Test

Paula Johanna Adamson ja Lexus UX: üheski suhtes ei ole kõhus kogu aeg liblikad

Disainiga pani Lexus seekord lati alt läbi.

Ei, ära osta,

Seekord peaksid tõsiselt kaaluma, kui väga sa linnamaasturit vajad, kui võiksid samast esindusest välja sõita imeilusa IS sedaaniga. Sellises hinnaklassis auto ei tohiks näha välja nagu mitu korda odavamad konkurendid.

Kui nüüd veidi romantiseerida, siis minu ja Lexuse armastuslugu ei ole üldse pikalt kestnud. Paar aastat tagasi oli mu naabrimehel Lexus ja nagu kiuste oli iga kord ta maja eest sõpradega mööda kulgedes mõni Toyota nali varrukast võtta.

Ometi süttis minu ja Lexuse vahel tuline armastus hetkest, mil tutvusin uue LS 500h-ga. Kogu see viimsete detailideni lihvitud hurmav kompott rabas mu hetkega jalust ja peale seda on Lexus ennast kuhugi hingesoppi maha istutanud ning tundub, et pikemaks ajaks, kui lihtsalt viivuks.

Kas armastuslugu jätkub?

Hiljuti korraldas Lexus Stockholmis oma uue pereliikme tutvustusürituse, millest mul oli au osa saada. Niisiis tatsasin ma augusti eelviimasel päeval läbi Rootsi vihmase pealinna pisikese paadi pardale, mis meid pea linna teise otsa lainetas, kus kai peal oli terve rida Lexuse uustulnukaid.

Natuke värve vihmases ja hallis ilmas.

Kai lähedal ootas arvukalt Jaapani insenere, kes, samal ajal kui sa oma überuhket krevetikokteili pugisid, olid lahkesti valmis vastama ka kõige tehnilisematele küsimustele, mis sul uue sõiduki sügavaimate hingesoppide kohta pähe võis tulla.

See kõik kõlab peaaegu liiga ilusalt, ent tõsiasi on, et tutvustatav pereliige oli Lexuse uus pisike linnamaastur UX. Kiiremad ja informeeritumad olid temaga juba varasemalt Rotermanni kvartalis korraks tutvust teinud.

Minu jaoks oli see esimene päris kohtumine darthvaderlikult hirmutava, ent piltidelt üsna karismaatilise tegelasega.

Kui rahvas nõuab, siis tuleb anda

Ma valetaks, kui ma ütleks, et ma ei olnud pettunud. Ühest küljest on ilmselge, et linnamaasturite ajastu on kõik autotootjad armutult nurka surunud ning kasvõi hambad ristis tuleb tehases valmis voolida seeriate kaupa kõrgema istumisasendiga liikureid. Kui rahvas tahab tsirkust ja leiba, siis seda peab ta ju ometi saama!

Minu tunded UX-i vastu ei ole päris kindlasti sedavõrd palavad, kui nad on IS-i või LS-i vastu. Samas on ilmselge, et isegi kui sa oled kellessegi ülepeakaela armunud, siis IS-id ja LS-id on need asjad, mis sul kõhus liblikad lendu äratavad, ent nende kõrval seisavad vankumatult UX-id, mis eksisteerivad igas normaalses suhtes ja mis sakivad täiega.

Aga sa kannatad need välja, tihtilugu seda isegi adumata, sest noh… IS ja LS…

Punane number tõmbab liiga palju tähelepanu ja segab üldmuljet saada.

Tõtt-öelda ei teagi ma päris täpselt, kas ma tegelikult jälestan UX-i puhtalt sellepärast, et linnamaasturid on minu jaoks ära rikkunud iga väärikama automargi ning nad on minu jaoks paratamatult automaailma kõige nukramad tegelased, või häirib mind reaalselt UX ise. Samas, mõnikord on nad mind suutnud ka meeldivalt üllatada.

