Eestis on Nordauto alustanud Hiina tootja Seres elektriauto müümisega. Kompaktne linnamaastur võiks konkurentsi pakkuda mitmelegi vana maailma tootjale, aga kas ta on selleks valmis?
Hiina autotööstuse pealetung Euroopasse ja ka Ameerikasse ei kipu sugugi õnnestuma. Aastaid on nad käinud suurtel autonäitustel, näidanud visuaalselt ja andmete poolest täitsa asjalikke sõidukeid, lubanud kohe-kohe turule tulla ja siis kadunud. Põhjuseid võib leida suurriikide kaubandussõdadest kuni aina kiiremini karmistuvate Euroopa Liidu turva- ja keskkonnanõueteni, aga fakt on see, et lähiaastatel siinse piirkonna turuliidreid ilmselt kõikuma ei lööda. Aga kui välised faktorid kõrvale jätta, siis kas autod ise oleks selleks valmis? Seda püüamegi selgeks teha Seres 3 ja Peugeot 2008 võrdluses.
Andmete poolest on tegemist väga võrdsete autodega. Peugeot’ aku mahutavus on 50 kWh ja Seresel 53 kWh, mis lubab ametlikel andmetel sõita vastavalt 320 ja 329 km WLTP-tsükli järgi. Mõlemal veab esisild ning mootori võimsus on 100 kW (136 hj) Peugeot’l ja 120 kW (163 hj) Seresel. See teeb viimase vähemalt paberil ka natuke nobedamaks: kiiruseni 100 km/h jõuab auto sekundi võrra kiiremini ehk 8,9 sekundiga.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 44, november 2021
Kõik selle ajakirja lood