Test

Renault Kadjar: see auto on lihtsalt… mõistlik

2019. aasta Renault Kadjar. Plusspunktid kauni värvi eest. Foto: Geenius.

Jah, osta,

sest 2019. aasta Kadjar on igati mõistlik linnamaastur, mille uued bensiinimootorid on veelgi ökonoomsemad kui varem.

Kadjar on alates 2015. aastast Renault’ linnamaasturite valiku keskmine liige, asetsedes suurema Koleose ja väiksema Capturi vahel ja mille esimene uuendus jõudiski meieni nüüd 2019. aasta facelift’i näol.

Populaarses keskmise suurusega linnamaasturite klassis tuleb Kadjaril tuleb rinda pista selliste mudelitega nagu Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Honda HR-V ja Kia Sportage.

Kas Renault’ kandidaat suudab neile vastu astuda?

Tänapäevane linnamaastur, mille välimuse saab võtta kokku sõnaga “viisakas”

Facelift mudelilt ei ole teadupärast suuri muudatusi oodata, mis on Kadjari puhul kahtlemata tõsi. Välimuse osas piirduvad muudatused soliidsema esivõre ja stangega ja koos uuendatud LED esi- ja tagatuledega näeb Kadjar tõesti hea välja.

Kõige kiiremini tunneb uue Kadjari ära udutulede järgi, külje pealt vaadates läheb juba keeruliseks.Fotod: Renault

Plastikut on võetud vähemaks ka sõiduki tagaosas ja koos kõikide uuendustega näeb Kadjar koos Renault’le omapäraste kerejoontega välja igati asjalik tänapäevane linnamaastur.

Salongis jääb kohe silma uuendatud minimalistliku disainiga keskkonsool koos 7-tollise ekraaniga, mis on nüüd ülejäänud armatuuriga triiki. Füüsiliste nuppude osas on toimunud suurpuhastus ning korrastatud kliimapaneeli on kolme rulliknupuga tõesti lihtne, mugav ja loogiline kasutada.

Salongis kasutatav plastik ei olegi kõige odavamat sorti ning digitaalne spidomeeter on baasvarustuses.Foto: Geenius

Allesjäänud nuppudest leiab käetoe (nüüd väljakäiv) juurest veel istmesoojenduse lülitid, mille avastamiseks võib esimesel sõitmisel veidi aega kuluda, kuid mis sinna tegelikult täiesti sobivad.

Mingil põhjusel on kõrvalistujale jäetud alles keskkonsooli ja armatuuri ühendav oh-shit!-käepide, millest ei hoia tõenäoliselt keegi kunagi mitteirooniliselt kinni. Samuti ei mõista ma Renault’ soovi jätta alles rooli taga asetsev plastpulk, millelt saab kontrollida raadiot ja heli.

Kas neid nuppe roolile ei saaks panna?

See väike turbomootor on tegelikult päris asjalik

Kadjar jagab sõiduplatvormi koostööpartneri ja konkurendi Nissan Qashqaiga ja nüüd on mõlemal mudelil olemas ka Daimleriga arendatud 1,3-liitrised turboga bensiinimootorid, mida kasutab praegune Mercedese A-klass.

Bensiiniüksusi pakutakse kahes variandis: 140 ja 159 hj, millest võimsam variant peaks pakkuma 0,3 sekundit paremat kiirendust. Endale tundub, et mõistlikum on valida lahjem 140-hobujõuline variant, mis oli kohalt minnes ja möödasõidul piisavalt äkiline ja andis testperioodi vältel keskmiseks kütusekuluks veidi alla kuue liitri sajale.

Kuhugi ei ole kadunud ka diiselmootorid, milleks on Kadjaril 1,5-liitrine Blue dCi üksus, mis on samuti 2018. aasta mudeliga võrreldes veidi võimsam ja efektiivsem ning mille võimsuseks on kas 115 või 149 hobujõudu. Kusjuures võimsamat varianti on võimalik hankida ainult koos 4WD nelikveoga.