Natuke kõike ja palju ei midagi

UX üritab anda endast parima, et olla parim versioon kahest maailmast – õige pisut ruumikam, kui tavapärane sõiduauto (irooniline, sest peagi on “tavapäraseks sõidukiks” vist pigem linnamaastur, kui väiksem ning madalam sõiduauto), ent ühteaegu võimalikult madala šassii ning istumisasendiga, et pehmendada sinus pettumust – oled langenud kõrgistmeliste autode igavasse lõksu.

Sinine värv päästab, aga mitte palju.

Seda kõike tehes ei ole ta tõtt-öelda kumbagi. LS-iga kohtudes võtsin ma alandlikult tagasi kõik Toyota naljad ja näpistasin end karistuseks kõvasti, aga UX meenutab mulle liialt palju CH-R-i malbemat venda ning ma lihtsalt ei saa seda ütlemata jätta.

Otseselt ei tunne ma end selle pärast eriti halvasti ka – need parketimaasturid jagavad sõbralikult sama alusraami.

Üks isiklik probleem, mis mul UX-iga on, hõlmab tema tagatulesid. See on täpselt sama personaalne kui näiteks igavene langeva sabajoonega maasturite ilu üle vaidlemine, seetõttu olen ma loodetavasti üks vähestest, kellele UX-i ühest tagatulest teiseni ulatuv 120 LED-i hõlmav riba positiivseid emotsioone ei tekita.

Interjööris on olukord parem

Teisalt peab tõdema, et salongis ununeb see üpris kergesti. UX-i sisu on Lexusele omaselt täitsa veetlev ja mul on suuremat sorti nõrkus nende imearmsate liialt läbiõmmeldud istmepolstrite vastu. No nii ilus on, noh!

Uksepolstri juures lõppeb muidugi see nikerdustemaagia otsa ja suurem osa uksest on lihtsalt nukker plastik. Ei mingit takumide käsitööd ega kiriko klaasnikerdusi. Teisalt ei saa koostekvaliteedi üle liialt palju nutta – ei ole õudne ja rehvimüra ei tapa vestlusi.

Tagasihoidlikumat sisu aitavad tasakaalustada kärtspunased istmed.

Sõiduomadused on täpselt sellised nagu ülejäänud auto

Sõidab nagu linnamaastur ja nii ehk naa ei otsi ükski potentsiaalne ostja UX-ist põnevaid seiklusi järsema roolikeeramise käigus. Tegu on ühe variandiga edevamapoolsetest hallimassi maasturihakatistest ja me kõik teame seda. Ja selle võimekuse mängib ta kenasti välja.

Lexuse pisimaastur veereb tehasest välja kahes versioonis. UX 200, mida veab edasi 2-liitrine vabalthingav rida-4, astub edasi 168 hj toel (125 kW). UX 250h ühendab tavapärase bensiinimootori koos hübriidajamiga, mis koostöös toodavad 175 hj (131 kW).

Mootorid on täiesti tavalised, piisavalt võimekad aga mitte mingil moel silmapaistvad.

UX 200 on esiveoline, UX 250h kasutab oma tagasillas asuvat hübriisüsteemi, et realiseerida Lexuse eAWD, mis kirjade järgi on kuni 70-kilomeetrise tunnikiiruseni võimeline kuni 80% jõust kandma üle tagumisetele ratastele, kui selleks peaks vajadus tekkima.

Lexus UX 200-s on CVT käigukast, millele on lisatud parema kohaltmineku saavutamiseks mehaanilisest käigukastist tuttava hammasratta lahendusega esimene käik.

Interjöör on auto tugevaim külg.

UX 250h hõlmab ühtlasti nutikat süsteemi, mis jälgib sinu sõiduharjumusi ühes teeoludega ning annab endast parima, et optimeerida akulaadimist nii, nagu see just sulle kõige kasulikum oleks.

Lexus UX

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.