Test

Paula Johanna ja Cayenne Coupé: naaber võib niimoodi arvata, et ostsidki Porsche sportauto

Kui valgust ja panoraamkatuseid ei kannata, saad tellida süsinikkiust peavarju.Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

Kupeemaasturite üks ilusamaid versioone. Muus osas tavapärane Porsche tase, millele on objektiivselt raske kehva hinnangut anda.

Esmapilgul võiks arvata, et Cayenne Coupé on järjekordne lisa lõputuks veninud linnamaasturite jadale ning rohkemat polegi öelda, kui et vana hea Cayenne, millele on saba peale midagi rasket kukutatud.

Siiski peab tõdema, et enne seda kukutamist on tehtud ära päris korralik arendustöö. Jah, ta on kallim ja ebapraktilisem, aga kõikide muude murede jaoks on Porschel vastus tagataskus valmis.

Tegu on ilmselgelt Cayenne’iga, ent üldine välimus mõjub sportlikumalt. Esiteks seetõttu, et tal on teravamad ja konkreetsemad kerejooned, mis koos laiendatud puusajoonega annavad talle rohkem musklis ilme.

Tagaosa langeb täitsa maitsekalt.

Teiseks loomulikult sellepärast, et sul on adaptiivne tagaspoiler. Kui aed sinu ja naabri vahel ulatub umbes täpselt Cayenne’i peegliteni, siis võib juhtuda, et su naaber arvab hetkeks, et sa ostsid mingi päris Porsche sportauto, mitte linnamaasturi, sest sealt ülespoole on tal klassikaline Porsche profiil.

“Tavaline” katus on lisavarustuses

Cayenne Coupé standardvarustus sisaldab 20-tolliseid valuvelgi, PASM süsteemi, Sport Chrono paketti ning panoraamkatust. Küll aga võid sa teha lisainvesteeringu ning vahetada klaasist katuse välja süsinikust katuse vastu, mis sisaldub eraldi sportpakettides.

Kas te olete Sloveenias käinud? Ilus maa, aga veelgi ilusam koos Porschega.

Need sportlikud varustuspaketid sisaldavad lisaks veel 22-tolliseid alumiiniumvelgi, mis kaaluvad kaks kilogrammi vähem, kui samas suuruses valuveljed. Lisaks saad veel klassikalise mustvalge ruudumustriga istmetekstiili ning Alcantara detaile salongis.

Cayenne Turbo Coupé variandile lisandub veel ka sportlikum väljalaskesüsteem. See pakett ühtlasi vähendab su nullist sajani kiirendusaega 0,1 sekundi võrra.

Kolmas iste on tasuta

Tagumises reas on standardis istmeid küll kaks, ent ilma igasuguse lisatasuta võid soovikorral saada juurde ka kolmanda. Kes muretseb pearuumi pärast, siis Cayenne Coupé katusejoon madaldab lage 20 mm, küll aga on tagumise rea istmed madalamad suisa 30 mm võrra, seega pearuumi osas pole Coupé tavalisest Cayenne’ist sugugi mitte kehvem.

Valikut peab elus olema, muidu läheb üksluiseks.

Cayenne Coupé baasmudel on kolmeliitrine kuuesilindriline turbomootor, mis annab välja 340 hj ning 450 Nm väänet. Sport Chrono Package võimaldab nullist sajani kiirendada kuue sekundiga. Tippkiiruseks on 243 km/h.

Cayenne S Coupé, mille kapoti all on 2,9-liitrine V6 mootor kahe turbolaaduriga, annab välja 440hj ning 550 Nm väänet. Tippkiiruseks on 263 km/h.

Tippmudel Cayenne Turbo Coupé, millel on neljaliitrine V8 mootor kahe turbolaaduriga, saavutab 550 hj ning 770 Nm väänet ning kiirendab sajani 3,9 sekundiga. Tippkiiruseks on 286 km/h.

Turbo, mida kasutada sai väga harva.

Võtame kohe selle kõige ägedama!

