Tarmo Tähepõld: Peugeot Partner 4×4 maasturkaubik on nagu A-Team

Auto, mis toob kastanid tulest, ja ka metsast välja.

Vanem generatsioon mäletab kindlasti kuulsa seriaali “A-Team” algust ja noored võivad minna seda Youtube’ist vaatama:

” If you have a problem… if no one else can help… and if you can find them… maybe you can hire… The A-Team!” ehk siis,

“kui sul on probleem, kui keegi teine ei suuda aidata ja sa suudad nad üles leida, siis võib olla õnnestub sul omale appi palgata A-Rühm!”

Nad ei ole kaugeltki perfektne kamp, üksikult võttes on tegu päris düsfunktsionaalsete tüüpidega: üks lõhestunud isiksus, kes elab peamiselt vaimuhaiglas, viharavi vajav kullalembeline machorusikas, kiindumusprobleemidega naistemees ja alati põhjendamatult optimistlik, samas vägivaldne liider.

Sellel logol on kõik oluline kirjas: Dangel 4×4

Samamoodi ei ole perfektne ka see punane maasturiomadustega kaubik Peugeot Partner 4×4 Dangel, aga ta on täpselt see, mis lõpuks töö ära teeb, isegi kui sinna juurde käib tarbetult palju draamat.

Kellel seda vaja on?

Kaubikust maasturi tegemine on selles mõttes lihtne, et kaotada pole midagi. Tõstes tavalise sõiduauto kõrgeks, hakkavad fanaatilisemad autoinimesed juukseid kiskuma ja räägivad raskuskeskmest ja tagumikutunnetusest.

Kaubiku puhul pole kumbki TOP 20 hulka kuuluvad teemad, seega 9 sentimeetrit rohkem põhjakõrgust ei muuda mitte midagi halvemaks.

Paremaks? Seda kindlasti ja läksin seda kohe ka tõestama, aga enne oli vaja leida sellise 4×4 kaubiku sihtgrupp. Start-up maailmas nimetatakse seda persona loomiseks. Paned kokku inimese, keda sa mingi toote sihtgrupina näed.

Keskel asuva kolmanda istme saab muuta lauaks, kus süüa või saatelehti täita. See pöördub ka välja, et mugavam oleks.

See on Veiko, tema on mehaanik

Lubage tutvustada, see on Veiko. Veiko töötab ühe päris eduka metsafirma (hooldus- ja raietööd, väljavedu jmt.) avariimehaanikuna. Tema tööpäevad mööduvad peamiselt vabas õhus, kus tuleb vahetada harvesteride hüdropumpasid, õlivoolikuid ja kõiki kuluosi.

Harvesteri metsast ära toomine on kõige ebaratsionaalsem tegu, seega kõik võimalikud tööd peavad toimuma kohapeal. Selleks on Veikol vaja a) kaasa võtta kõik võimalikud ja võimatud töövahendid b) jõuda nende harvesteri kõrvale, mitte 1 kilomeetri kaugusele metsateele.

Tõsi, Veiko ülemusel, objektijuht Raimol on Toyota Land Cruiser, aga peale seda, kui ükskord topiti mudane roomik “länkari” pagasiruumi, mis lisaks mustusele, lõhkus ära ka laepolstri, on Raimo Land Cruiser Veikole kättesaamatu.

Kastikad ehk pikapid on ka popid, aga olgem ausad, sedasama mudast roomikut veab küll, aga lõpuks istud ikka oma kolaga vihma käes, samal ajal kui kaubikusse saab kasvõi väikse töökoja teha.

Natuke tirida ja tõmmata, avastad autost aina rohkem panipaiku ja vigureid.

Seda, et harvester peab 24/7 töös olema, teab ka Länkari-Raimo ja kauples ettevõtte juhilt välja Peugeot Partner 4×4 Dangeli. Sellest sai Veiko tööauto.

Veiko teed on rasked, aga mitte ekstreemsed

Ja just sellise, välja mõeldud tegelase radu ma läbima läksingi. Iseenesest on see lihtne. Sõidad metsa, seal pöörad väiksemale metsateele, siis veel väiksemale, siis püüad läbida mõne metsasihi ja kui põnnama ei löö, proovid ka üle raielangi murda. Mina lõin põnnama, seega metsasihilt langile ei pööranud.

Partneri maastikuversioonil on lisaks nelikveole ja korralikule põhjakõrgusele ka metallist karterikaitse, aga kui sa ikkagi kännu otsa sõidad, siis mootor võib ju terveks jääda, aga kännu otsas oled sa ikka. Või mõlgib see känd sul karbid ära. Veiko nii ei teeks, sest ta ei taha Raimot vihastada, ja ei teinud ka mina.

Metallist kate kaitseb käigukasti ja karterit. Maastikule minnes kohustuslik asi.

Ilm oli sügiseselt vihmane, seega päris keerulised olud valitsesid. Õnneks oli Dangel varustatud korraliku mustriga rehvidega ning julgesin sõita kaugemale, kui ma kunagi ühegi autoga läinud olen.

