Test

Paula Johanna Adamson: kas hõbetikanditega Lexus LS500 maagia on jätkuvalt alles?

Fotod: Paula Johanna Adamson

Esimene minu sulest ilmunud proovisõidulugu ilmus veidi enam kui kolm aastat tagasi ja autoks oli värskelt täiesti uue põlvkonna saanud Lexus LS500. Kogemus oli võrdlemisi erakordne. Esmajoones seetõttu, et ma olin küll tolleks hetkeks istunud paarikümne auto roolis, aga enamik neist olid sajandivahetusest pärit BMW-d.

Lisaks sellele olin ma tulihingeline ossitar. See, kes ei puudu eeskujulikult üheltki parklakogunemiselt ja kes oma kaheliitrise mootoriga BMW’ga iga foori tagant järgmiseni süstis. Noh, saate aru küll.

Tagasi mõeldes on imetabane, et toimetus mind toona terveks nädalavahetuseks pea 140 000 eurot maksva auto rooli usaldas. Samas oli tegu väga eduka eksperimendiga, sest vähe sellest, et LS jättis mulle kustumatu mälestuse, oli see ilmselt üks põhjuseid, miks ma veidi peale seda enda esimeseks tõsiseltvõetavaks autoks Lexus IS-i ostsin. Ehkki see rändas juba mõnda aega tagasi edasi järgmise omaniku kätte, igatsen vahel ikka IS-i ventileeritud istmeid ja Lexuse meeletult sümpaatset esindust.

Tänaseks on minust saanud natuke rohkem päris inimene, vähemalt nii meeldib mulle mõelda. Liikluses oskan eeskujulikult käituda, numbrimärk ei ole enam klaasi taga, bemm on sellest sajandist ja õhtustesse parklatesse ka enam ei jõua, sest muu elu tahab elamist.

Kas LS suudab mind taas võluda?

Lisaks sellele olen ma täna sõitnud päris mitme autoga, mis on nii luksusvarustuse kui ka hinnasildi poolest Lexus LS-ist peajagu üle. Natuke nõme isegi, aga Bentley’t testides ei tule enam liblikad kõhtu ja kukalt põrutavad kiirendused enam ei üllata.

See on vist autoajakirjanduse üks negatiivseid külgi, et noh, isegi kui sõidad igapäevaselt suvalise tomatiga, siis mingist hetkest on kõik testiautod ju lihtsalt autod, lihtsalt osad lähevad jaburalt kiirelt kohalt ära, osad lärmavad rohkem kui teised ja osades on rohkem Alcantarat ja süsinikkiudu. Neli ratast on ikka, no ja isegi kui on kolm, mis siis.

Niisiis olen vahel tagasi mõelnud oma Lexus LS 500h testile kartusega, et kas ma täna ka LS-ist nii palju lugu peaks? Nüüd siis tekkis mul võimalus selles teemas lõpust selgust saada, sest kohale jõudis 2021. aasta LS 500h mudeliuuendus.

Mis on uut? Tuled ja pisidetailid on veidi ülbemaks nokitud, vedrustus on värskenduse saanud, suures plaanis on muutused siiski pigem tagasihoidlikud. Toonane testiauto oli helepruuni nahksisuga, mis on siiani mu vaieldamatu lemmik.

Sel korral oli testiauto mustast nahast sisuga, iludetailideks hõbedane tikand ning metalsed detailid uksepolstrites ja tume puit, Lexuse keeles nishijin ja haku. Ehkki kordades igavam, siis endiselt meeletult ilus kombinatsioon. Kiriko lihvklaas jääb endiselt kõige veetlevamaks iluliistu valikuks! Helisüsteem on endiselt hämmastav. Laekõlarid on ikkagi üks imeline leiutis ja muudavad kogu helielamuse nii palju paremaks.

Mis puutub sõiduelamusse, siis päris kindel on, et mulle seal roolis ikkagi istuda ei meeldi. Mitte, et temaga halb sõita oleks – üldse mitte. Väga tore on, mugav, vedrustus on meeldiv, edasi astub täpselt nii palju, kui üks tõeline maanteelaev seda tegema peaks, aga mitte ka oluliselt rohkem. LS500 ei ole kindlasti mitte sportluksussedaan.

