Test

Suur intervjuu: Darth Vader räägib oma elust, vabast ajast ja uuest BMW M850i kupeesedaanist

"Kui bemm, siis M", püüab Darth Vader kõkutades maalaste kõneviisi jäljendada. Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

kui sinus on peidus natuke pahelist ja väga rikast universumivalitsejat. Ilus kupeesedaan, mis ei karju tähelepanu järgi. "Neerud" on mõistlikud ja sisemus stiilne. Darth Vader soovitab.

Kuulsatest isikutest tekib inimestel tänu meediale ja videomaterjalile teatud pilt. Tunne, justkui staarist on teada kõik, tema elu ongi selline, nagu ekraanil.

Tegelikult on iga kuulsuse elus ka argipäev, kaadritagune elu, millest ei kirjutata ja mis ei paku kellelegi ka huvi. Elu, kus ta paneb jalga suvalised muruniiduketsid, koduse t-särgi, lotaka keebi ja pesus ammu kokku tõmmanud maski.

Murdmaks levinud müüte, veetsime ühe tavalise päeva koos just sellise kuulsusega, Darth “The Dad” Vaderiga.

Enamikele tuntud kui karmi käega Jõuline liider, kelle juhtimisel on ellu viidud mitmeid suuri infrastruktuuriprojekte ning ehitatud üles võimsaid organisatsioone. Sageli läbi suurte vastuolude ja skandaalide. Tavaelus aga isa, koduperemees, hobiaednik ja autoentusiast.

Juhikohale mahuks ka paraadmundris ära, “kartulivõtu” varustusega on igapäevaselt siiski mugavam.

Kas tõesti veedabki Dad Vader oma päevad planeete õhkides ja mässajaterämpsuga võideldes? Vaevalt küll, aga uurime järgi.

Kuna meil on autoportaal, siis esimene ja kõige olulisem küsimus – millega sa liigud?

Kuigi see oleks kiirem, siis poes või näiteks lasteaias käimiseks ei kasuta ma oma TIE Advanced x1 sportlahinghävitajat ega Lambda-klassi T-4a süstikut.

Enamikes kohtades ei või ju droongi lennata ja kui vaja T1 kaubanduskeskusse mingile laste sünnipäevale minna esinema, siis lennujaamast lennuloa saamine on tõeline õudus.

Auto peab lord Vaderi sõnul mahutama ühe standardse IKEA koti täie asju. Muidu on kaubik.

Parem on liikuda neljal rattal. Kuna tume ja stiilne on täiega minu teema, siis praegu on mul BMW M850i Gran Coupe ehk siis uue 8. seeria neljaukseline versioon.

Miks just see? Oleksin arvanud, et Dodge Challenger Demon või midagi ähvardavamat

Selle BMW disain on lihtsalt nii mina. Sile, läikiv, natuke ähvardav, samas soliidne. Kui rahulikult Eco-režiimis tiksun, siis saan olla inkognito, kui just keegi aknast sisse ei passi.

Ma ei vaja igapäevaselt tähelepanu. “Vaadake, vaadake, see hirmus türann sõidab, ta lasi meie planeedi õhku!”, ei viitsi. Tahaks rahu.

Palusime Darth Vaderil natuke ketsi põletada, aga ta ütles, et see on tobe ja mõttetu tegevus. Lisaks, ta ei oska seda teha. Käskis Photoshoppi kasutada.

Samas võin sellega hiilida mõne saamatu kindrali selja taha nii, et ta ei märkagi ja siis Sport Plus režiimis, nätaki! gaas põhja. Oi sarlacc, kus see lärin siis ehmatab! Kutt laseb püksi, ma ütlen!

Aga mul on igas asjas õpetlik moment sees. See õpetab neile, et alati tuleb valmis olla. Mõnikord hiilin ka tööl neile külje alla ja siis ootamatult kähisen kõrva, et “su päevad on loetud!”. Ei, nalja saab kõvasti.

Vader sõidab enamjaolt Sport Plus režiimis, sest naudib valju heli.

Hääl ja helid on mulle oluline. Kosmoses on ju enamjaolt vaikus. Lased hüperruumis sajakordse valguse kiirusega külg ees, eks, aga ikka vaikus. Jube igav. Vabal ajal tahaks siis natuke V8 ja sportväljalaske mörinat.

See on päris janune vist? Kütusearved ei hirmuta?

Miks nad peaks? Tead sa, kui palju üks impeeriumi ristleja sajale valgusaastale võtab? No vot, ma ka ei tea, aga palju, seda ma sulle ütlen.

Mu 8. seeria kohta ütles müügimees, et no ametlikult on keskmine mingi 11-12 liitrit sajale. Ma siis vaatasin talle sügavalt silma, tead küll, kasutasin Jõudu ja sain kohe aru, et see on mingi reklaamjutt.

Olen siin täna natuke asju ajanud, tuju on hea, režiim on Sport Plusis ja no alla 20 liitri küll ei näita mul kompuuter. Ilmselt kui ökotaks, siis saaks. Aga miks peaks, esiteks pole minu planeet ja impeeriumil krediiti on.

