Peugeot 5008: prantslased tapsid enda igava perebussi ja sündis midagi ägedat

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kas olete tähele pannud, et tänapäeval müüakse palju linnamaastureid? Otsustajad härrad ja prouad Peugeot palgal panid seda ka tähele ning leidsid, et autotootja mudelivalikusse on vaja natukene ruumi tekitada.

Head aega vana 5008 mahtuniversaal! Tere tulemast uus linnamaastur, köitmaks tänapäeva trende järgivaid autoomanikke!

Interjöör teeb konkurentidele silmad ette

Väljast meenutab 5008 välja venitatud varianti väikevennast 3008-st, ennekõike pikema taguosaga, mahutamaks kolmandat istmerida.

Disaini poolest pole Peugeot linnamaasturite klassis midagi revolutsioonilist, kuid üldiselt on see kena, meenutades mõndade detailidega isegi Land Roveri mudeleid. Standardvarustuses on kõikidel mudelitel LED päevasõidu- ja tagatuled ning proovisõiduautol on kogu esivalgustus LED-idega.

Interjöör on prantslasest linnamaasturil üks vaieldamatu trump, tänu modernse disaini, valdavalt heale kvaliteedile ja viimasepeal tehnikale. Ruumi jagub nii reisijatele kui ka kõigele, mida vaja kaasa võtta. Üldiselt tunduvad kõik pinnad, nupud ja kangid headest materjalidest ning väga meeldis armatuurlaual ja uksekaartidel kasutatud hallikas tekstiil, vältimaks domineerivat musta tooni.

Veidikene juhi poole keeratud armatuuri keskosa domineerib 8-tolline puutetundlik ekraan, mille reaktsiooniaeg on küllaltki nobe. Igatsema jäin aga traditsioonilisemat lähenemist konditsioneeri temperatuuri sättimiseks mõne füüsilise nupu või keeratava rattaga, 5008-l toimis see vaid ekraanilt.

Juhiistmelt teele vaadates köidavad tähelepanu kaks peamist detaili – 12,3-tolline digitaalne näidikuplokk (Peugeot kutsub seda i-Cockpitiks) ja veidralt väikese mõõduga rool. Heaks uudiseks on see, et näidikute ekraan töötab hästi ja on üsna selgesti loetav ka siis, kui madal päike õla tagant peale särab.

Graafika on efektselt animeeritud ja valikuid, mis infot sinna kuvada saab, on rohkelt. Rooliga aga nii häid kogemusi polnud, sest alati jäi midagi kripeldama. Minu istepositsioonil jäi see natukene kaugeks, mistõttu olid sõites käed peaagu sirged. Samuti kattis rooli ülemine äär natukene näidikute ekraani – kuid seda vaid umbes ühe sentimeetri võrra ja kõige olulisem info oli alati nähtav.

Kõik mahub mugavalt ära, peaaegu…

Sõites olid esimesed istmed mugavad ja elektriliselt reguleeritav juhiiste sai paika täpselt nagu vaja. Tagaistmetel oli jalaruumi küllaga, kuid veidral kombel oli pearuumiga üsna kitsas. Süüdlaseks oli autole lisavarustusest valitud panoraamkatus, mis varastas lae kõrgusest mõned sentimeetrid.

Vastutasuks on aga kolmanda rea pingid kõrgema laega, sest katuse klaasist osa nii kaugele ei ulatu, kuid jalgadel on taga see-eest kitsam. Pikemat kasvu reisijad peavad seega valima – kas eelistada jalaruumi keskmises reas või pearuumi viimases.

Pagasiruumi mahutavuse test oli lihtne – peab minema vennaga golfi mängima. Nädalavahetuse regulaarsel Jõelähtme golfiklubi külastusel tundis 5008 ennastuhkelt omas elemendis. Kaks golfikotti ja nende kärud sai asetatud elektriliselt avatava ja sulgeva luugiga pagasnikusse, ning terve teekond mööda asulaväliseid teid möödus valdavalt rahuldava sõidumüraga.

Proovisõidumudeli kapoti all pesitsev kõige võimsam bensukas (1,6-liitirine, 121 kilovatti ja 240 njuutonmeetrit) töötas vaikselt ja sai enamvähem hakkama ka maantee sõiduga. Suurematel kiirustel oleks küll natukene erksam minek abiks olnud, kuid linnas liigeldes täitis jõuallikas oma ülesandeid hästi. Automaatkast vahetas käike sujuvalt, vedades autot edasi läbi esirataste, kuid nelikvedu pole 5008 mudelil valikuski.

Sõidab kenasti, kuid jälle segab see väike rool

Olgugi, et roolil polnud erilist tunnetust, oli keeramine ühtlase tugevusega ega tundunud liialt kunstlik, seda sai ka sportrežiimis raskemaks sättida. Väike konflikt tekkis aga sellest, et olenemata rooli väikesest suurusest pole keeramine 5008-l eriti kiire.

Tänu sellele pidi rooli palju käest-kätte lappama ning selle ülemine ja alumine sirge serv muutis käte paigutamise harjumatuks, kohati oli käes ümmargune osa, siis sirge ning vahest nende vaheline nurk.

Üks frustreeriv golfiraund läbi, sai mööda käänulisi Jõelähtme teid jälle tagasi sõidetud, kus 5008 kinnitas, et auto vedrustus on väga kenasti häälestatud. Olenemata lisavarustusest valitud 19-tollistest velgedest tuli linnamaastur kenasti toime ebatasasustega, olgu need mühklikud asulavälised teed või teekünnised linnas. Eeldades, et parajalt mugava sõidu peale hakkab kurvides kere kalduma nii, et reisijatel süda läigib, tõestas Peugeot vastupidist.

Auto suurust ja kaalu oli ilmselgelt tunda, kuid linnamaastur tuli kurvidega hästi toime ilma suurema õõtsumiseta. Kütusekulu jäi maanteel ja linnas umbes liitri jagu kõrgemaks kui see on tehnilistes andmetes – nagu enamike autode puhul ikka.

Väikeste puudustega, kuid siiski muljetavaldav

Arusaadavalt jättis Peugeot 5008 positiivse mulje ja vastava hinna eest (proovisõidumudeli varustuse GT-Line baashind on 31 000 eurot, kõige odavam variant aga algab 20 700 eurost) on autot küll ja veel.

Veidrusi ja väiksemaid ebameeldivusi esines ikka, kuid drastilist viga, mida kohe esile tuua, mälusoppidesse ei talletunud. Kahtlemata on Prantsusmaalt pärit autotootja saanud hakkama ühe modernse ja praktilise pereautoga, mis seekord pole mahtuniversaal.

Rohkem pilte Peugeot 5008 proovisõidust näed siit.

Jah, osta,

sest kui natukene madal pearuum välja arvata, on auto ruumikas, sõidab hästi ja avaldab muljet ägeda interjööriga.

Peugeot 5008 GT-Line 1,6 THP 160hp EAT6

Hindu. 36 000 EUR (baashind 31 000 EUR)
Mootor1598 cm3, bensiin
Võimsus121 kW / 165 hj
Pöördemoment240 Nm
KäigukastAutomaat, 6-käiguline.
Kiirendus0-100 km/h 9,2 sek
Tippkiirus206 km/h
Kütus linn/maantee/keskmine / CO27,5/5/5,8 l/100km / 133g/km
Kaal1561 kg

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.