Kui palju maksab autojuht?

Aga seal taga on ikkagi nii palju toredam. Voldid esimese rea kõrvalistuja istme kägarasse kokku, sõidutad tagumise istme mootorid kõige lebomasse asendisse ja paned massaaži tööle. Ja siis mõtled, et kes seda autot kunagi üldse ostab ja kui auto maksab 146 000 eurot, siis palju autojuht maksab?

Ja see on endiselt kõige põletavam küsimus, sest kuigi mu elukaaslane oli armsasti nõus mind suurema osa testist ringi sõidutama, siis igapäevaselt oleks tööle saamine siiski probleem, sest ta ju käib ka tööl… Ometi on ummikus istumine tüütu, isegi kui seda teha Lexuse lipulaevaga.

Seal on superhea magada – proovisin. Sülearvutiga tagaistmel tööd teha on suisa lust. Ma küll ei proovinud, aga HDMI-ga saab tagumise rea ekraanidel vist PlayStationit ka mängida, kui tahta, ja kui see ei ole äge, siis ma ei tea, mis on. Mis puutub potentsiaalsetesse klientidesse, siis nad ei tohi minust eriti pikemad olla. Ma olen 170 cm pikk ja täieliku leboasendi saavutamiseks on see üsna kriitiline piir.

Mitmed esimese maailma probleemid

Ekraan on endiselt Lexusele omaselt iidamast-aadamast, aga see ei ole probleem, sest suurema osa ajast kasutad Apple CarPlayd ja siis sa isegi ei tea, et see menüü vananenud on. Vahepeal saab lihtsalt massaaž otsa ja siis peab uuesti sinna koledasse menüüsse minema ja otsast peale panema. See, kusjuures, on ka oluline probleem – massaažile ei saa panna seadet, et see ennast kunagi välja ei lülitaks. Iga paarikümne minuti tagant peab uuesti alustama.

Soft-close on ka jube aeglane – jõuad juba pahaseks saada, et uksed ennast ise kinni ei “lutsuta” ja siis viimasel hetkel, kui vererõhk juba üleval on, hakkab see tööle, kui sa pole jõudnud veel ise sekkuda.

Mulle meeldib LS ikka veel. Võib-olla mitte nii hullupööra palju, kui kolm aastat tagasi, sest minus on natukene rohkem seda pagana pragmaatilisust, mis sunnib mind möönma, et selle auto potentsiaalne turg on siiski jube väike. Aga teisalt pole ma kindel, kas see on üldse Lexuse jaoks oluline argument.

LS on brändi mõttes endiselt imeline saavutus, mis võtab kokku Lexuse olemuse kõigi nende Kiriko lihvklaaside, Naguri alumiiniumi ja muude pisidetailidega, mis kogu muule mugavusele ja luksusele punkti panevad.

Ma olen endiselt väga tänulik, et mõni päris Lexus veel töös ja tootmises on, isegi kui lihtsam ja odavam oleks kõik platvormid Toyotaga ühendada ja poolpiduseid lahendusi teha (Lexus ES, ma vaatan sinu otsa). Nüüd jääb üle loota, et see platvorm saab uuenduse ka kolme ja kuue aasta pärast ja ühel hetkel suudab Lexus pakkuda lahenduse ka mu juhiprobleemile, tehes LS-i isejuhtivaks. Siis poleks mul peale hinnalipiku enam ühtegi vettpidavat argumenti, miks ma ei peaks seda autot ostma.

Jah, osta,

kui sa oled inimene, kes otsib luksusautost rohkem seda luksuse osa kui rajusid sõiduelamusi. LS500 sõitjateruum on täis kunsti ja peent käsitööd ja kõige parem elamus ongi tagaistmel sõites.

Lexus LS500h Luxury

Mootor3,5-liitrine V6 + elektrimootor
Võimsus264 kW (359 hj)
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus 0-100 km/h5,5 s
Kütusekulu9,0-9,2 l / 100 km
Hindal 97 200 eurost, proovisõidu auto hind 146 000 eurot

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.