Paula Johanna Adamson ja Lexus LS500h: Kui sa juba ostad luksusauto, siis ole hea ja kanna see kenasti välja ka

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Pärast ülevaatlikku esindusepoolset tutvustust Lexuse uue luksussedaani hingeelu kohta leidsin end hägustatud klaasukse eest. Hetk hiljem läksid tuled kustu, klaas muutus ootamatult läbipaistvaks ja selle taga toretses sätendavvalge viienda generatsiooni LS500h. Sellise erilisusega antakse Lexuses kliendile autot üle.

Tõtt-öelda koosnes kõnealuse autoga tutvumise protsess sarnaseid emotsioone tekitavatest nüanssidest.

Jah, nad on ühest küljest täiesti ebavajalikud, aga teisalt tuleb tõdeda, et 130 000 eurose väljamineku puhul on tänuväärne, kui end aeg-ajalt muhelemast avastad. Mitte et selle raha eest vähe saaks. 3,5-liitrine V6 jõuallikas moodustab koos hübriidi elektrimootoriga 264 kW võimsusega süsteemi.

Tuleb tunnistada, et kui igapäevaselt elab minus vankumatu eestlaslik veendumus, et võidab see, kes esimesena järgmise punase fooritule taha ootama jääb, siis selle jõuka jaapanlase seltsis kippusin sellest tõdemusest kaugenema.

Ehkki võiks arvata, et see on kuidagi seotud mingi tunnetusliku vanusega või kohustusega autole vääriliselt liikluses toimetada, siis nii see päris ei olnud.

Nii mugav, et kõik kiire võib oodata

Jah, temaga on foori tagant lõbus kiiresti ära minna, olenemata sellest, kes su kõrval juhtub olema, ning ta astub kenasti edasi ega jäta sind kunagi hätta, ent pigem leiad end tihtilugu olukorrast, kus sul on nii mugav ja meeldiv olla, et kõik see kiire võib oodata.

Sel ajal kui see kiire ootab, leiad end toredast luksusautole omasest valikute pluralismist, mis kinnistavad hüüdlauset “Experience amazing” väärikalt.

Istme mugavuse üle on kohatu nuriseda, sest kui 28 erinevas suunas elektriliselt juhitavad istmed su ootusi ei täida, siis ei ole küsimus enam ilmselt antropomeetria eripäras ega ergonoomilise istumisasendi leidmises, vaid milleski muus.

Juhul kui pikem autosõit siiski peaks tekitama sinus soovi veidi niheleda, päästab esimesest väsimusest massaažiiste, mis tõsi küll, ei paku sulle päris spaaväärilist mudimist, ent on siiski asjalik ja värskendav.

12,3-tolline ekraan kuvab edukalt näiteks parkimiskaamera 360-kraadist vaadet, mis on asjalik, eriti siis, kui üritad parkida autot, mis on su projektiautost pea meetri jagu pikem ja ca 30 cm laiem (5235 mm pikk, 1900 mm lai), aga kindluse mõttes annab ta hea ülevaate ka kõige kitsamatel vanalinna teedel ukerdades.

Kõike on ootuspäraselt palju

Eriti mugavaks teeb displei juhtimise puuteplaat keskkonsoolis, mis säästab sind sõidu ajal kallistavast istmest eemale ekraani poole küünitamast ja toimib üle ootuste hästi.

Üleüldse on juhiabisüsteeme ootuspäraselt palju, tekitades sinus juba pärast paaripäevast kasutamist pettumust, et pead vanas bemmis ühtäkki taas ise liiklusmärkidelt lubatud piirkiirust välja lugema…

Muuhulgas sai selgeks, et kui kogu Eurovisiooni vaatajaskond saaks võimaluse kuulata Eestit esindavat lugu LS-i massaažiistmetel läbi 23 kõlariga varustatud Mark Levinsoni helisüsteemi, siis poleks teistel lugudel lootustki. Eeldusel, et teisi lugusid kuulatakse mõnest lihtsakoelisemast valjuhääldist.

Ükskõik kui mugavaks juhiroll selles autos tehtud ei ole, siis pärast mitmetunnist tiirutamist avastasin enda jaoks tagaistme, millesse on veel raskem mitte armuda. Juhtpaneel võimaldab kõrvalistuja istme kokku klappida, jättes sulle rohkem kui meetrijagu ruumi, et saaksid koivad välja sirutada.

