Peeter Koppel: Škoda Superb on parem kui liinibuss!

Auto nii suur, et tagaistujaid pole peaaegu kuuldagi.

Autogeeniusel on poliitika – selleks, et Koppel ülbeks ei läheks, tuleb ta aeg-ajalt sundida ka mõne tavalisema auto rooli. Ja mitte ainult – kirjutama peab ikka ka!

Ise Koppel muidugi seda ülbeks minemist väga ei karda, sest saladuskatte all võin öelda, et mulle enamasti sobib peaaegu igasugune auto, sest kunagised kokkupuuted Lasnamäe ühistranspordiga on kontrastina liigagi selgelt meeles.

Ühistranspordi kuldajad

Seal nimelt juhtus ülepäeva midagi, mille juhtumine praegu ja täna oleks üleriigiline uudis, mis saaks Laserisse – või vähemalt Pealtnägijasse. Trügimine, sõim, nõrgemate eemaldamine bussist (ei, ma ei tee nalja!) ning seejärel sprottidena kollases Ikaruses reisimine, kusjuures põhjamaiselt suures isiklikus intiimtsoonis on korraga vähemalt kaheksa inimest. Selle show toimumise ajal poes veel süüa midagi oli, kuid WC paber oli juba läinud!

Suvel lisandusid toona Lasnamäel kogetule omaette imelised kogemused linnalähiliinidega, kus bussis olid saunatemperatuurid ja piinav hapnikupuudus – ning iga kord, kui keegi sirutas käe akna või katuseluugi poole, tuli suvalisest nurgast hele kraaksatus, mis viitas mille iganes avamisel tekkivale tuuletõmbusele ja sellele, kuidas kõik bussisolijad kindlasti selle tagajärjel kopsupõletikku surevad. Ja seda kohe. Jah. Avatud aken. Tuuletõmbus. Kõik. Elusalt jõuab kohale ainult bussijuht. Paremal juhul.

Sellisest reisimisviisist on arusaadavalt isegi 84nda aasta Opel Ascona  parem. Seega seni, kuni ma saan suvalise ülevaatusest puhtalt läbi mineva autoga sõita, toimub minu igasugune ving ja virin ning nurisemine Maslow (liiklemis)vajaduste püramiidi ülemistel astmetel.

Škoda Superb on parem kui Ikarus!

Liiklemiseks pole väga palju vaja ning seda miinimumtaset ületades – sellest edasi on kõik boonus! Siinkohal võikski läpaka kinni lüüa, sest värske Škoda Superb on parem kui buss number 35 aastal 1992. Värske Škoda Superb on parem ka, kui suur ports täna liiklevaid neljarattalisi. Kõik!

Oluline lisavarustus, mis ei lase sul unustada, millega sõidad.

Tegelikult muidugi on lood veidi keerulisemad. Nimelt on kunagisest üle meigitud eelmise põlvkonna Passatist saanud omaette auto ja sugugi mitte halb! Täitsa suur sedaan, kus võib tagaistmel rahulikult amatöörkorvpallureid ja modelle vedada. Juht peab tagaistmetel istujatega vestlemiseks suisa häält tõstma. Ei, mitte müra pärast. Sellepärast, et see va tagaiste on nii mahedalt kaugel.

Seega sobib Superb kenasti ka suuremate onude vedamiseks – kui vaid nende vööümbermõõduga proportsioonis olev ego suudaks selle kaubamärgiga harjuda.

Hea küll – kui ma peaksin selle endale soetama, tahaksin ma ehk suuremat diiselmootorit (või hübriidi!) ja neljarattavedu, kuid muidu pole Superbile enam lihtsalt midagi ette heita!

On see siis odav Volkswagen?

Seda, et tegu on justkui VW kontserni odavbrändiga…seda on võimalik tunnetada ainult tagaluugi sulgemisel, mille plekine kõla meenutab ehk neid samu aegu, kui Tallinnas liikusid kollased Ikarused. See on ka kõik!

Kui varasemalt tundus, et Škoda hoidis kokku heliisolatsiooni ja viimistlusmaterjalide pealt, siis enam mitte. Jah, heliisolatsioon võiks olla parem, kuid ma kahtlustan, et premium-tasemele jõudmiseks piisaks täna vaid sadade eurodega mõõdetavast summast ja kellestki toredast, kes täiendavat heliisolatsiooni paigaldaks.

Samuti oli proovisõiduautol hele sisu ning ka sellega harmoneeruva heleda plastiku suhtes ei ole võimalik midagi kobiseda. Täiesti okei. Alles paar põlvkonda tagasi oli näiteks justkui nooblim Passat seest kõvasti jubedam.

Passat, mis on ühe Kia võrra kallim

Superbi saigi proovitud nädalavahetusel, kus saatus võimaldas sõita ka Superbi kallima sugulasega. Nimelt ülivärske VW Passat Altrack’iga, mis oli Superbist nii umbes ühe KIA Cee’di võrra kallim (34 000 vs 56 000 eurot).

Volkswagen Passat Alltrack, mille proovisõiduauto hind oli 56 000 eurot.

Neljarattavedu. Diisel. Tõkestamatult Audi-kvaliteedile lähenev interjöör. Tagaluuk, mis sulgub ilma plekise kõlata. Ojaa! Aga see, sunnik, on terve Ceed’i võrra kallim ning opereerib juba hinnatasemetel, mis võimaldaks pigistada välja korralikumapoolse neljarõngalise numbriga 6! Vähemalt laoauto eripakkumisena. Või siis väga korraliku neljarõngalise numbriga 4.

Ehk VW grupp on omadega teinud vallatuse, et seal, kus vanasti oli VW ise oma Passatiga, on nüüd Superb. Passat aga kisub hinna (ja ka olemise) poolest päris peeneks kätte ära.

Samas, kui ma lähen ostma autot, mis maksab ühe korraliku Superbi + Kia Cee’di hinna, siis ma ju tegelikult tahan olla fancypants ning soetada auto, mille kuvand on selline, et see paiskab maailma laiali ka muid sõnumeid kui see, et ma olen ise mõistlik inimene ja sõidan mõistliku autoga.

On sul üldse vaja enamat kui Superb?

Tegelikult täidab Superb kenasti enamuse (kõigist!) võimalikest autovajadustest, tehes seda üha elegantsemalt ja kvaliteetsemalt – ja vähemalt Volkswageni teiste vallatustega võrreldes ka mõistliku hinnaga.

Valdaval enamusel meist ei ole kunagi vaja rohkemat kui neljarattaveoline universaalkerega Superb. Aga no tahaks ikka ju? Ei? Peaasi, et enam kunagi ei peaks kogema 1992. aasta ühistransporti

Jah, osta,

sest tegelikult ei ole sul midagi rohkemat vaja kui üks Superb. Kui just ego ei nõua, aga sellisel juhul on sul suurem probleem kui auto valimine.

Škoda Superb Elegance 2,0 TSI DSG

Mootor2-liitrine turbomootor, bensiin
Võimsus190 hj
Pöördemoment320 Nm
Kiirendus 0-100 km/h7,7 sekundit
Kütusekulu WLTP6,6-8,0 liitrit 100 km kohta
Hind34 800 eurot (proovisõidu auto hind)

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.