Uus elektri jõul liikuv Mercedese G-klass on üllatavalt hillitsetud. Tegemist pole ju kunagi olnud praktilise ja mõistliku autoga, aga elektriversiooni puhul valiti just selline tee. Kas see oli õige valik?
Aga ärge nüüd valesti aru saage. Elektriline G on väga kiire, kallis ja maastikul kahtlemata võimekas, aga maailmas, kus Rivian viis oma uue põlvkonna pikapite võimsuse üle 1000 hobujõu ja ka Mercedese enda valikus on üle 800-hobujõulisi pistikhübriide, tundub 587 „hobust” (432 kW) täitsa tavaline. See tähendab, et kiirendus 0–100 km/h võtab 4,7 sekundit ning see on ju mõistlik.
Miks nii aeglane? Põhjus ilmselt selles, et auto tühimass on 3,2 tonni. Kolm koma kaks tonni! Võrdluseks võib tuua näiteks Kia EV9, milles seitse istekohta, samuti väga suur aku ja rohkelt lisasid ning tühimass 400 kg väiksem. Miks siis nii?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 20, oktoober 2024
Kõik selle ajakirja lood