Nii on sul ülevaade arvukatest detailidest, mis algavad looklevatest joontest esipaneelis ja muutuvad meeldivaks tervikuks puitdetailide ja muude nikerdustega, mille valimine on ilmselt kogu auto ostu juures kõige keerulisem protsess.

Kiriko lihvklaasist iluliistud

See on ühtlasi koht, kus Lexus lööb julgelt lahku konkurentidele omasest saksa tõsidusest ja astub pea püsti oma rada mööda. Lisaks puitdekoorile ja plisseeritud uksepolstritele leiab valikute seast ka traditsioonilise Jaapani Kiriko lihvklaasist inspireeritud iluliiste, mis pakuvad omamoodi kultuurielamust.

Luksuse kohta ökonoomne

Ideaalis oleksin ma tahtnud välja tuua, keda ma selle autoga sõitmas ette kujutaksin, ent see osutus oodatumast keerulisemaks ülesandeks. Tal poleks sugugi viga igapäevaliikurina, vastupidi – kui ostuhind alla neelata, siis on ta üpris ökonoomne 2,5-tonnise luksusauto kohta, kirjade järgi kombineeritult 7,1 L/100 km.

Teisalt pole ta ka kuigi halb pereauto – tagaistmed on varustatud ISOFIX kinnitustega ning tagaistmete ekraanid peaks lastele sõitmise eriti meelepäraseks muutma.

Ehkki kolmanda inimese mahutamine tagaistmele tundub pisut sündsusetu, on teoorias tegu siiski viiekohalise sõidukiga. Samas on ta väga edukalt sõidetav ja pakub meeldivat sõidukogemust ka üksinda või kahekesi.

Välimuselt on LS-i näol tegu küllaltki julge, ent samas parasjagu soliidse disainiga. Nädalavahetusel tehtud pilte sirvides jõudsin aga järeldusele, et suurimaks murekohaks on auto tagaosa, mis meenutab veidi maitsekamat ristsugutist Kia Optimast ja Stingerist. Külgvaates on ta aga meeldivalt voolujooneline ja diskreetne. Suurimaks tõmbenumbriks jääb ilmselt esiosa, mille muudavad eriti atraktiivseks omanäolised esituled ja iluvõre.

Lexus LS 500h peamiseks konkurentsiks lukssussedaanide maastikul jääb kindlasti raudne saksa kolmik: Mercedese S-klass, BMW 7. seeria ja Audi A8. Kirjade järgi olen ma bemmiusku ja sakslaste vastu pole mul üleüldse kunagi midagi olnud.

Tõtt-öelda ei arva ma isegi, et LS kuigi paljudel juhtudel Saksa kolmikut asendada suudab. Mitte seetõttu, et ta kuidagi kehvem oleks. Tippvarustusega mudelite puhul on pisikesi nüansse niivõrd palju, et totter tundub välja tuua, et Lexuse puhul jääd sa näiteks erinevalt Mercedesest ilma käetoe soojenduse funktsioonist – kohutav, eks?

Sakslased on lihtsalt väga mugav ja turvaline valik, nagu must ülikond. Näeb klassikaliselt ilus välja, täidab oma eesmärki, aga jääb kohati igavaks. Lexus pakub mustadele ülikondadele tasakaaluks midagi tavatumat ja julgemat, mis nõuab edukaks väljakandmiseks pisut enam iseloomu.

Kui leiad, et oled valmis selle mugavustsooni piiri ületama ja kannatad viisakalt välja Toyota naljad, siis on Lexus kindlasti väärt valik.

Tõsiasi, et Lexusele omaselt ei saa LS-i soetada diiselmootoriga, on vägagi tervitatav, sest päris mannetu on näha linnapildis plärisevaid luksusklassiautosid. Kui sa juba ostad luksusauto, siis ole hea ja kanna see kenasti välja ka, igas mõttes.

Fotode autor: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

sest sakslased on küll mugavad ja turvalised valikud nagu must ülikond, aga Lexus pakub mustadele ülikondadele tasakaaluks midagi tavatumat ja julgemat.

Lexus LS500h

Mootor3,5 liitrine V6 hübriid
Võimsus354 hj
Kiirendus 0-100 km/h5,5 sekundit
Kütusekulu7,1 liitrit
HindProovisõidu auto hind 130 900 eurot, baasmudeli hind 96 900 eurot

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.