Ainult mülkas müdistamiseks ei sobi

Autol on kolm režiimi: esiveoline ECO, automaatne 4WD ja nelikveo lukustus. See, mis maagia viimasel juhul toimub, on brožüüris ilusti üles joonistatud ja veenvalt värviliseks tehtud. Lukustatav tagumine diferentsiaal näiteks. Ühesõnaga küllaltki tõsine värk, mitte ainult elektroonika.

Auto läbis kõik minu poolt talle ette antud takistused. Olid need maasturite maailma mõttes ka üldse rasked, ei tea. Veiko ei käi võistlemas, Veiko teeb tööd ja tal on vaja harvesterini jõuda.

Roopa madalamaimas kohas oli vesi, seega mulle meeldib mõelda, et ületasin ka kraave.

Kui viimane on metsaaluse mudamülkaks kündnud, siis pole midagi teha, viimane meeter tuleb jalgsi minna. Aga see kilomeeter viimasest päris teest läbi metsa tuli Dangel ilusti läbi. Hüples, kaapis, piiksus, aga tuli läbi.

Mis imelik hais ja kisa?

Jõuame taas A-Teami võrdluseni. Dangel tuleb appi, kui muu enam ei aita. Ta teeb selle töö ära, mida tavakaubik ei suuda, aga põgus proov näitas ka seda, et kui sa ainult mülkas eladki, siis võib olla räägid Raimolt omale välja mingi vana Nissan Patroli või Toyota Land Cruiseri. Dangel täidab ülesande ja läheb edasi. Lõputult ta sinu eest ei võitle, just nagu A-Team.

Mudasemas kohas ringi pöörates, kus manöövrit takistasid sügavad roopad ja mättad, ei kulunud palju, et salong täituks haisuga. Ilmselt sidur, aga võib olla mingi peenem asi nelikveo süsteemis.

Auto taga olid sügavad harvesteri roopad ja seega hakkas auto manööverdades aroome eritama, aga hätta küll ei jäänud.

Samuti läheb see auto täielikku paanikasse ükskõik, mida tehes. Lukustatud nelikveo puhul ta piiksub, et sa teaksid, et sul on nüüd nelikvedu lukus. Samas lülitub see lukustus üle 30 km/h tunnikiiruse juures ise välja, seega pole nagu hirmu, et sisse unustaksid, kui ei piiksu.

Kõik parkimisandurid piiksuvad, sest mättad ja rohukõrred on oht! Vaikima mina seda ei saanudki. Seega korralikult looduses võimeldes on auto täis erinevas toonis piiksumisi. Mitte väga sulnis ja rahustav.

Kallis odav nelikvedu

Muus osas on 4×4 Dangel täiesti tavaline tänapäevane kaubik. Varustus on parem, kui keskklassi autol veel 10 aastat tagasi oli. Keskkonsoolis laiutab ekraan, mida ülemäära kiita oleks ebaaus. Tehnoloogia on tänapäeval nii odavaks läinud, et pole mingit vabandust praktilisse tööautosse panna aeglast ja tuima ekraani. Ka Veiko on inimene! Palju sellega siis raha kokku hoiti?

Juhikoht näeb päris moodne välja, aga ekraanilt ootaks natuke paremat koostööd.

Ja lõpuks hind. Peugeot Partner (ja teised Peugeot autod, mida saab 4×4 versioonina tellida) on ehitatud esiveolisele platvormile ning firma nimega Dangel muudab need nelikveoliseks. See ilmselgelt on päris kallis protseduur.

Dangeli 4×4 paketi hind on 7700 eurot, sinna saab veel juurde lisada kõrgemat kliirensit, lisagarantiid nelikveo süsteemile ning haakekonksu. Seega lisandub auto hinnale umbes 10 000 eurot.

Konkurentsi sisuliselt pole

Kui võtta Peugeot Partneri keskmiseks hinnaks 20 000 eurot, siis korraliku maasturina tuleb hinnaks 30 000 eurot. Kolmandik hinnale juurde.

Samas – kõrgete ja nelikveoliste kaubikute turul ulub tuul. Kiire pilk Volkswageni laoautode nimekirjale näitas, et Transporter 4Motioni mingi lihtsam versioon oli müügis 33 000 euroga. Volkswageni tavahinnakirja ei ole tavalisel inimesel võimalik leida, ka ajakirjanikul mitte, seega lähtume laoautodest.

Tahavaate peeglit asendas ekraan, kuna tagauksed on ilma klaasita. Vaadata sai ka küljele.

Nii et päeva lõpuks ei olegi Veikol valikut. Aga tema õnneks on Peugeot Partner 4×4 Dangel täpselt selline auto, mida tal vaja on. Jõuab mugavalt objektile ja objektil mugavalt subjektini.

Jah, osta,

sest maasturiomadustega kaubikute valik on sisuliselt olematu ja Dangel teeb kõik ära, mis vaja. Kuna nelikveo lisamine on kallis, siis "igaks juhuks" pole vast mõtet seda osta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.