Valikurohkus sellega ei piirdu – “Individual” sõiduseade lubab sul kokku segada täpselt sellise kompoti rooli, mootori ja vedrustuse seadetest, mis just sinu pea- ja kerekujuga kõige paremini kokku passib.
Minu jaoks tähendas see “Normal” rooli („Cupra“ seade teeb rooli tarbetult puiseks, lisamata tunnetust), “Sport” veermik ja mootori hääl vastavalt meelolule kas “Comfort” või “Cupra”. Kui sa just väga tahad teada, siis “Individual” seades on olemas 24 teoreetilist kombinatsiooni rooli, vedrustuse ja mootori sättimiseks, seega head katsetamist!
Võrdne partner võiks olla ka BMW M5
Muhklikul teel kurvide ründamiseks sobib selline pererakett nagu rusikas silmaauku. Muidugi eeldusel, et sa pole kogemata vedrustust „Cupra“ nimelise tsemendiga ära kivistanud.
Kõik stabiilsusabid pikal puhkusel ja vedrustus “Sport” seades, suudab kergejalgne nelikveoline Cupra lõigata kurvidest sellise kiiruse ja kindlusega läbi, mis paneks ilma kahtluseta tõsiselt higistama neli korda kallimad ja kaks korda võimsamad raskekaalu tšempionid nagu BMW M5 või Mercedes-BenzB AMG E63.
Miks? Sest hoolimata praktilise suurusega universaalkerest kaalub Leon Cupra ST 4Drive ainult 1545kg.
Avalikul maanteel suurel kiirusel Cupra libisema saamine nõuab ebaseaduslikke sõiduvõtteid ja tõtt-öelda, ei tunne ei sina ega auto end sellises olukorras oma elemendis. Nelikvedu on tugevalt kaldu esisilla poole, et säilitada turvalist alajuhitavuse päästevõrku, aga parem on sinna mitte sisse sopsata.
Püsides kurvidega mõnusalt rütmilises tempos, on Cupra vahe tööriist sõlmes tee kokkuheegeldamiseks ning kerge kaal ja võimsad pidurid lubavad vajadusel vägagi suuri kiirusi väga kiirelt soojusenergiaks muundada.
“Cupra” seade võib ka ohtlik olla
Aga veelkord ettevaatust! Muhklikul teel on “Cupra” veermikuseadest rohkem kahju kui kasu, sest vedru suhtes liiga jäigaks keeratud amort ei suuda enam teekonarusi summutada ning näiteks tugeval pidurdusel hakkab tagasild muhkudel “hakkima” ja rattad ei püsi teega kontaktis.
Nelikveo testimiseks sai ka kena kurvilist kruusateed proovitud. Ilma elektrooniliste abideta laseb võimas Cupra ennast üsna taltsalt gaasiga juhtida nii, et kõigi nelja ratta alt pihustatakse efektselt kurvist kruusa väljapoole, kui seda peaks just tuju tõstmiseks vaja olema.
Nelikveole omaselt kogub auto ka kehva pidamisega pinnasel vägevalt kiirust, aga enne kurvi tasub meenutada, et pidurdusteekond on siiski sama nagu kaheveolistel autodel.
Automaatkast – ei lõbus ega turvaline
Sportlike ambitsioonidega auto puhul pean juba jälle väikese pettumusega mainima, et hoolimata automaatkasti viimisest käsijuhtimisele ja kõigi elektrooniliste sõiduabide väljalülitamisest, vahetatakse käik ikkagi automaatselt üles ja tehakse kick-down alla. Ei ole lõbus! Ei ole turvaline!
Niipalju võiksid ju insenerid anda juhile usalduskrediiti, et jääb alles seade kus tõesti juht ise otsustab, millal ja kuidas käike üles-alla vahetada.
Tahtsin mõnusalt momendika mootori najal surfata kolmanda käiguga kurvist läbi, aga kurvi keskel põhja vajutatud gaas põrutas ootamatult sisse teise käigu. Libeda pidamisega kurvis oleks seepeale auto tasakaal rikutud. Eks konkreetse veidrusega tuleb lihtsalt koos elama õppida, sest auto on seda väärt.
Ägeda iseloomuga mootor
300hj 2-liitrine turbomootor tekitab alul kergeid kahtlusi, kui suur on turboviive auk ja mitu sekundit sinna ära mahub.
Õnneks on mure valdavalt asjatu ja alates 2500 pöördest on juba mõnus minek sees ning erinevalt kohutavalt igavatest pöördemomenti sülitavatest diislitest, kerib see väike tubli bensukas ennast järjest kasvava innukuse ja lõrina saatel heatujuliselt otse punase piirini välja.
Kellele on Cupra ST 4Drive mõeldud?
Cupra ja üldisemalt kogu Seati mudelirivi tõmbab just viimasel ajal järjest rohkem tähelepanu.
Seat on leidnud üles oma disainikeeles kauaoodatud isikupära, mis on ühendatud kenade proportsioonide ning klassikalise maitsekusega. Loogiline ka, enamus hispaanlasi näevadki kuratlikult head välja!
Seat Leon Cupra ST 4Drive tõeliseks trumbiks on see, kuidas ta on ühendanud väga mõistliku hinna eest kergesse kesta palju väärtuslikke omadusi:
- Soovid perega Euroopa ringreisi teha – ruumi ja mugavust jagub!
- Pead vahel talviti libedatel kõrvalteedel liiklema – nelikvedu aitab välja!
- Tahad ringrajal kiiremad tuurid teha – võimekas veermik, pidurid ja innukas mootor loovad selleks kõik eeldused!
Emotsionaalsetest nuppudest vajutab Seat tugevalt sinu maitsemeelele ajatu ja klassikaliselt kauni välisilmega ning maitseka salongiga, mida ka 10 aasta pärast on võimalik täiel rinnal nautida.
Jah, Seat Leon Cupra ST 4Drive, sa meeldid meile: väga hea hind, suurepärane juhitavus, mitmekülgsed sõiduseaded, turvaline nelikvedu ja praktiline mahutavus teevad sinust kõigi alade tšempioni, iga ilmaga!
Jah, osta,
Kõigi alade tšempion, iga ilmaga! 300 hobujõudu, mahukas ja soodne - kas Seatil on lõpuks olemas täieliku õnne valem?
Seatl Leon Cupra ST 4Drive DSG
Mootor | 2-liitrine turbomootor, bensiin |
---|
Võimsus | 300 hobujõudu |
---|
Pöördemoment | 380 Nm |
---|
Tippkiirus | 250 km/h |
---|
Kiirendus 0-100 km/h | 4,9 |
---|
Kütusekulu | 7,2 liitrit 100 km kohta |
---|
Kaal | 1545 kg |
---|
Hind | alates 32 990 eurot |
---|
|