Paula Johanna Adamson ja Volkswagen Touareg: ballile saabub Tuhkatriinu, aga mis saab edasi?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: Paula Johanna Adamson

Volkswageni kolmanda generatsiooni lipulaev Touareg on istutatud samale platvormile, millel istuvad tema eputistest sugulased Bentley Bentayga, Lamborghini Urus ja Porsche Cayenne.

Seepärast on Touaregi lugu omamoodi Tuhkatriinu muinasjutt. Uhkete embleemidega suured vennad naudivad külluses tähelepanu, olenemata sellest, kui kurnavalt palju toretsevaid detaile neisse peidetud on.

Bentaygasse saad osta pistrikulennutamise komplekti või jahivarustuse. Urusel on hoob sõidurežiimide vahetamiseks, millel on peened itaaliakeelsed olusid iseloomustavad sõnad nagu “sabbia” ehk liiv ja “neve” ehk lumi.

Cayenne’i keskkonsool meenutab lennukit, et sa poleks pettunud kuna väga kalli raha eest said vaid maasturi, millel on Porsche märk. 

Ja siis on Touareg. Viisakas ja väljapeetud tegelane, kes saab oma ülesannetega vägagi tublisti hakkama ning kord kui teda tundma õpid, mõistad, et esmamulje on petlik ning stereotüübid kurjast. Istu diivanile ja lase end üllatada.

Sisu on maha viksitud võõrasema tõllast – sulnid perforeeritud nahkistmed kreemikasvalges rüüs, seltsis lustivad iluõmblused. Ühtseks tervikuks sulav armatuurlaud sisaldab ohtralt ekraane, mis on seadistatavad täpselt sinu vajadusele.

Iga juhi peaks nurruma panema 12-tolline digitaalne näidikupaneel, kus saad kellasid ja vilesid ringi heita nii palju kui süda lustib. Tahad spidomeetrit? Tahad ainult kaarti? Kõike saab! Lõbu lisab juurde 15-tolline puutetundlik ekraan keskkonsoolis, mile kasutajasõbralikkuse kohta võiks ehk nuriseda, ent tobe tundub.

Õukonnapidu ja haldjatolm

Õige õukonnapeo meeleolu saab sisse siis, kui saabub pimedus ning avastad, et interjööri raamistavad veetlevad valgusribad, mis siin seal pudenevad koost ning alles jäävad üksnes haldjatolmu meenutavad tulukesed.

Ja kui see ei tundu piisavalt majesteetlik, leiad menüüst võimaluse seada vihud just seda tooni, mida hing ihaldab.

Õhkvedrustus ja sõidurežiimid lasevad sul otsustada, kas soovid pehmelt ja õõtsuvalt kulgeda nagu Tuhkatriinu pehmed lokid ballisaali tantsupõrandal või eelistad veidi konkreetsemat astumist, nagu siis kui Tuhkatriinu enne südaööd ballilt minema kihutas.

Kusjuures – keegi ei ole neid aga arusaamatult keeruliste võõrkeelsete nimedega varustanud, seega saad ka tõlgita hakkama.

Aga mis saab peale keskööd?

“Peale keskööd” on Touaregi loo puhul võrdne “autost välja astudes”, sest kui interjöör on omaette elamus, siis väljast on tegu üsnagi konkreetse ning konservatiivse disainiga. Üldsegi mitte volkswagenilikult, muide.

Touaregil on Arteoni nina. Jah, veidi välja venitatud ja täispumbatud, aga siiski. Ja olgu disaini hindamine nii subjektiivne kui tahes, siis Arteoni nina on minu meelest veetlev.

Muus osas meenutab Touareg enneolematult palju Audit, mis pole ka otseselt halb paralleel. Kindlasti on tervitatavaid servasid ja nurgelisust tunduvalt enam võrreldes varasega, aga ühtekokku moodustavad nad tagasihoidliku terviku, mis linnapilti ilusasti sisse sulab ja Tuhkatriinuna ära kaob.

Ta ei nõua tähelepanu

Touareg pakub sulle tõelist sõidumugavust ning temas on olemas kõik, mida sa autolt oodata võiksid ja enamgi veel. Ruumikus ei ole selle auto puhul probleem, eriti kuna insenerid on suutnud teda võrreldes eelmise variandiga veelgi mahukamaks venitada, hoides kaalu madalamal tänu kergematele metallisulamitele.

Arvukad juhiabid ning mugavusfunktsioonid teevad temast väärtusliku kaaslase ning ainus puudus, mis tal võrreldes oma edevate sugulastega on, on ilmselt põnevus.

Ta ei möirga ega astu edasi nagu Urus, tal pole nooblit Porsche märki, mis nähtavasti õigustab sportautoliku maasturi autentsust Cayenne’i puhul. Aga teisalt teeb ta ära kõik vajaliku, mida temalt ratsionaalses maailmas paluda võiks.

Väga enesekindel hind

Touaregi hinna neelavad alla tõenäoliselt need, kes ta olemust piisavalt hinnata oskavad. Baasmudeli hinnaks on 58 571 eurot, ent mootori ja lisavarustuse upitamine tõstab hinna üle 90 000 euro.

Sakslastest konkurendid BMW X5 ning Audi Q7 jäävad sarnasesse hinnaklassi, mis seab küsimuse alla, kas eestlane Volkswageni märgi eest nii palju tugrikuid välja on nõus käima?

Sellises klassis lahkub ratsionaalsus tihti valemist sama kiiresti kui Tuhkatriinu kesköö saabudes ballisaalist ning asemel tulevad emotsioonid. See, et auto on oma hinda väärt, sai proovisõiduga selgeks. Nüüd peab Touareg ära veenma ka potentsiaalsed printsid ja printsessid.

Jah, osta,

Touareg vastab kõikide omaduste poolest luksusmaasturite klassi standarditele, sealhulgas ka hinna osas. Tervet kuningriiki väärt kõüsimus on, et kas ka ostjad näevad Tuhkatriinus varjatud printsessi?

Volkswagen Touareg

Mootor3,0 V6 turbodiisel
Võimsus286 hobujõudu
Hindal 58 571 eurot (testiautol alates 63 546 eurot)

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.