Test

Paula Johanna Adamson sõitis oma unistuste Jaguariga, aga kas see oli viga?

Esimesest kohtumisest on möödas aastaid, aga kas tuha all söed veel hõõguvad? Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

See auto on olnud aastaid mu unistus ja päev temaga ei suutnud seda erilist suhet purustada. Jah, mootor oli vaid 2-liitrine, aga hinnakirjas on ka V6 ja V8 versioonid. Kui sul pole rohkem kui kahte istet vaja, siis osta ja erine hallist massist.

Minu ja F-Type’i lugu sai alguse ammu enne seda, kui ma load sain. Sattusin tookord emaga Inchcape’i esindusse kaasa jõlkuma, kui ta jälle oma briti maasturi hoolduste ja garantiidega jändas.

Ja seal ta oli. Erkoranž, pisike, meeletult armas ja tol ajal minu jaoks erakordselt superautolik.

Olgem ausad, ma ei olnud väga palju selliseid autosid nii lähedalt vaatama sattunud. Vabalt võib olla, et kui mu ema oleks tol ajal näiteks Porsche maasturiga sõitnud, siis oleksin esinduses Caymani ära armunud ja F-Type ei sõrmitseks mu hingekeeli mitte karvavõrdki.

Kui sügisel pildistada, siis sellise taustaga.

Sellest autost sai sportautode sünonüüm

Juhtus aga hoopis Jaguar. F-Type’ist sa minu jaoks see auto, mille ma vältimatu rikastumise korral viivitamatult ostaks. Ma teadsin häguselt juba tol ajal, et V6 ja V8 on vahvad sõnad, see lisas asjale veel enam võlu.

Nende müügimees lasi mul veel autos ka istuda. Nii nad vist väikeste tüdrukute unelmaid kujundavadki!

Disainis on kõik asjad õigesti, ühtegi viga ei leia.

See silmapaistva disainiga pisike putukas on sellest ajast saati mulle ülimalt meeldinud. Vahel tuletab end jälle meelde, vahel ununeb kuhugi sügavasse mälusoppi. Kuni selle aasta Tartu Motoshowni, kui ühest hallist teise jalutades vaatas minuga tõtt 2018. aasta valge F-Type.

Kõik tuli jälle meelde

Ratsionaalselt võttes oleks see üpriski pettumustvalmistav, et ühest sportautost on tehtud latti madaldav 2-liitrine versioon. Narrimine suisa.

Teisalt aga ronis kuskilt esile seesama aastatetagune verioranž V8 putukas ja vaip tõmmati korraga alt ära. Nii ilus noh!

2 liitrit ja 300 hobujõudu. Vähe ei ole, aga pakutakse ka V6 ja V8 mootoreid.

Asi viis selleni, et üks selle aasta viimaseid kabrioilmasid õnnestus mul veeta oma unistuste Jaguari 2-liitrise mänguversiooniga.

Ootamatult meeldiv minimalism

Teate, ta on nii tore auto. Nii vastikult tore ja samal ajal täiesti vastandlik mu tavapärasele maitsele. Mulle meeldib, kui salongis on kreemjas nahk ja kiriko käsitööklaas ja ülikeerukad niidinikerdused.

Rahustav ja ilus minimalism

F-Type on seest konkreetne ja minimalistlik. Antud mudeli armatuurlaud oli tagatipuks ka veel must. Ja ometi nii lummavalt ilus. Kroomkiisu roolirattal on kogu bling, mida sellesse autosse igatseda oskaks.

Olemuselt jäi F-Type enne proovisõitu minu jaoks kuhugi Porsche Caymani ja 911 vahele. Tunnetuslikult, aga ka võimsuse ja hinnaklassi mõttes. F-type hinnad lõppevad seal, kus algab 911. Samas on kõige kangem F-Type 550-hobujõuline, Cayman GTS “kõigest” 365 hobujõu.

Peale proovisõitu seda tunnet enam ei ole. Cayman on tuduvalt rohkem … mm, kuidas öeldagi, kohal oma olemusega kui F-Type.

On ju ilus?!

