Test

Toyota Supra: Auto, millega on väga raske normaalselt sõita

Kutsuv, kas pole? Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

sest see on väga hea sportauto, täiesti pädev igapäevasõiduk ning lisaks ka silmapaistev. Soodne ka. Elamused on garanteeritud!

Supra on aastate jooksul võitnud suure osa autoentusiastide südamed. Mingi osa sellest võlgneb Supra ehk tõepoolest “Kiirete ja vihaste” apelsinikarva Toyotale, kuigi tõeline autofänn on veendunud, et pigem upitas Supra filmi, mitte vastupidi.

Eelmine ehk neljanda generatsiooni Supra oli tõutruu sportauto tänavalegaalses kastmes. Jah, käigukast oli Saksa päritolu Getrag, mis oli kiirendusvõistlusteks traagiline, ent pidurid olid see-eest nii head, et hoidsid aastaid sajast nullini pidurdamiskauguse rekordit kuni Carrera GT selle üle tegi.

Legend ja (tulevane) legend?

Palavalt armastatud 2JZGTE mootor ning oma aja kohta meisterlik inseneritöö, mis kasvas välja Nürburgringi ja teiste radade arvukast läbimisest, tegid Suprast selle ajaloolise verstaposti, milleks ta tänaseni jäänud on.

See BMW teema on ületähtsustatud

Nüüd on see jutt, et uus Supra ei olegi tegelikult Supra, vaid hoopis Toyota hõlsti riietatud BMW Z4 ja ehkki mõnede jaoks ta seda ilmselt lõpuni välja ongi. Meie arvates ei ole see üldse nii tähtis. Uus Supra on hea auto ja see on kõik, mis tegelikult loeb.

Uue Supra välimus on väljakutsuv – seda kas armastatakse või vihatakse. Seda on võimatu millegagi segamini ajada ja esmapilgul tundub, et vanale Suprale pole sugugi austusavaldust tehtud, ent me siiski panime mõlemad tegelased kõrvuti ning lähemal vaatlusel selgus, et sarnasusi on rohkem kui küll. Isiklikult pole ma ei vanade ega uute ninade suurim fänn, aga butt lift on Suprale küll meeletult hästi mõjunud.

Eelmise Supra eksimatult äratuntav saba.

Ühest küljest on ilmselge, et Supra peaks ostma valge, sest ta on ilmselgelt Tähesõjast tuttavate Storm Trooperite pisivend, aga samas on kogu see kompott niivõrd äge, et värv peaks ka midagi ekstra-ägedat olema.

Isegi Tallink takso kollane on okei, sest olenemata su silmanägemisest, on täiesti võimatu Suprat taksoga segamini ajada.

Kes ei peaks Suprat ostma?

Suprat ei peaks ostma väga paljud inimesed. Näiteks need inimesed, kes on sunnitud transportima rohkem inimesi kui ühte peale enda. See välistab juba üsna suure osa, sest tõenäoliselt enamik meist usub, et neil võib tulla ette juhus, kus nad peavad sõidutama vähemalt kahte inimest.

See kollane Supra sai oma jalgu sirutada väga headel teedel.

Head sõbrad muidugi mahuvad pagasiruumi ka, saab isegi kenasti esiistmete vahelt välja piiluda ja sõitu nautida, ent vanaemade ja muude konservatiivsemate tegelastega läheb ilmselt piinlikuks.

Piinlikuks läheb ka neil, kes on piisavalt pikad, et olla oma peanupu kõrgusest tavapärastes olukordades teadlikud. Mina isiklikult ei leia end eriti tihti olukorrast, kus ma peaks kummardama puuokste või muu sarnase mudru pärast, aga tõenäoliselt kahele meetrile lähenedes hakkaks sul tekkima probleeme Suprasse istumise ning sellest väljumisega.

Pearuumi tarbeks on katusesse küll kaks ümarat muhukest disainitud (mis, nagu hiljuti selgus, jätavad osadele mulje, et Supra on saanud suisa kaks “buttlift’i), ent kuigi ruumikas auto see sellest hoolimata ei ole.

Kogu keskkonsool ja meedia osa on ilmselgelt BMW päritolu.

Normaalselt väga raske sõita

Ja lisaks sellele läheb piinlikuks neil, kellel on probleeme BMW interjöörikujundusega. BMW fännidele on 8,8-tolline ekraan ning BMW iDrive süs… tähendab, ei, Supra Command süsteem muidugi meeletult kodune, ent kellel on kobisemist, võib oma tähelepanu suunata asjadele, mis on päriselt olulised – näiteks istmed. Need on äraütlemata mõnusad korvid, mida saab hõlpsasti kallistama panna, et sa püsiksid istmes sama kenasti kui Supra teel.

Tähendab, teel püsimiseks peab siiski veidi vaeva nägema. Ma ei räägi siinkohal halvast juhitavusest – Supra ideaalne 50:50 kaalujaotus ning madal massikese annavad talle mõnusalt täpse juhitavuse.

Pigem tõden, et Supraga on raske sõita nagu normaalne inimene. Kui sa oled leppinud kahekohalise sportautoga ning pikkus ei ole sinu jaoks takistus, siis loomulikult on Supra ka igapäevaselt sõidetav auto ning temaga ei ole otseselt ebamugav igapäevaliikluses liigelda. Ebamugavus on kinni tõsiasjas, et selle auto roolis tahad sa teha hoopis teistsuguseid asju.

Värvivalikus on mitu head ja mõned kesised valikud. Meie arust. Punane ja kollane on mõlemad head.

Sa tahad sõita mööda rannikuserva looklevaid kitsaid ent kiireid maanteid ning teha seda palju kiiremini kui peaks. Sest lihtsalt nii tore on.

Üks paremaid sõiduelamusi

Mina testisin Suprat esmakordselt Audrus ringrajal ja tõdesin juba tookord, et Supra on ideaalne algajale rajaentusiastile. Ta on hõlpsasti talitsetav ja samal ajal piisavalt pöörane. Mootoriruumis on küll rida-6, ent hoopis 3-liitrine BMW turbomootor, mitte 2JZ.

Käigukastientusiastide rõõmustuseks võib öelda, et Getrag on asendunud ZF’iga, ent kurvastuseks peab kohe otsa tõdema, et manuaalkastiga Suprat paraku ei saa.

Jah, teatud määral saab ka metsa minna.

Jättes kõrvale vaidluse, kas uue Supra puhul on tegu naasenud legendi või täiesti uue legendaarse tegelasega, tuleb tõdeda, et see on üks vingemaid autosid, mida mul on õnnestunud testida.

Lisaks sellele ka kõige pilkupüüdvam testiauto, millega olen ringi veerenud – inimesed pööravad kaelasid kahekorra ning tulevad pilti küsima.

Kogu selle tähelepanu ning sõidumõnu saad kätte 63 900 euro (Sport) või 66 900 euro (Premium) eest. Otse loomulikult tekib mõnel siinkohal küsimus, kas Supra on parem variant kui mõni väle Porsche või poolvend BMW Z4? Isiklikult arvan, et Supra on täpselt parasjagu nišiauto, mistõttu otsustab tema kasuks igaüks, kes temast lugu oskab pidada.

Toyota GR Supra

Mootor3-liitrine R6 turbo, bensiin
Võimsus340 hj
Pöördemoment500 Nm
Kiirendus 0-100 km/h4,3 sekundit
Tippkiirus250 km/h
Kütusekulu8,2 liitrit 100 km kohta
Hindal 63 900 eurot
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.