Paula Johanna Adamson ja BMW M850i: kes ütles, et talvel ei saa ilma katuseta autot testida?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Me otsustame ise, millal on suviFotod: Paula Johanna Adamson

BMW on kaheksandast seeriast teinud kabrioleti, et sul oleks vabadus oma GT-ga kruiisida kuhu iganes ning samal ajal lasta päikesel oma palet paitada.

Ilmas ei saa aga kunagi kindel olla, seetõttu testisime me seda täielikku suveautot ajal, mil kevad veel päriselt kohal ei olnud. Liiga palju ootusi hellitamata arvestasin võimalusega, et kabrio katus jääb sel korral alla voltimata ja tuleb autoga ka suvisem kordustest teha, ent võta näpust – tehtud sai rohkem kui küll.

Parafraseerides tuntud ütlust – ei ole halba kabrioleti-ilma, on lihtsalt vale auto

Suures plaanis on kabriolett 8. seeria siiski võrdlemisi sarnane luksusliku GT kupeega – välja arvatud ülemine osa autost, mis end soovi korral pagasnikusse ära pakib ja tuule juukseid sasima laseb.

Sellest tulenevalt on mõningad disainierinevused muidugi paratamatud, ent muretsemiseks pole põhjust, tegu on siiski uue kaheksanda seeriaga, mis on madal, lai, mõnusalt terava ja jässaka disaini piirimail ning mille neerud ei ole liialt uuest neerureformist osa saanud – need on endiselt normaalsuuruses.

Tehnofakt – neerud peidavad endas labade süsteemi, mis automaatselt õhuvoolu reguleerib, seega päris lihtlabased pisivõred need kah ei ole.

Arutatuim teema BMW-maailmas on tänapäeval need neerud. 8. puhul on kõik mõistuse piirides.

Räägime asjast – kuidas testida õhkõrna kevadehõngu ja viimaste lumesentimeetritega kabrioletti? Lihtsalt lase katus alla ja anna minna. Päriselt.

Kõik need, kes testi päeval mu sotsiaalmeediat jälgisid ja muretsesid mu kopsupõletiku ja muu säärase pärast – kinnitan julgelt, et olin peale testi ja olen siiani terve kui purikas.

Kukal püsib soe, väga soe

Ma tahaks muidugi kogu au kuklasoojendustele anda, aga kes vähegi pilte vaatab, ilmselt mõistab, et kuklasoojendused pagasnikul istudes eriti kasulikud ei ole. Noh, igatahes on sellel kaheksandal seerial tore lisa, mille eest maksad juurde, aga vastu saad funktsiooni, mis hingab sulle kuklasse sooja õhku, et sa jaheda tuule ning kaelasoonte pärast kartma ei peaks.

BMW kasutab 8. puhul riidest katust, mitte kõva, mis aitab säästa ruumi ja kaalu

Tõsi küll, tegu on päris kuuma õhuga, seega ma isiklikult muretseksin pikaajalisemal kasutamisel nende neidude pärast, kes väldivad juuste kuumtöötlemist nagu näiteks föönitamine, sirgendamine ja muu säärane.

Kelle jaoks on 8. seeria mõeldud?

Mis mind aga veel rohkem muretsema paneb, on see, et ma ei tea, kellele see auto mõeldud on. Testiauto näol oli tegu M850i mudeliga, see tähendab siis 4,4-liitrise V8 mootoriga isendit (530 hj). Astub edasi muidugi viisakalt, saavutades 100 km/h vähem kui nelja sekundiga, aga kes oma kohalt mineku osas väga kriitiline on, peab ilmselt M8 ära ootama.

850i asub omadega täpselt kusagil seal piirimail, kus saavad kokku toredad lõbusõiduautod, head kruiiserid ja tõsised sportautod. Ja ehkki ta on asine hübriid neist kõigist, kipun ma arvama, et on vähe neid, kelle jaoks sellest piisab.

Suurel ja võimsal autol on vaja väga suuri pidureid

850i kabrioleti hind algab 134 500 eurost (kupee baashind on pea kümme tuhat madalam), mille korralik varustus upitab ligi kakskümmend tuhat eurot kõrgemale. Kui sul on selline summa välja käia, siis selles liigas leiab tõsiseid sportautosid ka näiteks Porsche nimistust.

Kui sa otsid luksuslikku maanteautot, siis pead kaheksandat eelistades olema üks neist inimestest, kelle jaoks neli istet on üksnes number või siis hädavajadus, sest kui juht koos kõrvalistujaga oma istme mugavalt paika sätivad, ei jää taha sellist vahet, mida saaks kuidagi nimetada jalaruumiks.

Nagu näha, tagumistel oma jalgu kuhugi panna ei ole

Ja kui sa otsid autot, mis on lihtsalt lõbus ning mille katuse saab alla klappida, tuleb kaheksanda seeria hinna õigustamiseks korralik analüüs ning asised argumendid lauale tuua.

Tegu on lihtsalt sellise hinnapiiriga, kus noh, on asjad teistmoodi. Mõtle, mida kõik 150 tuhande euro eest saaks ja siis mõtle, kas kõige parem asi neist on kaheksanda seeria kabriolett?

Aston Martin? Audi? Mercedes?

Tal on omad plussid – Aston Martinil puudub esindus ning tagumine istmerida. Audi R8 puhul on tagumiste istmetega samamoodi nukker seis. S-klassi cabrio? Oleneb maitsest – just, siin tulebki mängu tõsiasi, et kaheksanda seeria kabrioleti eelistamiseks pead sa olema tõeline margiaustaja.

