Uuenenud Peugeot 308 GTi puhul parandati vale asja

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

1990ndad oli huvitav aeg. Ühele osale Euroopast oli kas sülle langenud või kätte võideldud ootamatu vabadus. Vabadus öelda, osta ja teha mida tahad.

Kombineeriti neid kolme väga osavalt – seaduslikus mõttes tehti, mis taheti. Noomijatele öeldi, kuhu nad minna võiksid (oli ju ka liikumisvabadus) ja saadud raha eest osteti, mida taheti. Või mida kätte saadi.

Letargia autotööstuses

Vanad, vabadusega pikemalt harjunud riigid, olid aga vajunud mingisse letargialaadsesse seisundisse. Kõik nagu toimis, väga pingutada polnud vaja ja oli selline “vedelen diivanil, midagi teha ei viitsi” tunne. Tulemuseks olid näiteks sellised autod nagu Volkswagen Golf III GTI või Peugeot 206 GTi. Säratud, tavalised, olid kah…

Seega tootis autotööstus plastikust keskpärast jama ja kõik olid nõus ostma – ühed ei viitsinud kurta, teised ei osanud.

Siis hakkas aga turg ja konkurents omi korrektuure tegema. Ühtäkki olid ostjad aru saanud, et tegelikult nad tahaks oma raskelt teenitud raha eest midagi rohkemat. Näiteks võiks kõik neli ratast olla standardvarustuses ja rikkamad teadsid lausa CD-mängijat nõuda.

Ühtäkki läks suuremaks rapsimiseks

Järgmiseks tuli keegi selle peale, et äkki oleks võimalik midagi disaini ja materjalide osas ette võtta ja üldiselt hakkas kõik ülesmäge minema.

Kiired luukpärad olid päriselt kiired ja superautod hakkasid rohkem aega veetma teedel, kui puksiirauto treileril. Latid on nüüdseks nii kõrgele aetud ja iga järgmine põlvkond peab olema parem kui eelmine. Igas asjas – kvaliteet, materjalid, ökonoomsus, ruumikus jne.

Küsimus ei ole enam, kas latt ületatakse vaid võistlus käib sellele, kui suure varuga.

Pahandus, mis ootab juhtumist

Peugeot on läinud uuendatud 308 GTi-ga peenhäälestuse teed. Mootori ja dünaamika kallale ei mindud. Natuke disainiuuendusi, veidike modernsem meedia ja veel märkamatuks jäävaid pisiasju.

Mootor on 1,6-liitrine ja teeb täpselt 200 kilovatti ehk 272 hobujõudu. Ja see, nagu kiirete luukpärade puhul ikka, on täiesti piisav. Auto on väga kiire ja terav. Tõeline väike pahandus, mis ootab juhtumist.

Kindlasti arvestatav konkurent kõigile omataolistele. Kui eesmärgiks on kiireim ringiaeg või Aasta huligaani tiitel.

Keegi ei kurtnud disaini üle

Mis jääb lõpuni saladuseks on aga see, et kuidas liigub info tootmise, turunduse ja raamatupidamise vahel. Miks investeeritakse raha selleks, et muuta radiaatorivõret ja veidike tulesid?

Eelmise 308 GTi omanik selle peale autot vahetama ei hakka. Uus võimalik klient ei võrdle uusi õhuvõtuavasid uuenduseelsetega.

Jääb üle variant, et seda on vaja meediakajastuse saamiseks.

Aga see tähendab, et lisaks kiitusele heade sõiduomaduste ja särtsaka mootori osas, tuleb ka kriitikat.

Ostja peab enda raha ka nägema

Pöördumine Peugeot turundus-arendusosakonna poole. Jätke iluvõre ja tuled rahule. Need ei sega kedagi ja konkurentidega neid ei võrrelda.

Küll aga plastik ja odavavõitu üldilme peletab. Rohkem kui 30 000 eurot maksev auto ei tohiks jätta muljet, et tavaline 308 baasmudel on hästi kiireks tehtud. Eriti kui su vastas on sellise koostekvaliteediga auto nagu Volkswagen Golf GTI.

Rooli keskosa, istmeküljed, helitugevuse nupu ümber asuv… ee… karp? Kõik on selline odav, mõeldud inimesele, kellel on täiesti ükskõik, kus ta istub ja mis teda ümbritseb.

Ebamäärane ja peamiselt odavatest plastikpindadest koosnev armatuurlaud ei vasta auto hinnaklassile

Ja rohkem ongi raske öelda. Äge auto, jube hea sõita, kiire nagu põrguline aga kuidagi odava mulje jätab.

See viimane osa tuleb ära parandada järgmise mudeliuuendusega. Ja siis veel mõni äge uuendus, sest ajad on sellised. Tegelikult te ju oskate, 3008 on selle heaks näiteks. Ei tahaks 1990ndaid tagasi, kuidagi ei tahaks.

Jah, osta,

Hindame tervikut. 308 GTi on piisavalt kiire, igapäevane sõidumugavus on olemas ja asju saab ka sisse panna. Kui sind interjööri plastikuorgia ei sega, siis pole põhjust ostmata jätta.

Peugeot 308 GTi

Mootor1598 cm3, bensiin, turbo
Võimsus272 hj
Pöördemoment330 Nm
Kiirendus0-100 km/h 6,0 sek
Tippkiirus250 km/h
Kütus / CO26,0 l/100 km / 139 g/km
Kaal1404 kg

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.