Kuigi mõlemad veokitootjad on Tratoni kontsernis, erineb elektrimootoriga raskeveok MAN sarnasest Scaniast mõnevõrra. Usk akuveoki tulevikku on suur aga mõlemal ning veel suuremad on MAN-i plaanid veokite kiirlaadimisega.
Nõudlus uute elektriveokite järele on tohutu, väidab MAN. Eri faasis tellimusi olevat veokitele eTGX ja eTGS kogunenud 2000 ligi ning 2024. aasta eelseeriatoodang olevat juba sama hästi kui läbi müüdud. Põhiosa tellimustest täidetakse 2025. aastal, kui Müncheni veokitehases saadakse tootmine käima täie auruga.
MAN ehitab elektriveokid diiselversiooni raamile ning varasemast tuttavad on ka esi- ja tagasild, valikus olevad kuus eri mõõtu kabiini, eri sildade leht- ja õhkvedrustus ning passiivsed ja juhtivad abiteljed. Raami pikitalade vahele monteeritakse 2- või 4-käigulise käigukasti ja inverteriga kokku ehitatud elektrimootor, mil võimsust 333, 449 või 544 hj.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 15, august 2024
Kõik selle ajakirja lood