Kass sooja ahju otsas

F-Type on pigem selline väljapeetud tagasihoidlikum poolmetsik nurrumasin, kellele tegelt ikkagi veits meeldib sooja ahjutruubi peal lebotada ja poekonservi süüa. Cayman ja 911 on lihtsalt need metskassid, kes su tükkideks rebivad ja emastele eputamiseks viivad.

Ometi on temas piisavalt mängulisust. Klapid saab nupuvajutusega valjemaks teha. Tulemuseks on tekkivat müdinat kuulates igatsev tunne, et ei tea, mismoodi see V8 veel nurruks?

Sport- või sportlik auto?

Kaheliitrine F-Type on ilmselt auto neile, kes näevad selles autos ainuüksi sportlikku olemust, ent ei plaani teda kunagi jõudluse osas proovile panna.

F-Type’is säilib pehmele kodukassile omaselt igapäevaautole sobilik mugavus. Istmed hoiavad kurvis ilusti paigal, ent samas ei tuleta end liialt meelde. Täpselt ideaalne osa kahest maailmast, millest üks on kiired kurvid ja jõudluse mängumaa, teine on päikselise ilmaga katuseta kulgemine läbi suvise linna.

Puhas ja sile disain, kasutaks isegi sõna põhjamaine.

300-hobujõuline mootor viib 1525-kilose tühimassiga autot edasi küll, aga mitte kuigi märkimisväärselt. Teisalt aga on ilmselge, et tõelise sportauto pähe ostavad F-Type’i üksnes tõelised kiisuentusiastid. Näiteks 16-aastane Paula.

Kas oma unistuste autodega ei tohiks sõita?

Ma olen kunagi välja öelnud, et oma unistuste autodega sõitmine võib üpris valusalt reaalsusega lajatada, mistõttu tasuks unistused siiski unistusteks jätta.

Isegi logo on Jaguaril äge.

Viimane pettumus oli mul Lamborghini Gallardoga, mille salongi koostekvaliteet oli pehmelt öeldes odav. Tänaseks pean tõdema, et lambopisik on vaikselt ennast uuesti ellu äratanud, sest Aventador tundub juba täitsa paljulubav.

F-Type’iga läks tunduvalt paremini. Võtan sõnad tagasi – unistuste autodega kindlasti tasub sõita, nii saad teada, kas nad on unistamist väärt või tuleb mõni uus ihaldusobjekt leida.

Miks ma ei osta omale F-type’i?

F-Type suutis mind vaatamata oma kahele liitrile positiivselt üllatada ning hoidis emotsioonid laes kuni selle hetkeni, kui võtmed tagasi pidin ulatama.

Kaks istet on liiga vähe, muidu ma ilmselt juba otsiks teist ja kolmandat töökohta.

Ainus põhjus, miks ma teda täna endale päriselt ei osta on puhtalt ratsionaalne – mul ellu ei mahu praegu 2-kohaline sportauto.

Vähemalt mitte enne, kui mul on igapäevaauto, mis mulle igal hommikul närvikõdi ei paku, kas täna saab tööle minna või ei? Kui mul oleks muus plaanis autodega paigas, siis F-Type oleks tore lisa autoparki. Kindlasti ei oleks see auto, mis garaaži ees seisab ja üksnes rajapäevi ootab.

Pilt, mis on kadunud

Lootsin, et siia artikli juurde saan riputada pildi tollest korrast, kui ma F-Type’i ära armusin. Mu emal kunagi oli pilt kõrvuni naeratusega 16-aastasest Paulast, kes F-Type’is istus.

Ma tegelikult ei taha sellest autost lahti lasta.

Tuleb aga välja, et telefonipiltide arhiveerimine ei ole mu küberemme tugevaim külg, seega pilt on tänaseks teadmata kadunud. Õnneks ma ise mäletan seda tunnet.

Jaguar F-Type

Mootor2-liitrine, bensiin
Võimsus300 hj
Pöördemoment400 Nm
Kiirendus 0-100 km/h5,7 s
Keskmine kütusekulu7,2l/100 km
Tühimass1525 kg
Hindal. 69 900 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.