Kui kõige väiksemad linnamaasturid on proportsioonidelt tihtipeale tundunud natukene veidrad, on Captur täitsa kena välimusega. Õnneks oli prooviauto värvuseks “Leekpunane” koos musta katusega, ja kuuma juunipäikese käes sobis see lahendus päris kenasti. Olenevalt kerevärvist saab ka auto katust valida mitme erineva tooni vahel.
Sõiduelamus jätab soovida
Sõiduomadustelt ei ole Captur midagi erilist, peaaegu võiks öelda, et pole eriti hea. Rool on väga kerge, ilma mingi tunnetuseta, mis teeb linnas manööverdamised küll lihtsaks, kuid sõiduelamust eriti ei paku. Testimudelil oli 1,2liitrine turboga bensiinimootor, 87 kilovatiga, mis on ühtlasi ka võimsaim bensukas valikus. Ametlik kütusekulu on linnas seitse liitrit saja kilomeetri kohta, mis polegi väga mööda, kuna ise sain 7,4. Linnas sõites sai mootor hästi hakkama, kuid liigselt kostis salongi kapoti alt tulev undamine, mis tekkis mootoriga pidurdades pärast gaasi lahti laskmist.
Jõuallikaga on ühendatud topeltsiduriga EDC automaatkäigukast, mis täitis oma ülesandeid rahuldavalt. Kui natukene erksamalt kiirendada, olid vahetused aeglased ja üksikutes olukordades ei suutnud käigukast hästi aru saada, kas ja kui pikalt peaks seda madalamat käiku nüüd sees hoidma. Manuaalrežiimile lülitades olid vahetused enam-vähem sujuvad, kuid mitte väga kiired – reeglina pidi ikka natukene ootama, kuni kast oma asjad tehtud sai. Väikese boonusena oli käiguvahetamine vähemalt õigetpidi: käik üles on kangi tagasitõmbamine ja alla edasilükkamine. Miks on just nii õige, te küsite? Sest see tundub minu mõistusele loogilisem ja muidugi on ka võidusõiduautodel samamoodi.
Sõidumugavuse poolelt on vedrustus pigem jäik, kuigi vaadates autot ja selle suunitlust ei saanud ma aru, milleks see nii on. Tallinnas ja selle ümbruskonnas ringi liigeldes andis jäikus tunda aukude ja teekünniste ületamisel. Sõites mööda väiksemaid külateid, mis on kohati väga ebatasased, läks asi hullemaks, sest kui teel tuli järjest erinevad muhke ja mühke, hakkas kogu auto ebameeldivalt raputama. Oli tunda, et veermik ei saa sõiduolustikuga päris hästi hakkama ja osaliselt panustas ka sellesse ebakindlusesse salongi tungiv vedrustuse kloppiv heli. Maanteel oli arvestades hinnaklassi teemüra tavaline – natukene pidi lihtsalt muusikat valjemaks keerama, kuid ei midagi hullu.
Kellele soovitada?
Renault Capturit oleks kergem soovitada kui vaadata pilte ja lugeda tehnilisi andmeid, sest paberil tundub see korraliku väikse linnamaasturina. Kahjuks ilmnevad sõites mitmed vead ja auto praktilisus jätab päriselus natukene soovida. Kui kõrgem juhiiste on kõige olulisem osa autoostust, võivad mõned inimesed ehk need vead andeks anda, kuid ümberringi leidub veel suuremaid linnamaastureid ja see domineeriv istumine ei tundugi enam nii suur pluss.
Ei, ära osta,
sest kuigi välimuselt on Renaul Captur kena, eriti kui valida erksamate värvide seast, kuid sõidukvaliteet jätab kahjuks soovida ja peale kõrgema lae ei ole Capturis ka eriti ruumi.
Renault Captur XMOD Energy TCe 120 EDC
Hind | 19 390 |
---|
Mootor | 1197 cm3, turbo, bensiin |
---|
Võimsus | 87 kw (118 hj) |
---|
Pöördemoment | 205 Nm |
---|
Käigukast | kuuekäiguline automaat, esivedu |
---|
Kiirendus | 0-100 km/h 10,6 sek |
---|
Tippkiirus | 192 km/h |
---|
Kütus linn/maantee/keskmine / CO2 | 7,0/4,7/5,5 l/100 km / 125 g/km |
---|
|