Iseloomustus “jõuliselt elegantne” on selle kohta vist õige väljend

Mitte ainult seetõttu, et tagumised kaks istet on põhimõtteliselt ainult iluasjad… Sa pead tahtma bemmi. Mitte Porschet ega Astonit ega Mercedest. Ja ärge saage minust valesti aru – bemm ei ole kuidagi otseselt halvem.

Selle raha eest saab endale sülemiga luksust ning lugematul arvul lõbusaid sõiduelamusi. Tagasihoidlikumad sõidurežiimid võimaldavad nautida sõitu vaikselt ning täiesti draamavabalt. Sportlikumad režiimid pakuvad lusti just neile, kellele meeldib end ning kaasliiklejaid mõnusa lõrinaga kostitada.

Lõriseb, hästi lõriseb!

Ja see lõrin on juhtumisi kõike muud kui mannetu. See lõrin on üks peamisi argumente üldse, miks kaheksas seeria saab mingigi eelise BMW ulmelise i8 ees, mis on muus plaanis sama vahva või isegi vahvam auto kui kaheksanda kabrio.

BMW uus disain ei ole enam nii klassikaliselt tagasihoidlik, nagume viimastel aastatel harjunud oleme

Pealegi on kaheksas varustatud BMW uue interjööriga, mis kätkeb endas neidsamu vidinaid kandilistest kellanäidikutest kristalliga sarananeva käigukanginupuni välja, millest hiljuti X5 artiklis juttu oli.

Tõsi küll, isiklikult olen selle osas endiselt pisut skeptiline, aga ei saa eitada, et BMW on oma igava interjööri ajastu seljataha jätnud.

Lisaks silmailule peidab kaheksas seeria endas lugematul arvul toredaid vidinaid, alustades targast kasutajaliidesest, mis sinu tegevusi ja soove hoolikalt arvesse võtta püüab, sinuga ajapikku aina rohkem harjub ning annab endast kõik, et su sõiduelamus oleks meeldiv. Olgu selleks siis häälkäsklustega sihtkoha valimine või ajastatud hommikuäratus enne teele asumist – kogu see võimekus on kaheksal olemas.

Iga detail on väärt vaatamist ja pildistamist, selles mõttes on küll õnnestunud auto

Olgem ausad – tegu on hinnaklassiga, kus paarituhandelisi vahesid võrrelda on tobe. See ei ole enam kaugeltki “viin taara ära, siis saan raha kokku” mängumaa.

Sul peab selleks eluks päriselt raha olema, et see kinni maksta, täis tankida ja uuesti papud alla laduda, kui vanadega piisavalt lõbus on olnud.

See auto on statement

See ei ole mingi ökotamise auto. See ei ole ka mingi pereauto, ehkki pisemad lapsed mahuvad mugavalt tagaistmele ja saad nad kenasti ISOFIXidega istme külge kinnitada. See on pereauto inimesele, kelle autoeelarve on tunduvalt suurem kui need tühised 150 000 eurot. Miks? Sest tal on päris asjade jaoks päris autod.

Kaheksanda seeria kabriolett on muidugi ka päris auto, aga eelkõige on ta siiski statement, mis ei sunni sind liiga palju “päris” asjades ohverdama – ta ei ole ebameeldivalt hüpliku ega rabeda vedrustusega, ta ei ole liigselt sportlikkusele orienteeritud.

Valguslahendusi on rohkelt ja öine 8. on ulmelisem kui päevane

Säilib võimalus, et su parem pool (ma ei ütle naine, sest mulle meeldib mõte sellest, et kusagil on üks ilgelt äge edukas naine, kes ostab endale kaheksanda seeria kabrioleti, sest ta mees ei taha ta raja-Porsche või raja-Astoniga sõitma tulla) tahab sinuga katus all kruiisima tulla ka siis kui ta ei ole kõige suurem hüdrokässarite, jäiga vedrustuse ja korvistmete fänn.

Seega, kui sa oled see inimene, kes ütleb, et ta tahab kaheksandat seeriat, sest see näeb badass välja, lõriseb toredalt, on kiire ja hea juhitavusega ning lihtsalt meeletult tore, siis osta. Sind nagunii ei huvita, kui keegi ütleb sulle, et mõni teine lõriseb, kiirendab või sõidab kurvis paremini kui kaheksas seeria.

Aga osta siis juba kabriolett – siis saad suvel (ja nagu meie test tõestas, siis ka talvel) katuse alla lasta ja heiterite pilkude saatel kukalt soojendada.

Jah, osta,

sind nagunii ei huvita, kui keegi ütleb sulle, et mõni teine lõriseb, kiirendab või sõidab kurvis paremini kui kaheksas seeria. Aga osta siis juba kabriolett - siis saad suvel (ja nagu meie test tõestas, siis ka talvel) katuse alla lasta ja heiterite pilkude saatel kukalt soojendada.

BMW M850i xDrive

Mootor4,4-liitrine V8, topeltturbo
Võimsus530 hj
Pöördemoment750Nm
Kiirendus 0-100 km/h3,9 sekundit
Tippkiirus250 km/h
Tühimass2090 kg
Kütusekulu9,9-10,0 liitrit 100 km kohta
Hindal 134 500 eurot

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.