Toyota Yaris hübriid jääb oma suurema sõsara varju

Ei, ära osta,

sest vaatamata mõningatele headele külgedele ei ole hübriid-Yarisega kuigi meeldiv sõita. Pigem on mõttekas vaadata Priuse poole.

Toyotad on aastate jooksul pälvinud eestlaste armastuse. Teiste seas on populaarseks osutunud ka väike linnaauto Yaris, mille saab nüüd soetada ka hübriidina. Geeniuse autoportaalil oli hübriid-Yarist võimalik testida ning nii tore kui see ka poleks, siis sel autol saab olema raske südameid võita.

Yaris sai hiljuti väikese disainiuuenduse. See muutus teravamaks, kurjemaks ning modernsemaks. Arvestades, et viimaste aastate Yarised on juba niigi üsna viisakad ning meeldivad välja näinud, on välimuse täiustamine hea asja veelgi paremaks muutmine. Linnapildis on Yarised silmapaistmatud ning sulanduvad kenasti halli massi, sobides seega hästi inimestele, kes ei soovi pidevalt liikluses pilke saada. See ei ole aga halb asi. Yaris näeb välja stiilne ning šikk ning ei ohverda välimuses just kuigi palju.

Asjad hakkavad aga siit edasi kahjuks halvemaks muutuma.

Hübriidmootor vajab veel tööd

Kenast välimusest ei ole kahjuks kuigi palju kasu, kui sellega kuhugi ei jõua. Geeniuse autoportaali käes testis olnud Yaris oli varustatud pea kõikide kellade ja viledega, mis Toyotal pakkuda on. Suurimaks pärliks komplektis on hübriidmootor, mis suudab koostöös bensiinimootoriga toota vaid käputäie hobujõude. Sellest kahjuks aga antud auto puhul ei piisa ning muidu talutavat sõidukogemust rikub venimine.

Linnavahel sõites on hübriidkombo veel okei: äkilisi kiirendusi kiirelt õigesse sõiduritta jõudmiseks sellega just teha ei saa, kuid vaikselt ja säästlikult kulgemine on igati meeldiv ilma eriliste probleemideta. Maantee peal muutuvad aga asjad keeruliseks.

Yarisel on raske kiirust koguda. Mootor vaevleb kuuldavalt, et koguda kiirust möödasõiduks või kõrvalteedelt maantee peale tulles kiirendades. Asjale lisab veel vürtsi asjaolu, et gaasipedaali vajutamisel ning reaalse jõu rakendumisel on mõnesekundiline viivis, mis muudab sõidukogemuse kohe palju ebameeldivamaks.

Teisest küljest muudab see maanteesõit ka hübriidmootori kasuks otsustamise mõnevõrra mõttetuks. Kui hübriidauto mõte on säästa kütust ning olla ökonoomne, siis on seda Yarisega mõnevõrra keeruline teha. Kui linnavahel on võimalik rahulikult 50 km/h kiirusega elektrimootoriga kulgeda, siis maanteel tuleb pidevalt lükata gaasipedaal maksimumini, et 110 alal 84-ga sõitvast juhist mööda saada, ise kellelegi teisele jalgu jäämata. See tähendab aga ka seda, et säästlikkusest pole enam haisugi, kuna väike mootor peab välja panema pea kõik, mis sel pakkuda on.

Samas, kui aga linnasõidul saavutada moment, kus töötab vaid elektrimootor, on kütusekulu nullis ning hääletult kulgemine on äärmiselt meeldiv.

Ma ei kuule piiksumist

Kahjuks ei ole asjad aga hääletud salongis. Suurim probleem on rehvimüra, mis salongi kostub. See on ulmeliselt vali. Vihmase ilmaga maanteel sõites tuli raadio kuulmiseks see keerata vägagi suurte numbriteni ning salongis vestluse pidamiseks tuli rääkida oluliselt valjema häälega, kui enamik inimesi on harjunud autos rääkima.

Kõige paremini illustreerib lärmi aga see, et müra keskel oli pea võimatu kuulda sõidurajast välja kaldumise hoiatust, mis piiksuma hakkas.

Müratasemetega vaevlevad pea kõik väikesed autod, kuid kahjuks on Yaris selles suur patustaja.

Mänguasju on palju, kuid pigem vaataks aknast välja

Toyota pakub salongi jaoks ohtralt kellasid ning vilesid, millest paljud ka testauto jaoks valitud olid. Kui suur osa neist, nagu kokkupõrkehoiatus, panoraamkatus, püsikiirusehoidja või infoekraan rooli taga, töötavad ilma ühegi probleemita, siis on keskkonsoolis olev infosüsteem veidi toores ning ebamugav.

Yaris pakub sisseehitatud GPSi, mis teab küll hästi aadresse, kuid kuvab kaarti ning erinevaid valikuid nõnda, et neist on kohati keeruline vaid pilku peale heites aru saada. Asja parandab üldiselt aga veidi see, et infoekraanile saab kuvada suurelt selle, kuidas kütust ei kulu ning auto kasutab liikumiseks vaid elektrimootorit, mida on ka salongis viibijatel vahva uudistada.

Kui välja jätta üldiselt hea kvaliteediga keskkonsool, siis jätab Yarise sisemus pigem odava tunde. Interjöör on plastikust, samas on mugavusvarustuses puudu tänapäeval standardiks saanud suunatulekangi 3-vilksatuse funktsioonist. Kena lüke on aga lisavarustuses olev panoraamkatus, mis muudab muidu üsna nukra salongi märkimisväärselt meeldivamaks kohaks, kus viibida.

Mida ma tegema peaks?

Seega on selge, et Yaris ei ole ilmselt parim väikeauto maanteesõiduks, mida antud hetkel valida. Kui sõidad vaid linnas, siis ajab see asja ära, kui pead aga pikemaid otsi ette võtma, siis tasuks vaadata muude mudelite poole.

Kui on aga kindel soov osta hübriidi, siis on ilmselt parim valik Yarise sõsar Prius, mis on küll kallim, kuid pakub oluliselt rohkem sõidurõõmu ning üleüldiselt paremat sõidukogemust. Muud soovitust on keeruline anda, kuna Yaris on sattunud täiesti omaette klassi, olles pea ainus sõiduk oma klassis, mis pakub ka hübriidmootoriga mudelit.

Vaata rohkem Yarise pilte siit.

Ei, ära osta,

sest vaatamata mõningatele headele külgedele ei ole hübriid-Yarisega kuigi meeldiv sõita. Pigem on mõttekas vaadata Priuse poole.

Toyota Yaris hübriid

Testauto hindHübriid, Luxury pakett, panoraamkatus, metallikvärv, navi: 18 260 (19 530 koos lisavarustusega); kampaania raames hübriidmudeled bensiinimudeli hinnaga
Mootor1.0, 1.5, 1.5 MultiDrive, 1.5 hübriid
Hobujõudtestautol 100
Kütusekululubatud 3,3 l/100, reaalne 5 l/100