjel kahjustada saaks. See kõik omakorda päädib jäigema platvormiga, mis omakorda päädib täpsema ning kindlama sõidutunnetusega.

*kerstine – selline tunne, nagu oleksid president

Lexus RX 450h

Mootor3,5-liitrine V6 + elektrimootorid
Võimsus313 hj
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus 0-100 km/h7,7 sekundit
Tühimass2100 kg
Kütusekulu7,6-7,9 liitrit 100 km kohta
Hindal 67 250 eurot (baasmudel)

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.