1,3-liitrine bensiinimootor on tõesti ökonoomne, eriti kui seadistada näidikupaneel Eco-režiimi ja järgida säästliku sõidu põhimõtteid (mida mina ei teinud).Foto: Renault

Sõidab täpselt nii nagu linnamaasturile omane

Testiks oli mulle antud Kadjari Intens varustuspaketiga mudel, mis tähendab R-Link 2 multimeediasüsteemi, liiklusmärkide tuvastust koos sõidukiiruse hoiatussüsteemiga, elektrilisi klapitavaid küljepeegleid, 18-tolliseid velgi ning hulka mugavuse ja välimusega seotud vidinaid.

Lisaks oli sõidukil olemas linnasõiduks mõeldud ohutuspakett, mille hädapidurdussüsteem ohu korral kõigepealt juhile hoiatuse annab ning enne kokkupõrget ise auto seisma jätab.

Sõidu ja juhitavuse osas saab kõik minu tunded 2019. aasta Kadjari kohta võtta kokku sõnaga “okei”. Seitsmekäiguline EDC kast teeb oma tööd suhteliselt märkamatult, vähemalt kuniks on vaja äkiliselt kiirendada. Vajaduse korral saab käike kangiga ka ise vahetada, kuigi 90% Kadjari omanikest seda tõenäoliselt tegema ei hakka.

Võtmeta käivitusega mudelil on selline pult, mida ei pea õnneks taskust välja võtma.

Rool on linnamaasturile omaselt kerge ja suuremal kiirusel kurve võttes tuleb arvestada, et suurt tagasisidet sealt oodata ei ole. Samas oli Kadjar mõne suurema maasturiga võrreldes väledam ja tekitas paaril puhul peaaegu tunde, nagu sõidaksin tunduvalt väiksema (aga endiselt kõrge) autoga.

Vedrustus on linnamaasturile omaselt pehme ja isegi auklikul teel sõites võib kohvitopsi rahulikult keskkonsoolis hoida, kuigi kaane võiks topsile igaks juhuks peale jätta… vähemalt suurte 18-tolliste velgedega mudelis.

Ruumikas salong ja kummaliselt kitsad ukseavad

Kadjar on linnamaastur läbi ja lõhki. Salong on avar ja pea 1500 liitrit pagasiruumi mahtu võimaldasid mul kahe allaklapitud istmega sõidukisse mahutada lisaks iseendale veel kaks inimest ja hunniku (loe: 10 prügikotitäit) riideid.

Taga on istumisruumi küllaga, kuid sisse- ja väljakäimine hakkab istmeid määrima.Foto: Geenius

Tagumistele istmetele mahub lahedalt istuma kaks täiskasvanud inimest, kuid ülekandetunneli olemasolu teeb kolmanda elaniku olemise juba keeruliseks.

Kuigi pea- ja jalaruumi on taga piisavalt, tähendab tagumise istme ja B-piilari-vaheline liialt väike ava seda, et laste või teiste tagumiste reisijatega sõitja iganädalasse hooldussesse kuulub raudselt tagumiste istmeäärte puhastus.

Renault kandidaat ei jää kuidagi teistele oma klassi tegijatele alla

Kadjar on mõistlik auto. Loomulikult võib leida norimiskohti, näiteks veidi uimane meedia- ja navigatsioonisüsteem, mis on teisalt lihtsa ülesehitusega ning uues mudelis täiesti eestikeelne.

Samuti võib norida sõidumüra vallas, kuid tuleb endale meelde tuletada, et selle linnamaasturi baashind on 17 990 eurot.

2019. aasta Kadjar ei ole läbimurdvate lahenduste või uuendustega linnamaastur, kuid näeb hea välja ja saab hästi hakkama kõigega, mida lubab, ning teeb seda seejuures madala kütusekuluga.

Mootor ja käigukast1,3-liitrine turboga bensiinimootor, 7-käiguline EDC automaatkast.
Võimsus103 kW (140 hj).
Kiirendus9,6 sekundit 0-100 km/h
Tippkiirus203 km/h
Kütusekulu6,5 - 6,8 l/100km keskmine
Hind17 990 baashind. 23 490 testsõidu mudel (Intens pakett).

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.