Paula Johanna Adamson: uue 7. seeria “neerude” taga peitub ootamatult värvikas auto

BMW 745Le on margi uus lipulaev ja mööda sellest juba ei vaata.Fotod: Paula Johanna Adamson

Käisin hiljuti Instrutecil ja jooksin seal kokku mitme inimesega, kellega jäin autode teemal juttu puhuma. Esiti vestlesin ühe Härraga, kellega ühel hetkel jõudsime järgmise sõnavahetuseni.

Härra: “Autod on ju lihtsad – seni, kuni tal on neli ratast, rool ja sõidab, siis pole ju vahet, millega tegu!”
Mina: *peale kohmetut vaikusmomenti* “No eks see ikka pisut oleneb sellest, mis sulle oluline on…”
Härra: “No mis saab veel oluline olla?”
Mina: “Osade inimeste jaoks on oluline, et läheks veidi atsakamalt edasi ja..”
Härra: “Kõik, millel pole roheline numbrimärk, lähevad ju 90-kilomeetrise tunnikiiruseni, muu pole ju oluline…?”

Nii lihtne ongi?

Korraks võttis mõtlema, et kas ongi nii lihtne. Ometi olin ma veidi enne seda veetnud aega BMW seitsmenda seeria uuendatud versiooniga ja virisesin, et isegi massaažiistmeid pole.

Pärast vestluse lõppu lonkisin nõutult ringi ja tundsin ennast nende massuistmete pärast tsuti pahasti, kuni sattusin Teise Härra otsa ja pidasin maha järgmise vestluse.

Teine Härra: “Hea, et selle tudengivormeliga sõita pole saanud – peale seda oleks ju iga auto kiirendus täiesti mitte midagiütlev.”
Mina: “Jah, raske oleks kirjutada arvustust, et läks küll nelja sekundiga sajani, aga näed, saaks ju ka poole kiiremini…”

Ja peale seda oli kohe parem tunne, sest sai selgeks, et kui ma poleks eales autos massaažiistmeid proovinud, siis ma ei oskaks ka nende puudumise üle viriseda. Aga paraku ma olen ja seitsmes seeria on täpselt selline auto, mille puhul ma ei taha vaadata tugevalt kuuekohalist hinnalipikut ja avastada, et see isegi ei sisalda veel massaažiistmeid!

BMW 745Le xDrive iPerformance maksab baasvarustuses napilt alla 120 000 euro. Nagu juba öeldud, ei saa selle raha eest ravi seljahädade vastu. Selle eest ei saa ka metallikvärvi ja paljusid muid asju.

Hübriid ei olegi nii halb mõte

Küll aga saab selle raha eest ühe võrratult vaikse ja mugava maanteelaeva, mis on pistikhübriid ning peidab kapoti all 286-hobujõulist rida-6 bensiinimootorit, millele elektrimootor annab juurde veel 113 hobujõudu.

Ja tagatipuks on see pika kerega, seega rikkalikult jalaruumi on ka hinna sees. Kogu see kupatus liigub nullist sajani viie ja poole sekundiga. Teades eestlaste lemmikut liiklushobi, milleks on esimesena punase foori taha jõudmine, on see päris hästi saadud.

Mis puutub sõiduomadustesse, siis Hybrid režiim balanseerib jõudu elektri- ja bensiinimootori vahel mõnusalt sujuvalt, et sa vaevu isegi mõtled sellele, mille pealt ja kui palju sa parasjagu sõidad.

Lülitudes ümber Sport režiimi, muutub seitsmese olemus mõistagi palju jõulisemaks ja valjemaks. See konkreetne plug-in hübriid on hea näide, miks juhtmega hübriidid maailmas nii populaarsed on – sul on parimad stsenaariumid nii suutlikkuse kui ka ökonoomsuse vallas ja samas ei pea sa oma sõiduulatuse pärast liiga palju pead vaevama.

Küll aga on see tegelikult imetlusväärne, mida seitsmesest täna välja pigistada annab, kui rahakott lubab. Esiteks on BMW viimaks oma igavavõitu mustast ülikonnast lahti öelnud ja ehkki see ei ole võib-olla lillemustriga helebeež ülikond, on see selline pooledevate hirmpeenikeste kuldsete niitidega triibutatud tumehall ülikond.

Ma tegelikult ei tea ülikondadest suurt midagi, aga see tundub selline konservatiivne eputamine ülikonnamaailmas.

Aga need neerud ju…

Seitsmese puhul väljendub see välimuses näiteks julgete reljeefsete kroomliistudega külgedel ning 40% suuremate neerudega, mille üle täna kõik naeravad, aga millega paari aasta pärast on nii harjunud, et teevad valehäbita vanade kriipspeenikeste neerude üle poliitiliselt ebakorrektseid nalju.

Neid neere ja liiste komplimenteerivad W-spoke kahevärvilised Ferric Grey kergmetallveljed. Kui pildil olev auto on natuke liiga konservatiivselt tume, siis proovi valikus olevat Aventurin Red metallikvärvi, mis muudab seitsmenda seeria tõsisevõitu olemuse hoopis lõbusamaks.

Mis puutub interjööri, siis seal on võimalik valida selline toretsev bordoopunane ja kergelt sätendav ülikond. Seda muidugi ainult siis, kui sa tahad, et see nii oleks. Võid ka musta kanda.

Sul on valik ja see on hea

BMW lubab sul jääda oma tõsimeelsete liistude juurde ja valida tagasihoidlikumad, ent meeldivalt luksuslikud lihtsakoelisemate õmblustega nahkpolsterdatud reguleeritavad istmed nii ette kui taha.

Samas võid sa end poputada ka helebeežide või kärtspunastega, mille Nappa nahkpolstrist on läbi tepitud lugematu arv õmblusi.

Sinna juurde veel need uued kandilised armatuurnäidikud ja kristallilaadne käigukanginupp, otseloomulikult massaažiistmed ja Harman-Kardoni “mul-on-sama-palju-kõlareid-kui-mu-istmes-teemantikujulisi-rombikesi” helisüsteem (16 kõlarit – toim).

Seitsmene on täna lEksuslikum (ei, see ei ole trükiviga), kui ta kunagi varem olnud on ja see ei ole teps mitte halb. On avalik saladus, et just nii üritab BMW hoida oma suuri müüginumbreid Aasia turul, kus ilmselgelt on ees ületoretsevad kiriko käsitööklaasid ja muu sarnane tilulilu. Sellest hoolimata teevad nad seda tilulilu maitsekalt, kvaliteetselt ja hästi.

Jah, osta,

sest vaadake neerudest mööda ja näete, et 7. seeria on täpselt see, mida ta olema peab. Luksusauto, mille saab valida nii šiki musta ülikonnana kui ka punase ja särtsaka smokinguna, mis iganes sinu stiil on.

BMW 745Le xDrive iPerformance

Mootor3-liitrine R6 bensiin + elektrimootor
Võimsus286 hj bensiinimootor + 113 hj elektrimootor
Kiirus250 km/h
Kiirendus 0-100 km/h5,3 sekundit
Hindal. 119 600 eurot

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.