Tavalist inimest muudaks tanklakülastuste tihedus murelikuks. Vaderi jaoks asub see kellegi teise probleemi väljas.

Samas, mu Star Destroyeri ioon-mootorid ja hüperajam ei tooda mingit CO2’te ja on väga öko, seega M850 jalajälje tasandab kenasti ära. Mingi rõõm peab ju elus olema, eks?

Sellel on neli ust. Oled sa praktiline inimene?

Mitte väga, aga ma olen mugav. Tead, kui tüütu on toppida stormtroopereid autosse, kui sul on ainult kaks ust? Jah, ega nad praegugi peavad tagaistmel kiivrid ära võtma ja isegi siis on pea vastu lage, aga vähemalt ei kraabi mul sisse ronides interjööri ära oma kobakatega mundritega.

Ma peaks üldse selle tüübi vaibale kutsuma, kes need mundrid disainis. Liigutada ei saa, nähtavus on kehv. Tõeline “disain enne funktsionaalsust” lähenemine. Igatahes jah, ma arvan, et leidsin auto disaini ja praktilisuse osas kompromissi.

Sel päeval oli tal kaasas sügisesed aiasaadused ja tõukeratas. Vader on sage “Pargi ja reisi” kasutaja.

Ahjaa, taha mahub ainult kaks täismõõdus humanoidset olendit ja keskele hädapärast üks ewok, sest seal on juhtkonsool. Ma ei olegi vaadanud, mida sealt juhtida saab. Ilmselt kliimat, lasereid ju siin ei lubata panna autole.

Pagasiruum on olemas, aga maalt väga palju kartuleid ei too. Kaks-kolm ewokit vast topiks sisse, kui sa mingit võrdlust tahad.

Rääkisid disainist, kui olulisel kohal see sinu jaoks on?

Kohati isegi liiga. Kui ma järgi mõtlen, siis äkki ma ise disainisin need stormtrooperid, aga keegi saab ikkagi karistada, et mind ei takistanud.

Kui sul on käsil selline väike projekt nagu universumi valitsejaks saamine, siis seda ei saa teha keskpäraselt. Kosmoses võiks vabalt liikuda ka suvaline rukkileiva kujuline laev, aga vaata mu Star Destroyer’eid – noolekujulised ja kaunid. Vastased saavad kohe aru, et see hegemoon teab, mida ta elult tahab.

Metalne ja sile disain, täpselt nagu üks ristleja peab olema.

Mu BMWs on ka näha, et keskpärasust ma ei kannata. Olgu, see kristalliimitatsiooniga käigukangi nupp on võib olla liig, aga metalsed pinnad, teravad nurgad, kõlarite valgustus, LED ambients – seda ei ole vaja, aga minu autos lihtsalt peab olema.

Eks ma ikka kosmost igatsen ja pimedas sõites on mõnus kosmoselaeva vaib sees. Aga stiilselt, mitte maitsetult, nagu sellel Han Solo kutil. Laev nagu piparkoogivorm, hah!, see vend on kloun.

Oled kosmoses väga hea piloot, kuidas end tavaliikluses tunned?

Kui mulle ei meeldiks aeg-ajalt natuke piire kombata, siis ma oleks võinud ju mingi tuusa perebussi osta omale, diisel ja kõik jutud. See praegune M850i on selline, kuidas ma ütlen, mõistlikk…ulaadne toode?

530-hobujõudu perutab päris hästi, nullist suure pahanduseni vähem kui nelja sekundiga, nagu mulle meeldib öelda. Pöördemoment ehk “jalaga-selga-Jõud” on 750 Nm, täitsa asjalik. Juhtkang, või noh, see rool on sportrežiimis väga terav ja üldse, eks ma teda hellitavalt oma TIE-masinaks hüüan.

Juhiabid lubavad vabalt vestleda ning hoiavad autot väga kindlalt joonte vahel.

Kui maanteel vaja kurje… tähendab, universumi üldist heaolu parandavaid plaane välja töötada, siis saab auto ka ise väga hästi enda juhtimisega hakkama. Isegi imestasin, et siin primitiivsel planeedil on tehnoloogia juba niigi kaugele arenenud.

Hea, et teemaks võtsid. Kuidas tehnoloogia autos toimis?

Eks BMW ilmselt üritab täpselt mulle seda autot müüa, kuna ma saan seal käega viibelda, nagu harjunud olen. Tead küll, viipan ja asjad juhtuvad. Selles 8. seerias ma viipan ka ja siis tuleb järgmine laul. Või keerutan sõrme ja muusika läheb valjemaks. Nunnu, ma hindan püüdlusi.

Aga teate, isegi oma TIE lennumasinas ei kasuta ma näiteks sihtimiseks ja mässajate baasi hävitamiseks Jõudu vaid ikka oma käsi. Täpsem ja kindlam.

Pereväärtused on Vaderi jaoks olulised ja võimalusel transpordib ta oma lapsi ise. Kellega ja mitu tal on, ei soostu ta rääkima. Ütleb, et see on nende enda kaitseks.

