Peeter Koppel: See ei ole ratsionaalne. See ei ole normaalne. See on Porsche!

Jah, osta,

Tegemist on ühte pakendisse pandud tohutu koguse (heade) omaduste summaga, mis muudab selle auto sisuliselt selliseks, et tal lihtsalt ei ole rivaale. Keegi ei kahtlegi, et kõik sakslased suudavad väga häid autosid teha, kuid tavamudelile liiga sarnane sõiduriist ei anna Porschega võrreldavat sündmust välja.

Fotod: Paula Johanna Adamson

Kuskil Tallinna eeslinnas elab üks päris tore perekond. Ridaelamu. Kaks lahedat last. Ilus kuldne retriiver. Muhe pereisa ja tema natuke kuri naine. Natuke, mitte liiga. Ja olgem ausad – ega see naine pole kuri millegi muu peale, kui selle peale, et tema muidu tore mees ei ole vaatamata oma vanusele suutnud veel täiesti täiskasvanuks saada.

Pidevalt on tal mingite autode ja mootorratastega mingit tegemist ja sõitmist, samas kui muru jõuab veidi liiga pikaks kasvada ja hekk on pügamata.

Ei, kõik saab alati lõpuks tehtud – ning ka see on tegelikult väärtus, et mees ei vahi tüüpilise eesti mehe kombel pilvises meeleolus pidevalt kaugusse ja ei lase kuuldavale südantlõhestavaid ohkeid. Mees on rooli tagant välja ronides näiteks alati rõõmus. Äkki isegi liiga? Millega see, suslik, tegeleb?

Oma seadusliku abikaasa eest on mehel õnnestunud tänaseni edukalt varjata, et nende perekonna kaks viimast peamist autot pole olnud päris tavalised. Noh, välimuselt on nad siiski olnud sarnased neile, millede arv linnapildis kasvab koos majanduskasvuga.

Kui universaalkerega veidi vanemalt M5-lt veidi neid kirju vähemaks kruvida, ei pane ju vähem teadlik silm tähelegi, et äkki on kilovatte poole rohkem kui mõistlik oleks. Suurevõitu velgi on teistelgi.

Samuti peab midagi natukene teadma, kui on tahtmine tuvastada, et selle praeguse Audi kapoti alla on ära mahutatud Lamborghini V10.

Meil on ju tavaline auto?

Seni on kaks korda napilt läinud, et mees oleks peaaegu vahele jäänud. Esimest korda siis, kui naisel tekkis küsimusi tanklas kuluvate summade suhtes, kui ta ise tankima pidi.

Teine aga siis, kui naine pidi oma ja naabri lapsed naabrinaise väliselt sarnase A6ga nukuteatrisse viima ja küsis hiljem, et mis seal autol viga oli, et tal nii raske oli ennast edasi vedada? Mees viis jutu ruttu mujale.

Sellele, kui tark, tore ja tegelikult üldse-mitte-kuri ta naine tegelikult on. Ilus ka. Seda ta muidugi ei tea, et see viimane võtab naiselt jälle selgelt rohkem ressurssi, kui tema omakorda teab. Teatavasti ka kõige harmoonilisemas abielus on see raha, millest abikaasa ei tea, rohkem väärt, kui see, millest ta teab.

Siit jõuame aga peakangelaseni – kui see konkreetne mees suudaks oma abikaasale maha müüa fakti, et ta ei kasva kunagi täis ning et auto võib maksta rohkem, kui nende veidi soodsamal ajal ostetud ridaelamu, poleks küsimust, milline oleks perekonna järgmine sõiduriist.

Maailma esimene päris pere-Porsche! Universaalkerega (naine kutsub seda koerakohaks) Panamera Sport Turismo Turbo. Koerakoht – olemas! Neli ratast veavad – praktiline! Tagaistmetel kenasti ruumi.

Võrreldes tava-Panameraga on ka pikkadel tegelastel tagaistmel näiteks täitsa mõnus. Ja loomulikult see roolitunnetus ja kiirendus (3,6 sek), mis tekitavad naeruturtsatuse igal korral, kui mõelda, et tegu on Porsche ja ikkagi sisuliselt universaaliga.

Disain on parem kui tavalisel

Disain võib muidugi vastandlikke tundeid tekitada, kuid on siiski õnnestunum kui tava-Panameral. Sõna “ilus” paistsid autoga minu proovisõidu ajal kokku puutunud kasutama sama tihti kui sõna “äge.”

Muidugi võib ridaelamu naabritel tekkida küsimusi, miks nende aknaklaasid hommikuti vibreerivad, kui naabrimees kogemata liiga vara summuti sportrežiimi keerab? Aga mis siis?

Tegemist on ühte pakendisse pandud tohutu koguse (heade) omaduste summaga, mis muudab selle auto sisuliselt selliseks, et tal lihtsalt ei ole rivaale. Või, kui on, siis ei mahu need ühte kesta. Kui keegi tahaks siinkohal rivaalide osas ikkagi vaidlema hakata, siis sorry, see on Porsche.

Keegi ei kahtlegi, et sakslased suudavad väga häid autosid teha, kuid tavamudelile liiga sarnane sõiduriist ei anna Porschega võrreldavat sündmust välja.

Pere-Porsche… See ei ole ratsionaalne. See ei ole normaalne. Aga mis siis, et ei ole? Kui vajalik (tohutu) finantsvõimekus on olemas ja tahtmine millegi järele, mis on kiire, lahe ja…noh…veidi ka praktiline, siis on see 550-hobujõuline elajas sellisele tegelasele, kes ise roolis tahab istuda, ilmselt kõige toredam valik.

Sarnasesse hinnaklassi trügivates ja mustades limusiinides ei ole lihtsalt seda miskit. Lisaks nagu ei tahaks ka ju autot, mis veidigi vanemana seostub end alfaisaseks pidava keskealise tegelasega, kes arvab, et mustad viigipüksid sobivad nahktagi ja kauboisaabastega.

Ja see mees, kellest alguses sai kirjutatud – no ta võiks oma naise vähemalt proovisõidule viia. See, et see auto ka kõige autokaugemale inimesele naeratust näole ei too, pole lihtsalt võimalik. Vanemaks saades muutuvad unistused mõistlikemateks. See auto tõestab, et see ei pea nii olema.

Jah, osta,

Tegemist on ühte pakendisse pandud tohutu koguse (heade) omaduste summaga, mis muudab selle auto sisuliselt selliseks, et tal lihtsalt ei ole rivaale. Keegi ei kahtlegi, et kõik sakslased suudavad väga häid autosid teha, kuid tavamudelile liiga sarnane sõiduriist ei anna Porschega võrreldavat sündmust välja.

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

Mootor4-liitrine topeltturbo V8, bensiinimootor
Käigukast8-käiguline automaat, nelikvedu
Võimsus550 hobujõudu
Pöördemoment770 Nm
Tippkiirus304 km/h
Kiirendus 0-100 km/h3,6 sekundit
Kütusekulu9,4-9,5 liitrit saja km kohta
Hindalates 159 720 eurot (Turbo Sport Turismo)