Sloveenias oli meil Cayenne Coupé’ga tutvumiseks kaks päeva. Esimesel päeval otsustasime õhinal Cayenne Turbo kasuks, sest noh, see on ju kõige ägedam. Navigatsioonisüsteemi eelseatud marsruut oli 190 km pikk, ent selle läbimiseks ennustas süsteem neli tundi, mis tundus esialgu naeruväärne.

Sõitma hakates istusime esialgu Ljubljana lähistel ummikus. Üsna irooniline on ummikus istuda autoga, millel on 550 hj ja mis rõhub sportlikkusele, olgugi et ta on linnamaastur.

Kui maastur, siis maastikule.

Peale ummikuid läks muidugi paremaks – algasid mägiteed, mis kulgesid läbi alpiaasade ja ehkki see kõik kõlab muinasjutuliselt, ja kusjuures, see oligi, siis Turbost polnud küll suurt kasu.

Täiesti kasutu Turbo

Tõenäosus, et sulle tuleb pimedas ülesmäge kurvis vastu auto, mis ei ole pisike prantslane, on üsna väike. Aga kui sulle peaks vastu tulema veoauto või kasvõi samasuur laiade puusadega (tagatiibadest 18 mm laiem kui tavaline Cayenne!) Porsche, siis parem oleks, et sa oled veatult oma teepoolel, sest teed on kitsad ja kurvid on täiesti pimedad.

Ehkki kiirusepiirang oli entusiastlikult 90 km/h, siis üle 60 km/h pelgalt autoga sõita ei õnnestunud. Roolimine – kenasti täpne, vedrustus – sööb tublisti ära kehvavõitu asfaldi. Mootor? Töötab… Ehkki tänu adaptiivsele silindrite süsteemile oli neli ilmselt suurema osa teest talveunes.

Porsche valikust on päris mitmeid väga erksaid värvitoone.

Teisel päeval sõitsime teist marsruuti pidi Ljubljanasse tagasi ja tee oli palju vingem. Kulgesime samuti mööda nii alpiaasadest, humalaistandustest kui ka viinamarjaväljadest ning läbisime mitu mäeahelikku, ent teed olid laiemad ning kurvid pisut pikemad. See oli tee, kus selle autoga päriselt sõita kannatas.

Või noh, kus oli päriselt lõbus ning pea ei pööritanud. Kiirused olid sellised, et kohati andis endast aimu ka tagumiste rataste keeramine.

Vaateväli on taga traagiline

Cayenne Coupé on tõsine linnamaastur. Porsche on suutnud uue langevate sabajoontega linnamaasturi trendiga kaasa minna, näidates, et selle žanri esindajad ei pea disainilt välja nägema veidrad ja võõrad.

Kolmanda istme saab keskele täiesti tasuta, kui selline vajadus peaks olema.

Cayenne Coupé disain mõjub loomulikult ja elegantselt ning ehkki vaateväli taha on meeletusuurte piilarite tõttu traagiline, on selle kompenseerimiseks olemas vajalikud abivahendid – parkimiskaamerad ees ja taga on standardvarustuses olemas.

Jah, ratsionaalselt ei ole Cayenne Coupé’l kuigi suuri eeliseid tavalise Cayenne’i ees. Ta sõidab sama hästi, ta maksab rohkem ning mahutab vähem pagasit.

Kinni saab end hoida nii maastikul kui ka ringrajal. Ilmselt ka juht.

Küll aga tasub tõdeda, et tihtilugu ei ole need otsused kaugeltki ratsionaalsed ning vaadates X6 ning GLE populaarsust võib ainult aimata, kui palju on kliente samas klassis autole, mis ei näe disainilt välja imelik derivaat.

Linnamaasturite populaarsus pole kuhugi kadumas ning võib kindel olla, et kui ilmub uus pilkupüüdev, elegantne, viimistletud ning võimas isend, leidub ka turul piisavalt ostjaid, kes ennast sellega hellitada otsustavad.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.