Paljudes kohtades on näha, et suund on teil õige, aga tee on pikk. Eile õhtul hüppas mulle ette üks teie metsikutest koerlastest, kährik vist oli. Auto nägi seda küll ja vilgutas esiklaasil kitse kujutist. Siis, kui pauk juba oli ära käinud. Kasulik funktsioon, kui see toimiks natuke varem.

Kui see oli lihtsalt üldharivaks infoks, et teaksid, kellele otsa sõitsid, siis tuleb veel õpetada autole kitse ja kähriku vahet.

Vedas, et kährik oli, mitte kits, nagu arvuti arvas. Kährikul muidugi ei vedanud, olgu Jõud talle armuline.

Kokkupõrke vältimiseks proovige näiteks soojuskaameraid. Nende abil oleme kõvasti mässajaid põõsastest kätte saanud. Veidike hilja on hoiatada, et “mässajad!” kui ta on sulle juba tuki silmade vahele surunud.

Kaugel me selle tehnoloogia asjaga oleme?

Kaugel, väga kaugel. Ma võiks teile tõeliselt vägevat tehnoloogiat tarnida, aga palju lõbusam on vaadata, kuidas te ise siin nokitsete. Üks tassib elektrijuhtmeid, teine veab gaasitankureid. Tõesti jätkusuutlik…

Universumi isanda tiitel muutub kohati koormavaks ja lihtsamad aiatööd aitavad seda taaka kanda.

Nagu siplegafarm mõne lapse mängutoas. Vaatad, kuidas areneb, aga päeva lõpuks on nad ikka sipelgad. Ega ei solvunud nüüd? Kahju, oleksid ikka võinud.

Võib olla peaks selle ioon-tõukuri teile tooma, aga te läheksite kiskuma ju omavahel kohe. Mis muidugi on ka lõbus, aga ma ei viitsiks ära kolida praegu. Ostsin Setumaale omale talukoha ja 20 lammast.

Talu ja lambad, miks selline käik?

Tead, närvide rahustuseks. Mulle on vihjatud, et mul on päris lühike süütenöör ja organisatsioonikultuurile see kaasa ei aita, kui ma pidevalt inimesi kägistan või maha lasen.

Mul on, näed, autoski selline rahunemise funktsioon. Et kui keegi liikluses jobu on, siis lülitan sisse. Kuulan rahustavat muusikat, lasen valgusteraapiat teha. Ma ei teagi, kas see on kõigil BMW’del võimalik või pandi ainult minu omasse. Kahju, et massaažiistmeid pole.

530-hobujõuline spa-keskus.

Mis hobid sul on? Ringrajale läheksid?

Sellega? Ma ei teagi, eks oleneb seltskonnast. Omal ajal Tatooine’il sai ju võisteldud, aga seal polnud rattaid maas ja sõiduk oli väheke käbedam.

See “kaheksane” kaalub juba tühjalt kaks tonni, eks ta selline ristlejaga võidusõit oleks, aga jõudu on ka vastavalt. Oleme Surmatähega mööda kosmost ringi kimanud, asi siis ühe tummise BMWga Audrus üks rajapäev teha pole.

Ühesõnaga, korralda mingi normaalne üritus, kus auhinnaks on vähemalt mingi planeet või mõni printsess, küll ma siis tulen.

Tennisega on Vader alles hiljuti tegelema hakanud ja kõige keerulisem on alguses mitte Jõudu kasutada.

Muidu, eks ma rahulikult siin nokerdan. Tennist käin mängimas, aiatöid meeldib teha. Sporti peaks muidugi rohkem tegema, näed, kõht ees juba ja puha.

Eks ma ametlikel üritustel panen vähe suurema keebi ja mundri, pole nii väga näha. Olen mõelnud pilatese peale, isegi spordiklubi liitumise tegin aasta tagasi ära. Homme lähen vist. Võib olla… Eks auto sai liiga mugav ja mõnus, ei viitsi ju jalgsi käia.

Kui elad Maal, siis poseeri nagu maalane.

Hetkel käib mul näiteks kodus köögiremont, tõin IKEAst Knoxhulti mööbli, aga kaasa pandud oli Tornvikkeni kapid. Arvan, et keegi saab Jõudu tunda. Lisaks on vaja ühte Vattudalenit. Tavaline värk, eks.

Viimane küsimus, mis on su unistuste auto?

Mul ei ole unistusi. Mu unistused surid juba ammu. Kui mulle auto meeldib, siis ma selle võtan. Eks ma püüan sama filosoofiat ka muudel puhkudel kasutada. See toimib päris hästi, tead. Vähendab stressi ja hoiab toonuses. Proovi ka.

BMW M850i xDrive

Mootor4,4-liitrine V8 bensiinimootor
Võimsus530 hobujõudu
Pöördemoment750 Nm
Kiirendus 0-100 km/h3,9 sekundit
Tippkiirus250 km/h
Tühimass1995 kg
Hindal. 123 500 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.